معاون استاندار کرمانشاه: پرداخت تسهیلات به مددجویان تسهیل شود


معاون استاندار کرمانشاه: پرداخت تسهیلات به مددجویان تسهیل شود

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، گفت: بانک‌ها پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را تسهیل کنند.

به گزارش ایرنا، «بهزاد باباخانی» عصر پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) توانست بیشتر از تعهدات اشتغال خود در سال ۱۳۹۹ شغل ایجاد کرد که قابل تقدیر است و امیدوارم این رویه در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه پیدا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، آموزش را عامل بسیار مهمی در اشتغالزایی دانست و گفت: آموزش اگر با اصول صحیح همراه باشد و منجر به مهارت آموزی شود نقش مهمی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کمیته امداد باید در این زمینه با همکاری فنی و حرفه‌ای به مددجویانی که به آنها تسهیلات اشتغال تعلق می‌گیرد آموزش منجر به مهارت آموزی ارائه دهد.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه این نشست اظهار داشت: سامانه گرمسیری خدمت بزرگ نظام به مرزنشینان این استان بود و هم اکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی مرزی استان را آبیاری می‌نماید که در صورت بهره‌وری و مدیریت صحیح آب آن، موجب افزایش اشتغال می‌گردد.

باباخانی در بخش دیگری از سخنانش به بازدید خود از شرکت ایران خودرو صحنه اشاره کرد و گفت: رشد ۶۵ درصدی تولید و افزایش میزان اشتغال در این شرکت آنهم در سالی که تحریم‌ها به اوج خود رسیده بود نشان از نقش‌آفرینی مثبت کارگران در این شرکت دارد که قابل تقدیر است.

پروژه ایران خودرو صحنه از سال ۹۴ کلید خورد و در سال ۹۶ با ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه خودرو به بهره برداری رسید. هم اکنون ۴۰۰ نیروی کار در این شرکت تولیدی مشغول به کار هستند و تولید خانواده پارس شامل تی‌یو۵، اتوماتیک و پارس سال ایران خودرو را برعهده دارد.

کارخانه ایران خودرو کرمانشاه سوم مرداد ۹۶ با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و مسوولان محلی در نزدیکی شهر صحنه افتتاح شد.

در استان کرمانشاه بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است