رفع مشکلات کوی ملت بندرعباس به سرعت در نشستی ویژه پیگیری می‌شود


رفع مشکلات کوی ملت بندرعباس به سرعت در نشستی ویژه پیگیری می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان در بازدید از محله کوی ملت بندرعباس گفت: در روزهای آینده در نشستی ویژه با حضور معتمدین محله و مدیران مربوطه، جمع بندی و پیگیری از مشکلات و کارهایی که باید در این منطقه صورت گیرد، خواهیم داشت.

فریدون همتی روز شنبه در این بازدید که با حضور نماینده مردم هرمزگان در مجلس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، فرماندار بندرعباس و تعدادی از مدیران کل استان صورت گرفت. افزود: محله کوی ملت به عنوان یکی از بزرگترین محلات شهر بندرعباس، دارای ۳۰ هزار نفر جمعیت و سابقه ای طولانی در این شهر است.
وی با اشاره به طرح مسائل و مشکلات این محله توسط مردم و معتمدین، بیان داشت: حرف های مردم بسیار سنجیده، دقیق و متناسب با نیازها بود.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: برای نوسازی این محله، آمادگی داریم که به بازگشایی معابر و احداث خانه‌های جدید با پرداخت تسهیلات کمک کنیم،
همتی اظهارداشت: دولت برای نوسازی محلات دارای بافت فرسوده، تسهیلات بانکی ارزان قیمت در نظر گرفته است و از مردم این محلات انتظار داریم، در نوسازی خانه‌های خود مشارکت و همکاری داشته باشند تا چهره محله تغییر و تحول پیدا کند.
وی همچنین در بازدید از مدارس شهید حسین‌پور و شهید علی اکبر انتظاری محله کوی ملت بندرعباس بازدید کرد و دستور داد کار ساخت و نوسازی این مدرسه ها در سریع ترین زمان ممکن با معماری بومی شروع شود.
استاندار هرمزگان همچنین در بازدید از مرکز درمانی مصرف موادمخدر در محله کوی ملت، دستور لازم را برای ساماندهی این مرکز تا حصول نتیجه صادر کرد.
وی تصریح کرد: همه تلاش مان بر این است که کارهایی در این محله انجام گیرد که موجب رفاه بیشتر مردم محله کوی ملت شده و خواسته‌های مردم را محفق کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های استاندار و اقدام‌های انجام شده در راستای رفع نیازهای مردم محله کوی ملت بندرعباس گفت: با تقسیم کار مشکلات این محله پیگیری می‌شود.
احمد مرادی با بیان اینکه حرف و وعده استاندار هرمزگان برای رفع مشکلات مردم حجت است تاکید کرد: خصوصیت بارز استاندار ، وقت و فرصت‌هایی است که برای احداث بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی گذاشته و به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و این اقدام مصداقی برای ضمانت اجرایی وعده هایش می‌باشد.
ساماندهی خانه عالم، احداث بازارچه، استخدام جوانان محلات محروم در صنایع، واگذاری زمین پایگاه بسیج خواهران، احداث زمین ورزشی و احداث فرهنگسرا از جمله درخواست‌های مردم محله کوی ملت بندرعباس در دیدار با استاندار هرمزگان بود.
در این بازدید یکی از دختر بچه های این محله با نقاشی به استقبال استاندار هرمزگان و همراهان آمد. معتمدین نیز به بیان درخواست‌ها و نیازهای محله پرداختند.

استان هرمزگان سه هزار و ۷۲ هکتار بافت فرسوده دارد که۴۳ درصد آن در شهرستان بندرعباس است.

۱۲ محله بافت فرسوده در هرمزگان وجود دارد که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان را در خود جای داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی