مطالعه و امکان سنجی 12 خوشه صنعتی جدید در اردبیل


مطالعه و امکان سنجی 12 خوشه صنعتی جدید در اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم و محوری خوشه های صنعتی در توسعه صنعت و افزایش صادرات، از اجرا و یا مطالعه امکان سنجی چندین خوشه صنعتی جدید در سطح استان اردبیل خبر داد.

محمد اهلی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف از اجرای خوشه های صنعتی، حمایت از تولید و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی است که بدین منظور تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان اردبیل در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان سنجی انجام 12 خوشه صنعتی جدید دیگر نیز در دست اقدام می باشد.

وی این خوشه های جدید را شامل صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ های قیمتی و سنگ های معدنی برشمرد و افزود: با اضافه شدن خوشه های جدید به خوشه های در حال اجرا، گستره فعالیت خوشه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

اهلی ادامه داد: با شناسایی و امکان سنجی این خوشه های صنعتی تلاش می شود تا فعالیت بنگاه های اقتصادی مشابه هم در کنار یکدیگر تجمیع و هماهنگ شده و باعث افزایش هم افزایی هرچه بیشتر واحدهای تولیدی از خدمات یکدیگر شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اجرای خوشه های کسب و کار را یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک برشمرد و افزود: خوشه های صنعتی کاستی های موجود در صنایع کوچک را مرتفع نموده و مزیت های مختلف صنایع را تقویت می کند.

اهلی با بیان اینکه اجرای خوشه های صنعتی با مشارکت سه ضلع واحدهای تولیدی، دولت و دانشگاه شکل می گیرد که ادامه فعالیت آن منوط به همکاری هرچه بیشتر این سه ضلع خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش