ایران با تقاضای آمریکا برای حذف سانتریفیوژهای جدید موافقت نخواهد کرد


 ایران با تقاضای آمریکا برای حذف سانتریفیوژهای جدید موافقت نخواهد کرد

رسانه های خبری اعلام نمودند که غرب خواستار از بین بردن سانتریفیوژهای نسل جدید توسط ایران است که اخیراً به بهره برداری رسیده است، اما ایران این شرط را قبول نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری پرس تی وی در گزارشی اعلام نمود که ایران خواسته های جدید ایالات متحده و متحدان اروپایی آن را که در جریان بحث درباره بازگشت به توافق هسته ای مطرح شده است را قبول نخواهد کرد.

به گفته یک منبع خبری آگاه در این رسانه، غرب خواستار از بین بردن سانتریفیوژهای نسل جدید در ایران است که اخیراً به بهره برداری رسیده است، در ازای این امر تعلیق موقت برخی تحریم های مربوط به برجام انجام می گیرد.

پرس تی وی خاطرنشان می کند که مطابق برجام، ایران باید استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4 ، IR-6 و IR-9 را کنار بگذارد و آنها را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در انبار نگه دارد، اما ایران آن را قبول نخواهد کرد.

به گفته منابع این کانال تلویزیونی، اگر غرب بر خواسته های خود پافشاری کند، ایران ممکن است نه تنها از مذاکرات در وین، بلکه به طور کلی از بازگشت به برجام خودداری کند. "پرس تی وی" تاکید می کند که این خواسته ها تحمیل تعهدات جدیدی به ایران در حوزه اتمی است، اگرچه ایالات متحده با لغو کلیه تحریم ها تحت برجام موافقت نکرده است و این همان چیزی است که تهران به عنوان تایید آمادگی واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته ای از واشنگتن انتظار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید