پیش بینی بورس برای شنبه 18 اردیبهشت 1400


پیش بینی بورس برای شنبه 18 اردیبهشت 1400

یک کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی بورس در هفته آینده گفت: بازار منفی است اما نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری خواهد داشت.

پیش بینی بورس برای شنبه 18 اردیبهشت 1400

به گزارش راهبرد معاصر در روزهای گذشته بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل مختلفی نتوانست با روندی مثبت و متعادل به کار خود ادامه دهد و فقط در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته رنگ سبز را به خود دید. حالا بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه منتظر عملیاتی‌شدن مصوبه‌های جلسه سران قوا است و این امید را به فعالین بازار و سهامداران داده است که وضعیت بازار با تزریق نقدینگی و تصمیمات مبنی بر کاهش صف‌های فروش تغییر می‌کند.

میثم مسلمان‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در توصیف وضعیت بازار سرمایه گفت: با توجه به اتفاق‌های اخیر در بازار و شوک‌هایی که به بدنه آن وارد شده است، نگاهی کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری اشتباه است و باید با نگاهی بلندمدت به بازار افراد در بازار فعالیت کنند.

وی تشریح کرد: با توجه به ارزندگی قیمت سهم‌ها، کاهش نرخ دلار و افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی بازار در حال حاضر در وضعیت حساسی به لحاظ ارزندگی قرار گرفته است.

وی درباره وضعیت بازار گفت: ریزش‌های ماه‌های گذشته در بازار باعث شده است که بسیاری از سهم‌ها به لحاظ p/e جذاب برای سرمایه‌گذاری باشند. حال با توجه به این فاکتورها و تصمیم‌های اخیر جلسه سران قوا و تصویب بسته ۷+۳ به مرور و تا پایان انتخابات ممکن است هیجانات کاذب از بازار تخلیه شود و بازار به تعادل برسد.

مسلمان‌زاده درباره پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته آینده گفت: به نظر می‌رسد بازار منفی باشد اما نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری را خواهد داشت زیرا هیجانات تا حدی از بازار خارج شده‌اند اما تا زمانی که حمایت‌ها از بازار عملی نشود بازار با همین وضعیت نوسانی ادامه می‌دهد. وی اظهار کرد: سهم‌های کوچک که از ازرندگی خوبی برخوردار هستند در وضعیت فعلی نیاز به حمایت دارند و همین سهم‌های کوچک می‌توانند روند بازار را تغییر دهند.

وی تاکید کرد: در هفته آینده گروهای فلزی و معدنی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی، گروه‌های بانکی با توجه به افزایش ۴۰ درصدی در نرخ تسعیر ارز و گروه پترو پالایشی با وجود افزایش قیمت نفت می‌توانند از گروه‌های پیش‌رو باشند.

وی در پایان درباره تاثیر دامنه نوسان در بازار گفت: در حال حاضر حذف دامنه نوسان با توجه به نبود نقدینگی در بازار و صف‌های فروش کار درستی نیست اما اگر دامنه نوسان به حالت چند سال گذشته خود یعنی مثبت و منفی ۲ و متفارن برسد بازار وضعیت بهتری را تجربه می‌کند./تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا