گزارش عجیب فاکس نیوز علیه ایران؛ کارشکنی تازه برخی کشورهای اروپایی در بحبوحه تلاش ها برای احیا برجام !


کشورهای اروپایی پیشتر و در اوج تلاش ها برای به ثمر رسیدن برجام نیز گاهی نقشی غیرسازنده بازی کردند تا جایی که حتی برخی معتقد بودند تا زمانی که ایران و آمریکا مستقیما گقتگو نکنند شاهد به نتیجه رسیدن کار نخواهیم بود، حالا دوباره در آستانه توافق برای بازگشت برجام دستگاه اطلاعاتی 3 کشور اروپایی که اتفاقا روابط نزدیکی هم با رژیم صهیونیستی دارند در...

نواندیش: کشورهای اروپایی پیشتر و در اوج تلاش ها برای به ثمر رسیدن برجام نیز گاهی نقشی غیرسازنده بازی کردند تا جایی که حتی برخی معتقد بودند تا زمانی که ایران و آمریکا مستقیما گقتگو نکنند شاهد به نتیجه رسیدن کار نخواهیم بود، حالا دوباره در آستانه توافق برای بازگشت برجام دستگاه اطلاعاتی 3 کشور اروپایی که اتفاقا روابط نزدیکی هم با رژیم صهیونیستی دارند در ادعایی مضحک اعلام کردند که ایران در سال گذشته به دنبال فناوری سلاح های کشتار جمعی بوده است، نکته جالب آنکه این گزارش برای نخستین بار توسط رسانه دست راستی فاکس نیوز یعنی همان شبکه مورد علاقه ترامپ منتشر شده است!

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، برپایه گزارشی که فاکس نیوز روز دوشنبه (۳ مه) منتشر کرده است، سازمان‌های اطلاعاتی سه کشور اروپایی هلند، آلمان و سوئد در گزارش‌هایی جداگانه آورده‌اند که ایران در سال ۲۰۲۰ مکررا برای دستیابی به فناوری‌های مرتبط با برنامه سلاح‌های هسته‌ای تلاش کرده است.

سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند در گزارش ماه آوریل خود آورده است که این کشور تلاش‌های متعدد ایران در این راستا را متوقف کرده است.

در گزارش نهادهای اطلاعاتی هلند آمده که چندین نهاد امنیتی – اطلاعاتی این کشور در حال بررسی چگونگی تلاش کشورها برای دستیابی به اطلاعات و فناوری مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های کشتار جمعی هستند.

این گزارش مدعی شده، کشورهایی مانند سوریه، پاکستان، ایران و کره شمالی سال گذشته در تلاش برای دستیابی به این فناوری و تسلیحات لازم برای آن در اروپا و در هلند بوده‌اند.

سرویس امنیتی سوئد هم در گزارش اطلاعاتی سال ۲۰۲۰ خود به تلاش ایران برای دستیابی به فناوری‌های مرتبط با برنامه سلاح‌های اتمی در این کشور، اشاره کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ایران در سوئد اقدام به جاسوسی صنعتی می‌کند که بیش از همه فناوری پیشرفته سوئد را هدف قرار داده است و محصولاتی که می‌توانند در برنامه تسلیحات هسته‌ای هم به کار گرفته شوند.

این گزارش مدعی می شود، ایران در حال سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این حوزه است که بخشی از آن در سوئد هزینه شده است.

در آلمان نیز سازمان امنیت داخلی ایالت بایرن در گزارش ۲۰۲۰ خود به ایران و پاکستان و کره شمالی و سوریه به عنوان کشورهایی که در پی دستیابی به فناوری‌های مرتبط با سلاح‌های هسته‌ای هستند، اشاره کرده است. این سازمان در گزارش خود به دروغ مدعی شده است این کشورها در تلاش برای گسترش زرادخانه‌های جنگ‌افزارهای متعارف خود از طریق تولید یا به روز رسانی پیوسته سلاح‌های کشتار جمعی‌اند.

در ادامه گزارش همچنین ادعا شده که به منظور دستیابی به دانش و فناوری لازم، کشورهای نامبرده در تلاش برای برقراری تماس با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری پیشرفته در کشورهای اروپایی مانند آلمان هستند.

این ادعاها البته در حالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی و حتی سرویس اطلاعاتی ایالات متحده بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های ایران صحه گذاشتند.

انتشار این گزارش برای تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات برجام؟

در گزارش فاکس نیوز با اشاره به یافته‌های نگران کننده‌ی منتشرشده از سوی سازمان‌های اطلاعاتی سه کشور اروپایی آمده است که این اطلاعات حالا احتمالا بحث گسترده‌تری را در مورد احتمال بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پیش می‌کشد.

منتقدان توافق هسته‌ای با ایران از مدت‌ها پیش بر این مسئله تأکید می‌کردند که این توافق در بهترین حالت، محدودیتی موقت بر سر راه تلاش‌های ایران در پیوستن به جمع کشورهای دارای سلاح‌های هسته‌ای است.

همچنین جیسون برودسکی، یک تحلیلگر ارشد خاورمیانه از لندن، در گفت‌وگویی با فاکس نیوز، یافته‌های سازمان‌های امنیتی را تأکیدی بر وجود فضای غیرسختگیرانه دانسته است که اروپایی‌ها برای جمهوری اسلامی فراهم کرده‌اند که به نوبه خود به جاسوسی صنعتی و طیف وسیعی از دیگر فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران در اروپا منجر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل