انواع رنگها در صنعت مبل


انواع رنگها در صنعت مبل

انواع رنگها در صنعت مبلمان را می خواهیم به شما معرفی کنیم و شما را با انواع رنگهای که در صنعت مبلمان کاربرد دارد آشنا کنیم تا بهتر بتوانید رنگ مبلمان خود را انتخاب کنید .

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه صنعتی مبلمان محمدی، مبلمان یکی از تاثیرگذارترین اجزا در دکوراسیون منزل است به همین دلیل باید در انتخاب رنگ چوب و همچنین پارچه مبلمان

دقت کافی داشته باشید.

چرا رنگ مبل در خانه مهم است؟

رنگ های چوب مبلمان بسیار متفاوت بوده و بستگی به سلیقه مشتری دارد . در منازلی که فضای کلاسیک دارد باید از مبلمان کلاسیک که چوب و رنگ بیشتری دارد استفاده کرد اما در منازل ساده باید از مبلمان راحتی با چوب و رنگ کمتراستفاده کرد .

در ادامه توضیحات مختصری در مورد رنگ چوب به شما می دهیم تا بیشتر با رنگ های چوب اشنا شوید.

تغییر رنگ چوب مبل استیل و کلاسیک

انواع رنگها در صنعت مبل

مبلمان استیل از دسته مبلمان در بخش مبلمان منبتی است که حتما شما در بیشتر خانه ها این نوع مبلمان را دیده باشید.

برای تغییر رنگ چوب مبلمان اولین گزینه این است که آیا شما می خواهید رنگ چوب را کامل تغییر دهید یا اینکه فقط ترمیم و جلا به آن دهید در ادامه برای شما توضیحاتی داده می شود.

تغییر رنگ چوب در خانه

اگر نیاز به تغییر کامل رنگ نباشید می توانید با قلم موهای نقاشی که بیشتر برای خدمات رنگ کاری و لکه گیری استفاده می شود شما نیز استفاده کنید و نیازی به دستگاه پمپ باد نمی باشد.

این قلم موها برای لکه گیری های ظریف و کوچک مناسب است اما اگر قصد تغییر رنگ کامل را دارید بهتر است با یک نقاش که در زمینه مبلمان فعالیت دارد مشورت کنید . مثال برای تغییر رنگ به سفید حتما باید به رنگ کاری در بیرون از منزل مبلمان خود را انتقال دهید اما برای رنگ ها و پتینه کاری نیازی به بیرون رفتن مبل از منزل نیست و با شرکتهای خدماتی که در منزل تعمیرات مبلمان انجام می دهند می توانید مشورت کنید.

براقیت و مات بودن رنگ چوب

انواع رنگها در صنعت مبل

براق و مات بودن رنگ چوب سلیقه ای است و شما به انتخاب خود میتوانید به شرکتی که مبلمان خود را سفارش داده اید این خواسته را داشته باشید که رنگ مبلمان مات یا براق شود.

به یاد داشته باشید که هیچ رنگی مانند خود رنگ چوب زیبا و طبیعی نیست و یکی از بهترین رنگ های هست که همیشه ماندگار و زیبا است.

برای براق کردن چوب مبلمان می توان از روغن جلا استفاده کرد و یا نوعی مواد به نام پلی استر است که علاوه بر براق یا مات کردن چوب پوششی برای مقاوم کردن در برابر ضربه می باشد.

انواع رنگ های مبلمان

رنگ های مبلمان عبارت است از : رنگ گردویی – رنگ سفید – رنگ بژ- رنگهای پتینه کاری – رنگ طلایی – رنگ طلایی- رنگ نسکافه ای – رنگ های ترکیبی که از ترکیب چند رنگ ساخته می شود – رنگ صدفی و..... که امروزه بیشتر کاربرد را رنگ صدفی و رنگ گردویی دارد.

رنگ گردویی را برای فضاهای با متراژ بالا و خانه های مدرن انتخاب میکنند و رنگ های صدفی و روشن جوان پسندتر است.

پلی استر چیست؟

پلی استر موادی بی رنگ است که در 3 نوع در بازار فعلی موجود است پلی استر و نیم پلی استر و پلی استر مات که برای رنگ های گردویی و خود رنگ معمولا از پلی استر مات استفاده می کنند و برای رنگ های که نیاز به براقیت دارند از پلی استر براق و نیم پلی استر استفاده می کنند برای مثال رنگ صدفی نیاز به پلی استر براق دارد.

اپوکسی چیست ؟

اپوکسی نوعی جلا بوده که از پلی استر مقاوم تر است و برای مبلمان کاربرد دارد اما بیشتر تولید کنندگان به دلیل اینکه این نوع رنگ دیرتر از بقیه رنگ های خشک می شود از پلی استر استفاده می کنند .

زمان برای خشک شدن لایه روی اپوکسی 12 تا 24 ساعت و برای لایه های زیری حدود 7 روز زمان لازم است .

گروه صنعتی مبلمان محمدی

اگر قصد خرید مبلمان را دارید و نیاز به راهنمایی دارید می توانید به گروه صنعتی مبلمان محمدی مراجعه نماید تا از محصولات این شرکت دیدن کنید و راهنمایی کافی برای خرید مبلمان را از کارشناسان فروش دریافت.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !