مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده در قاین به بهره‌برداری رسید


مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده در قاین به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده از مجموع پروژه‌های حیات طیبه وزارت آموزش و پرورش در استان خراسان جنوبی با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا این مجتمع آموزشی دومین پروژه آموزشی است که روز پنجشنبه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید و صبح امروز نیز مجتمع آموزشی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (مجتمع حیات طیبه) بیرجند و ۲۶۷ پروژه آموزشی و پژوهشی دیگر در سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

آیین افتتاح مجتمع آموزشی شهید فخری‌زاده شهر قاین با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان و خیر مدرسه‌ساز برگزار شد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این آیین گفت: خیرین کشور سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند و از طریق اجرای طرح آجر به آجر نیز بیش از یک میلیون نفر برای ساخت مدرسه مشارکت کرده‌اند که نشان از توسعه فرهنگ مشارکت در مدرسه‌سازی دارد و امیدواریم روز به روز مشارکت مردم در این زمینه افزایش یابد.

مهرالله رخشانی‌مهر افزود: دولت نیز با اعتبار ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز هزینه کرده است و حضور خیرین در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس حضور پرخیر و برکتی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال ساخت مدارس براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم گفت: باید مدارسی ساخته شود که آیندگان معماری فاخر این دوره را به رخ بکشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پس از شهادت سردار شهید سلیمانی تا دهه فجر سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ مجتمع به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است گفت: اگر گوشه به گوشه مدرسه نقش تربیتی دارد سر در مدارس هم باید نقش تربیتی داشته باشند و نام سردارانی مانند شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده باید در تمام مدارس کشور بدرخشد.

وی افزود: دانش‌آموزان ما هم باید یاد بگیرند که چه کسانی باعث اقتدار و ماندگاری کشور شده و در این راه جان داده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: توسعه کشور از مسیر تعلیم و تربیت و علم‌آموزی می‌گذرد و معلمان و مربیان، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند انسان‌هایی را تربیت کنند که در آینده نقش‌آفرین باشند.

حمید ملانوری به روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: امسال همه ما باید در بستر فضای مجازی انزجار خود از رژیم صهیونیستی را نشان دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: این مجتمع با ۱۲ کلاس در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و زیربنای ۵ هزار و ۹۵۰ متر احداث شد و برای احداث آن بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

محمدعلی واقعی افزود: مجتمع آموزشی دانشمند شهید فخری‌زاده دارای ۲ هزار و ۸۰۶ متر مربع بنای آموزشی، ۱۰ هزار متر مربع محوطه‌سازی، ۷۰۰ متر دیوارکشی، نمازخانه به وسعه ۱۴۴ متر مربع و یک زمین ورزشی به مساحت ۳ هزار متر مربع است.

وی بیان کرد: با افتتاح این مجتمع آموزشی ۳۵۰ دانش‌آموز شهرستان قاینات از مزایای آن برخوردار شدند.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر