نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار روز قدس را گرامی داشتند


نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار روز قدس را گرامی داشتند

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار، در پیام‌های جداگانه‌ای روز قدس را گرامی داشتند و بر لزوم دفاع از مردم و آرمان‌های فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شامگاه پنجشنبه در پیامی روز قدس را ابتکار امام خمینی دانست و اظهار داشت: روز جهانی قدس با ابتکار امام خمینی در تقویم همه مسلمانان دنیا درج شد تا حلقه وصلی برای هم‌صدایی امت اسلامی در راه برافراشته نگه داشتن پرچم فلسطین در مقابل سیاست های مکارانه استکبار و صهیونیسم باشد چرا که آنان به دنبال کمرنگ جلوه دادن مسئله فلسطین بودند.

در ادامه این پیام آمده است: " طلوع انقلاب اسلامی ایران آغاز فصل جدید مبارزه برای آزادی فلسطین بود و حمایت های جمهوری اسلامی مهمترین عامل پدیدآورنده جبهه مقاومت گردید نتیجه این حمایت ها چنان شد که ارتش این رژیم جعلی که زمانی خود را شکست ناپذیر می‌دانست امروزه در مقابل جریان مقاومت در لبنان و فلسطین و سوریه به زانو درآید و این همان وعده الهی بود که خداوند به مجاهدان در راهش داده بود.

امروزه با توجه به شرایطی که ویروس منحوس کرونا در جامعه پدید آورده امکان راهپیمایی و اعلام انزجار جمعی وجود ندارد اما وظیفه روشنگری همچنان بر عهده نخبگان جامعه است.

لذا اینجانب ضمن گرامیداشت این روز بزرگ از همه نخبگان، روحانیون شیعه و اهل سنت و فعالان رسانه‌ای و اجتماعی درخواست دارم تا با استفاده از ظرفیت های ارتباطی خود با بدنه جامعه به تبیین مبارزه برای آزادی فلسطین به عنوان جهاد و فریضه و مطلوب اسلامی بپردازند.

و همچنین روشنگری کنند که یکی از عمده ترین سیاست های امروزی آمریکا انتقال درگیری ها به پشت جبهه مقاومت و عادی سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است."

استاندار: روز قدس نماد حمایت از مستضعفین است
استاندار کردستان هم در پیامی با بیان اینکه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رە) بە روزی تاریخی در دفاع از مستضعفین و مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی در سراسر عالم تبدیل شده است، افزود: این روز بە نمایش وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل شود.

در پیام بهمن مرادنیا آمده است: "دفاع از مظلومین جهان و حمایت همە جانبە از آرمان ملت فلسطین و قدس شریف از اصول و بنیان‌های اصلی انقلاب اسلامی بە شمار می‌رود و بر همگان واجب است از هر روش ممکن بە یاری مردم ستمدیدە فلسطین و قبله‌گاە اول مسلمانان بشتابند.

با توجە بە اینکە بە دلیل شیوع بیماری کرونا امکان تجمع و حضور پرشور و گستردە مردم در راهپیمایی میسر نیست اما می توان با روش های دیگر و بهرەگیری از فضای مجازی و شبکە‌های اجتماعی همبستگی و همدلی خود را با آن مردم مظلوم ابراز داشت.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم متدین و روزه‌دار استان کردستان، از خداوند منان سلامتی همگان و رهایی قدس شریف را از چنگال دژخیمان صهیونیست طلب می‌کنم."

امام خمینی آخرین جمعه ماه رمضان را به روز قدس نامگذاری کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر