معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران


معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

اگر به دنبال خرید یک گوشی با دوربین عالی هستید و می‌خواهید بهترین گوشی عکاسی ، بهترین دوربین گوشی شیائومی یا سامسونگ را پیدا کنید، این مطلب را بخوانید. قابلیت‌های فراوان گوشی‌های هوشمند امروزی موجب شده تا معیارها و انتظارات خریداران از تلفن‌های همراه نیز تغییر کند. اما برخی ویژگی‌ها از همان ابتدا برای خریداران حائز اهمیت بود و توجه ویژه‌ای به آن...

اگر به دنبال خرید یک گوشی با دوربین عالی هستید و می‌خواهید بهترین گوشی عکاسی ، بهترین دوربین گوشی شیائومی یا سامسونگ را پیدا کنید، این مطلب را بخوانید.

قابلیت‌های فراوان گوشی‌های هوشمند امروزی موجب شده تا معیارها و انتظارات خریداران از تلفن‌های همراه نیز تغییر کند. اما برخی ویژگی‌ها از همان ابتدا برای خریداران حائز اهمیت بود و توجه ویژه‌ای به آن داشتند. کیفیت دوربین، یکی از قابلیت‌هایی است که از حدود 15 سال پیش یعنی زمان مجهز شدن تلفن‌های همراه به دوربین، مورد توجه خریداران قرار گرفت و کیفیت دوربین بهتر یک تلفن همراه، به معنای محبوبیت و فروش‌ بالاتر آن مدل بود.

در سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیر کیفیت دوربین عکاسی در تلفن‌های هوشمند، حساسیت خریداران برای کیفیت بالای دوربین در موبایلی که قصد خرید آن را دارند، افزایش پیدا کرده است. بخش عمده ‌این حساسیت، از محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و علاقه ما به اشتراک گذاشتن یک عکس با کیفیت، شفاف، جذاب و زیبا از خودمان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نشأت می‌گیرد.

این حساسیت موجب شده تا خریداران به دنبال یافتن بهترین دوربین گوشی موبایل، بهترین گوشی برای عکاسی یا خرید گوشی با دوربین عالی باشند. البته برای خرید یک تلفن هوشمند با دوربین عالی تنها نمی‌توان به کیفیت دوربین توجه کرد، عامل مهم‌تری مانند قیمت همواره موجب محدود کردن خریداران می‌شود، به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین دوربین گوشی در رده‌ها، قیمت‌ها و دسته‌های مختلف را معرفی کنیم.

پیش از هر چیز توصیه می‌کنم ابتدا مقاله اختصاصی ما در مورد انواع دوربین و مشخصات دوربین گوشی‌های موبایل که باید به آن توجه کرد را مطالعه کنید.

بهترین دوربین گوشی در بازار ایران

در حال حاضر برندهای سامسونگ، هوآوی و شیائومی، بیشترین مدل‌ها را در بازار تلفن همراه در ایران به فروش می‌رسانند. در میان این برندها، گوشی‌های باکیفیت دوربین بسیار بالا وجود دارد که عمدتا با عنوان مدل پرچمدار شناخته می‌شوند که اگر به دنبال بهترین گوشی عکاسی در بازار ایران می‌گردید، باید به سراغ این مدل‌های پرچمداران و گران قیمت بروید. به همین منظور در ادامه بهترین گوشی از نظر دوربین بدون محدودیت قیمتی را معرفی خواهیم کرد:

بهترین گوشی برای عکاسی

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

شیائومی می 11 اولترا

سری می 11 جدیدترین پرچمدار شرکت شیائومی است که دو ماه پیش در نسخه‌های مختلف معرفی شد. شیائومی می 11 اولترا با سخت افزار قدرتمند و قابلیت‌هایی که دارد، گران‌ترین نسخه سری پرچمدار جدید این شرکت است. در این مدل از سه دوربین باکیفیت از جمله دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 48 مگاپیکسلی استفاده شده تا دوربین گوشی شیائومی می 11 اولترا به عنوان بهترین دوربین در میان تمامی گوشی‌های حال حاضر بازار شناخته شود.

می 11 اولترا با طراحی خاص ماژول دوربین و وجود یک مانیتور کوچک در کنار دوربین‌های خود، این امکان را فراهم ساخته که بتوانید با دوربین اصلی نیز عکس سلفی بگیرید. به لطف وجود سنسور فوکوس خودکار لیزری، دوربین می 11 اولترا می‌تواند با سرعت بالایی بر روی سوژه فوکوس کند، همچنین در این مدل نیز مانند گوشی می 10 اولترا با دوربین پریسکوپی می‌توانید تا 120 برابر زوم کنید.

از نقاط قوت دوربین شیائومی می 11 اولترا می‌توان به وضوح بالا، فوکوس خودکار عالی، زوم واقعی با کمترین افت کیفیت، فیلم‌برداری با کیفیت 8K و توزیع رنگ بالا اشاره کرد.

مشخصات دوربین شیائومی می 11 اولترا:

دوربین اول: 50 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/2.0، لنز در ابعاد 24 میلی‌متر – فوکوس خودکار لیزری، دوال‌پیکسل، لرزشگیر اپیتیکال

دوربین دوم: 48 مگاپیکسل، تله‌فوتو پریسکوپی، دیافراگم f/4.1، لنز در ابعاد 120 میلی‌متر با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم پریسکوپی 120 برابر

دوربین سوم: 48 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، زاویه 128 درجه، لنز در ابعاد 12 میلی‌متر

هواوی P40 پرو پلاس

هواوی P40 پرو پلاس یعنی یک دوربین عکاسی همراه، این مدل جدیدترین پرچمدار هواوی و یکی از بهترین گوشی های عکاسی در بازار است. هواوی در P40 پرو پلاس از پنج دوربین قدرتمند استفاده کرده است، به همین دلیل مدل P40 پرو پلاس با کسب امتیازهای بالا در زمینه دوربین، تا پیش از معرفی شیائومی می 11 اولترا به عنوان بهترین گوشی عکاسی در بازار شناخته می‌شد.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

کیفیت تصاویر هواوی P40 پرو پلاس به خصوص در روز بسیار بالاست، تصاویر بسیار واضح، شفاف، با جزئیات بالا و رنگ‌بندی طبیعی ثبت می‌شوند. در شب نیز تصاویر با کمترین نویز و کنتراست مناسب هستند. همچنین با وجود دوربین TOF 3D تصاویر پرتره این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارند.

از نقاط قوت دوربین هواوی P40 پرو پلاس می‌توان به کنتراست بالا، عملکرد عالی فوکوس خودکار، تصاویر پرتره فوق‌العاده، زوم واقعی و ثبت رنگ عالی اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی هواوی P40 پرو پلاس:

دوربین اول: 50 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.9، لنز در ابعاد 23 میلی‌متر – فوکوس خودکار لیزری همه جانبه، لرزش‌گیر اپتیکال

دوربین دوم: 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/2.4، زوم اپتیکال 3 برابر

دوربین سوم: 8 مگاپیکسل، تله‌فوتو پریسکوپی، دیافراگم f/4.4، لنز در ابعاد 240 میلی‌متر، زوم 10 برابر اپتیکال

دوربین چهارم: 20 مگاپیکسل، اولترا واید، دیافراگم f/2.4، لنز در ابعاد 14 میلی‌متر

دوربین پنجم: TOF 3D تشخیص عمق

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

پرچمداران سامسونگ از نظر دوربین همواره در میان برترین مدل‌های بازار قرار می‌گیرند و دو مدل گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا نیز با دوربین چهارگانه بسیار قدرتمند از این قاعده مستثنی نیستند. البته مدل گلکسی S21 اولترا جدیدتر است و به همین دلیل در این مقاله، جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

از نقاط قوت دوربین گلکسی S21 اولترا می‌توان به وضوح و کنتراست بالا، عملکرد عالی فوکوس خودکار و نویز کم اشاره کرد. همچنین زوم پریسکوپی در هر دو مدل گلکسی S21 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا کم نظیر است و مقدار زوم و کیفیت تصویر در حالت زوم شما را متحیر خواهد کرد.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا:

دوربین اول: 108 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.8، لنز در ابعاد 24 میلی‌متر – فوکوس خودکار لیزری، لرزش‌گیر اپتیکال

دوربین دوم: 10 مگاپیکسل، تله‌فوتو پریسکوپی، دیافراگم f/4.9، لنز در ابعاد 240 میلی‌متر با زوم اپتیکال 10 برابر

دوربین سوم: 10 مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/2.4، لنز در ابعاد 70 میلی‌متر با زوم اپتیکال 3 برابر

دوربین چهارم: 12 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، لنز در ابعاد 13 میلی‌متر

آیفون 12 پرو مکس

پرچمداران اپل نیز از مدل‌هایی هستند که همواره کیفیت دوربین‌شان مورد تحسین کارشناسان این حوزه قرار می‌گیرد. اپل در جدیدترین و گران‌ترین آیفون خود از 3 دوربین 12 مگاپیکسلی و یک سنسور TOF 3D با اسکنر LiDAR استفاده کرده که البته این اسکنر برای اسکن محیط و ایجاد یک نسخه سه‌بعدی از اشیاء کاربرد دارد و تاثیر آن در عکاسی، در تصاویر پرتره مشخص می‌شود.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

تصاویری که با دوربین آیفون 12 پرو می‌گیرید به شدت شفاف، بدون نویز، با جزئیات بالا و رنگ‌ طبیعی هستند. دوربین این گوشی در روز و شب با وجود نور طبیعی و نور مصنوعی، تصاویر بسیار جذاب و باکیفیتی را ثبت می‌کند و قطعا به عنوان یک دوربین مناسب برای عاشقان عکاسی شناخته می‌شود.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ آیفون 12 پرو مکس:

دوربین اول: 12 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.6، لنز در ابعاد 26 میلی‌متر – فوکوس خودکار دوال پیکسل، لرزش‌گیر مکانیکی

دوربین دوم: 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/2.2، لنز در ابعاد 65 میلی‌متر با زوم اپتیکال 2.5 برابر

دوربین سوم: 12 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.4، لنز در ابعاد 13 میلی‌متر با زاویه 120 درجه‌ای

دوربین چهارم: TOF 3D با اسکنر LiDAR

بهترین دوربین گوشی در مدل‌های بالارده و میان‌رده بازار

در کشورمان مدل‌های بالارده و میان‌رده جز پرفروش‌ترین‌ها هستند، برخی مدل‌ها مانند گلکسی S20FE یا گلکسی A52 و پوکو X3 شیائومی، در حال حاضر جزو محبوب‌ترین‌های بازار هستند و به همین دلیل نگاهی به کیفیت و عملکرد دوربین در این مدل‌ها خواهیم انداخت.

سامسونگ گلکسی S20FE

گلکسی S20FE یک از برترین بالارده‌های سامسونگ است که مشخصاتی در حد یک پرچمدار دارد ولی قیمت آن در حد گوشی‌های بالارده و میان‌رده بازار است. یکی از نقاط قوت این مدل، دوربین آن است که از نظر کیفیت عکاسی با مدل‌های پایه پرچمدار سامسونگ مانند گلکسی S20 و گلکسی S21 برابری می‌کند.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

این مدل از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی معروف سامسونگ بهره می‌برد و دارای یک دوربین تله‌فوتو باکیفیت است که معمولا در گوشی‌هایی در رده قیمتی گلکسی S20FE دیده نمی‌شود.

از نقاط قوت دوربین سامسونگ گلکسی S20FE می‌توان به وضوح عالی، کنتراست بالا، رنگ‌بندی مناسب و نویز کم اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S20FE:

دوربین اول: 12 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.8، لنز در ابعاد 26 میلی‌متر – فوکوس خودکار دوال پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال

دوربین دوم: 8 مگاپیکسل، تله‌فوتو، دیافراگم f/2.4، لنز در ابعاد 76 میلی‌متر، زوم اپتیکال 3 برابر

دوربین سوم: 12 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، لنز در ابعاد 13 میلی‌متر با زاویه 123 درجه

شیائومی می 10T 5G

شیائومی می 10T 5G یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین بالارده‌های بازار است که از پردازنده 5G و قدرتمند اسنپدراگون 865 بهره می‌برد. شیائومی با عرضه این مدل همراه با مشخصات رقابتی با مدل‌های پرچمدار بازار و قیمت بسیار مناسب، توانست محبوبیت فراوانی در میان خریداران پیدا کند. این مدل از لحاظ مختلف مانند کیفیت دوربین در سطح بالایی قرار دارد و رضایت خریداران را کسب کرده است.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

شیائومی می 10T 5G یک گوشی با دوربین عالی و سخت افزار قدرتمند است که همه نیازهای روزانه شما را بر طرف می‌سازد.

