بیش از 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در کردستان تامین شد


بیش از 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در کردستان تامین شد

سنندج - ایرنا - مدیر شعب بانک مسکن کردستان گفت: هشت هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در این استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین اعتبار شده است.

جلال‌الدین سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن به منظور بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در این حوزه به اجرا درآمده است، اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند علاوه بر ساخت مسکن برای اقشار هدف، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای صنایع و مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان شود.

وی با اعلام اینکه برای اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی در استان هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تامین اعتبار شده است، افزود: تامین مالی طرح اقدام ملی مهمترین مسوولیت و محور فعالیت‌های بانک مسکن در سال جاری است.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان از آمادگی این بانک برای اجرای طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: در استان بیش از ۲۹ هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنان ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط هستند و پالایش شده‌اند.

سلیمی یادآور شد: حساب بانکی برای هشت هزار و ۵۶۶ نفر افتتاح شده که این افراد برای ادامه روند عملیات احداث طرح اقدام ملی، نسبت به تکمیل موجودی در حساب‌های خود در این طرح اقدام کرده‌اند.

وی در خصوص میزان واحدهای احداثی طرح اقدام ملی در استان هم اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اخذ شده در شورای مسکن استان، در مرحله اول طرح اقدام ملی، یک هزار و ۱۰ واحد در ۶ شهر که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، احداث می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان با بیان اینکه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان شامل قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره و سریش آباد است، یادآور شد: یک هزار و ۱۴۱ واحد هم در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان ساخته می‌شود که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

سلیمی اضافه کرد: در این شهرها زمین مورد نیاز در حال تامین است و تا پایان سال سه هزار واحد برای اجرای پروژه به پیمانکار تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: مسوولیت ساخت واحدهای این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان گفت: نخستین پروژه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب یک پروژه ۱۹۶ واحدی در شهرک بهاران سنندج کلنگ زنی شده است.

طرح اقدام ملی به عنوان جدی ترین طرح تولید مسکن در دولت دوازدهم است و در آن تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت و ثبت نام واجدین شرایط دریافت این واحدها در کردستان آبان سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

بانک مسکن در استان کردستان دارای ۲۱ شعبه است که ۹ شعبه آن در شهرستان سنندج و ۱۲ شعبه دیگر در سایر شهرستان‌ها به مردم استان خدمت رسانی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری