نوجوان یزدی : صوت زیبای قاری مردم را به قرآن هدایت می‌کند


نوجوان یزدی : صوت زیبای قاری مردم را به قرآن هدایت می‌کند

یزد - ایرنا - یکی از نوجوانان قاری استان یزد با اشاره به تاثیر شگرف تلاوت با صدای خوب در جذب افراد به ویژه دانش‌آموزان به کلام وحی، گفت: صوت زیبا برای مردم در این مورد بسیار مهم است و می تواند آنها را بیشتر به قرآن هدایت کند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی نخستین جشنواره استانی هنر قرآنی دانش یزد ،علی پوررضایی که دانش‌آموز پایه نهم و از قاریان ممتاز استان است در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی افزود: از سوم دبستان با راهنمایی استاد حسن زاده وارد این عرصه شد و با تشویق او و نیز حمایت های خانواده از سال ۱۳۹۳ فعالیت قرآنی را رسما شروع کرد.

وی اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ در مسابقات دانش‌آموزی رشته قرائت قرآن مقام نخست کشوری را کسب کرد، البته رتبه نخست ملی در رشته اذان و رتبه اول استان در مسابقات قرائت را در سال های گذشته نیز کسب کرد و سال ۱۴۰۰ با توجه به محدودیت های کرونایی که در برگزاری مسابقات وجود دارد یک نفر مجاز نیست ، ۲ سال متوالی در یک رشته شرکت کند لذا در رشته ترتیل شرکت کرد، امیدوار است بتواند رتبه برتر ملی را کسب کند.

پوررضایی در ادامه نقش خانواده ها را در موفقیت فرزندانشان بسیار مهم و پررنگ دانست و گفت: این موفقیت در مرحله نخست مرهون لطف الهی و نیز حمایت مادر،خصوصا پدرش که در جلسات مختلف او همراهی می کند، است.

این قاری نوجوان به هم سن و سالان خود توصیه کرد: در صورتی که از صدای خوبی برخوردارند در این مسیر گام بردارند و یقین بدانند که در این مسیر آثار و برکات زیادی وجود دارد ، می توانند علاوه بر پیشرفت در مسیر قرآنی در ثواب جذب افراد به این کتاب بزرگ الهی نیز سهیم شوند و این موضوع انگیزه کافی را برای دانش آموزان ایجاد می کند.

وی در خصوص درخواست خود از مسوولان گفت: هرچند قرائت قرآن و مأنوس بودن انسان با قرآن بزرگترین جایزه خدا به انسان است اما در کنار این موضوع جوایز نفیس هم در مسابقات دانش‌آموزی می تواند برای آنها انگیزه مضاعف ایجاد کند و در جذب و هدایت افراد در مسیر قرآن در ابتدای فعالیت موثر باشد.

به گفته پوررضایی شاید در مسیر قرآن مسایل مادی زیادی وجود نداشته باشد،قطعا مقام قاری در دنیای آخرت رفیع است و بنا بر روایات در زندگی آخرت به هر قاری به ازای قرائت هر آیه درجه بهشتی می دهند و قاریان در دنیای دیگر برخلاف دنیای مادی جزو اغنیا محسوب می شوند.

نخستین جشنواره استانی هنر دانش قرآنی یزد در ۱۴ رشته در چهار محور ادبی، آوایی، هنری و تولید محتوا در حوزه های قرآن، نهج البلاغه و نماز از ۳۰ دیماه سال ۱۳۹۹ تاکنون در استان یزد در حال برگزاری است.

این جشنواره ویژه دانش آموزان مقطع دوره اول، دوم ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم است و رشته های این جشنواره ترتیل و تحقیق ، سخنوری و فن بیان در قالب کنفرانس نهج البلاغه ، هم خوانی قرآن و تواشیح به صورت تک خوانی ، انشای نماز و دل نوشته با خدا، نقاشی و تصویرسازی، فن بیان و مجری گری با حفظ و دکلمه اشعار ولایی و قرآنی است.

ساخت نماهنگ و فیلم کوتاه، تئاتر با محتوای قرآنی به صورت درون خانواده، قصه گویی و نقالی قصص قرآنی، خوشنویسی در قالب کتابت احادیث و قرآن ، حافظ خوانی، صنایع دستی مشبک ،معرق و طراحی پوستر از دیگر رشته های جشنواره است.

در گزارش ارسالی به زمان پایانی رقابت ها در جشنواره یادشده اشاره نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)