از نقاط قوت دوربین شیائومی می 10T 5G می‌توان به تصاویر شفاف و طبیعی با کنتراست بالا، فوکوس مناسب و نویز کم اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی شیائومی می 10T 5G:

دوربین اول: 64 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.9، لنز در ابعاد 26 میلی‌متر – فوکوس خودکار

دوربین دوم: 13 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.4، با زاویه 123 درجه

دوربین سوم: 5 مگاپیکسل، ماکرو، دیافراگم f/2.4

سامسونگ گلکسی A52

گلکسی A52 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده و پرطرفدار سامسونگ است که کیفیت دوربین بالایی دارد و می‌توان برای ثبت تصاویر جذاب و ماندگار برروی آن حساب باز کرد. گلکسی A52 به چهار دوربین عریض، بسیار عریض، ماکرو و عمیق مجهز شده تا برای انواع تصویربرداری از نزدیک، تصویربرداری از طبیعت و پرتره بتوان از این مدل استفاده کرد.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

عکاسی با گلکسی A52 لذت بخش بوده و ویژگی‌های مختلف مانند نایت مود و عکاسی در حالت پرو به جذابیت‌های دوربین این مدل افوزده است. از نقاط قوت دوربین سامسونگ گلکسی A52 می‌توان به تصاویر شفاف و طبیعی با کنتراست بالا، فوکوس مناسب و تصاویر پرتره جذاب اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی گلکسی A52:

دوربین اول: 64 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.8، لنز در ابعاد 26 میلی‌متر – فوکوس خودکار، لرزش‌گیر اپتیکال

دوربین دوم: 12 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، لنز 123 درجه

دوربین سوم: 5 مگاپیکسل، ماکرو، دیافراگم f/2.4

دوربین چهارم: 5 مگاپیکسل، تشخیص عمق، دیافراگم f/2.4

شیائومی پوکو X3

پوکو X3 یکی از اقتصادی‌ترین میان‌رده‌های بازار است که در کنار دیگر مشخصات سخت افزاری جذابی که دارد، از 4 دوربین باکیفیت نیز بهره می‌برد. البته کیفیت دوربین مدل‌های میان‌رده قطعا با گوشی‌های پرچمدار و بالارده قابل مقایسه نیست اما این مدل در رنج قیمتی خودش و در مقایسه با رقبا، تصاویر بسیار شفاف و با کیفیتی را ثبت می‌کند.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

همچنین دوربین گوشی شیائومی پوکو X3 قابلیت‌های متفاوتی مانند فیلم‌برداری همزمان دوربین جلو و عقب، تصاویر Clone، تایم‌لپس و لانگ اکسپوژر دارد که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید با استفاده از آن‌ها تصاویر بسیار جذابی را تهیه کنید.

از نقاط قوت دوربین پوکو X3 می‌توان به کیفیت تصاویر بالا، تصاویر پرتره مناسب، نویز کم و حالت‌های مختلف عکس و فیلم‌برداری اشاره کرد.

این نقد و بررسی را نیز مطالعه کنید: نقد و بررسی شیائومی پوکو X3: شوالیه لاجوردی!

مشخصات دوربین گوشی پوکو X3:

دوربین اول: 64 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.9 – فوکوس خودکار

دوربین دوم: 13 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.2، لنز 119 درجه‌ای

دوربین سوم: 2 مگاپیکسل، ماکرو، دیافراگم f/2.4

دوربین چهارم: 2 مگاپیکسل، تشخیص عمق، دیافراگم f/2.4

هواوی Y7a

در میان مدل‌های میان‌رده ارزان قیمت، کمتر گوشی را پیدا می‌کنید که دوربین خوبی داشته باشد و تصاویر جذابی را ثبت کند. در میان مدل‌های فعلی بازار ایران، مدل هواوی Y7a یکی از همان معدود مدل‌هایی است که می‌توان آن را بهترین گوشی عکاسی در میان مدل‌های اقتصادی نامید. این گوشی به 4 دوربین مجهز شده و کیفیت عکاسی قابل قبولی دارد.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

تصاویر هواوی Y7a در روز، شب و به صورت پرتره نسبت به قیمت و رقبای این مدل، کاملا مناسب هستند. اگر قصد خرید یک گوشی ارزان قیمت را دارید و دوربین برای شما در اولویت است، می‌توانید هواوی Y7a را مد نظر داشته باشید.

از نقاط قوت دوربین هواوی Y7a می‌توان به کیفیت تصاویر مناسب و نویز کم اشاره کرد.

مشخصات دوربین گوشی هواوی Y7a:

دوربین اول: 48 مگاپیکسل، عریض، دیافراگم f/1.8 – فوکوس خودکار

دوربین دوم: 8 مگاپیکسل، اولتراواید، دیافراگم f/2.4، لنز 120 درجه‌ای

دوربین سوم: 2 مگاپیکسل، ماکرو، دیافراگم f/2.4

دوربین چهارم: 2 مگاپیکسل، تشخیص عمق، دیافراگم f/2.4

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی