توقیف 18 کشتی هنگام صید ترال در آب‌های خوزستان


مدیرکل شیلات خوزستان گفت:ماموران واحد گشت دریایی شیلات ، در ۲ روز گذشته ۱۸ فروند شناور صیادی را هنگام صید آبزیان به روش غیرقانونی ترال و لنگر در آب‌های ساحلی و فراساحلی خوزستان توقیف کردند. فتح اله ابوعلی در گفت‌و...

مدیرکل شیلات خوزستان گفت:ماموران واحد گشت دریایی شیلات ، در ۲ روز گذشته ۱۸ فروند شناور صیادی را هنگام صید آبزیان به روش غیرقانونی ترال و لنگر در آب‌های ساحلی و فراساحلی خوزستان توقیف کردند.

فتح اله ابوعلی در گفت‌و گو با ایرنا افزود: این شناورهای صیادی در مناطق دریایی خورموسی ، بوسیف ، بحرکان و سریم در حال صید غیرقانونی آبزیان دریایی بودند که ماموران گشت دریایی شیلات خوزستان با ورود به این پهنه‌های دریایی از فعالیت زیانبار آنان جلوگیری کردند.

توقیف 18 کشتی هنگام صید ترال در آب‌های خوزستان

وی گفت: در جریان بازرسی از این شناورهای صیادی متخلف ، ۱۶ دستگاه ترال ، چهارعدد لنگر ، سه طاقه تور به همراه یک هزار و ۲۷۰ کیلو گرم میگو و ۶۵۰ کیلوگرم انواع ماهی کشف و ضبط شد.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: شناورهای صیادی متخلف به اتهام صید و حمل غیرمجاز ادوات صیادی توقیف شدند و پرونده تخلف آنان پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی استان ارسال می‌شود.

در چند ماه گذشته بیش از ۳۰ فروند شناور و قایق متخلف هنگام صید مجاز در آب‌های ساحلی و فراساحلی خوزستان توقیف شدند.

در هفته‌های اخیر برخی صیادان خوزستانی نسبت به تصمیم سازمان شیلات ایران در خصوص ممنوعیت صید ترال و لنگری اعتراض کردند.

صید ترال به نوعی از صید آبزیان گفته می‌شود که به وسیله تور ماهیگیری بزرگی انجام می‌شود که به شکل قیف است و از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود. این نوع صید که البته از قدمتی طولانی برخوردار است، برای محیط زیست دریایی خسارت سنگینی به همراه دارد.

در شیوه صید لنگری که صیادان غیرمجاز از آن استفاده می‌کنند صیادان تور خود را به لنگر بسته و در جایی از دریا ثابت کرده تا ماهی‌ها به صید افتند.

قاچاق صید ، صید در فصل ممنوعیت ، ورود شناورهای بیگانه به صیدگاه‌های خوزستان ، استفاده از شوکر الکتریکی ، سنگینی ناوگان صیادی و کاهش شدید ذخایر آبزیان به ویژه در آب‌های "لب شور" از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

حدود سه هزار فروند شناور و قایق مجاز و غیرمجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به صید و صیادی مشغول هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج