شهید سلیمانی به مردم فلسطین درس خودباوری و مقاومت آموخت


شهید سلیمانی به مردم فلسطین درس خودباوری و مقاومت آموخت

بندرعباس- ایرنا- مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به مردمان سوریه، فلسطین، غزه، یمن و دیگر مسلمانان آزادی‌خواه درس خودباوری و مقاومت در برابر ظلم و سیاهی آموخت.

اعظم پشت مشهدی روز پنجشنبه در گفت‎وگو با ایرنا افزود: روز قدس روزی است که انسان‌های آزاده با اتکا به ذات حقیقی خود برای احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، فریاد آزادی سر می‌دهند و در برابر دیوارهای بلند فتنه و تفرقه جهان می‌ایستند.

وی در اهمیت روز قدس و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم صهیونیستی بیان داشت: شهید سلیمانی نجات‌دهنده مردم مظلوم جهان اسلام بود که با حضور غیرتمند خود به عنوان یک مسلمان واقعی به حمایت از مظلومان پرداخت.

نویسنده کتاب «موسی بی عصا معجزه می کند» ادامه داد: وجود پربرکت و بافضیلت شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های حق علیه باطل همیشگی بود و تنها خاص یک زمان و تاریخ نبود بلکه هرجا صدای مظلومی بلند ‌شد او با قدرت ایمان به خدا و اتکا به حقانیت اسلام لباس رزم ‌پوشید و به فریادسی مظلومان رفت.

پشت مشهدی، بزرگ‌ترین ویژگی شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی را تبعیت از ولایت فقیه و حمایت از مظلوم عنوان کرد که او را مرد میدان کرد،مردی که مبارزه با ظلم و ستم را وظیفه شرعی و تکلیف می‌دانست و با قدرت ایمان با نیروهای اهریمنی و دشمنان اسلام جنگید، جنگی که مفهوم آن دفاع از اسلام و حمایت از انسان‌های مظلوم بود.

این نویسنده دفاع مقدس و ادبیات پایداری یادآورشد: بدون شک اگر پشتیبانی‌ها و همراهی شهید حاج قاسم سلیمانی از مردم مظلوم منطقه، فلسطین، غزه و جبهه مقاومت نبود، انتفاضه مردم فلسطین و یمن، شکل واقعی امروز خود را نداشت و در برابر خدعه و مکر دولت‌های استعمارگر از بین می‌رفت.

وی، روز قدس را مظهر اسلام و روز مقاومت جهان اسلام دانست که ساکنان حقیقی آن در طول تاریخ مورد ظلم و بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و همیشه جهان شاهد تجزیه شدن سرزمین و آوارگی مردمانش بوده است،تجاوز به حقوق انسانی و سرزمینی مردم فلسطین ظلم آشکار استعمارگران و جهانخواران است.

نویسنده مجموعه «آدم‌ها توی قاب من نمی‌میرند» اضافه کرد: روز قدس روز حمایت از مظلوم در برابر ظالم و آزادی جهان اسلام است و آنچه اسلام را تا امروز زنده نگه‌داشته است مقاومت در برابر ظلم و ایستادگی به پای مظلومان بوده و شهید سلیمانی یکی از آن قهرمانان شجاع و مظلومی بود که بدنش در راه آرمان‌های اسلام وحمایت از مظلومان به دست جنایتکاران تکه تکه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)