امروز شرمنده هستیم که کاری ارزشمند پیرامون سعدی، حافظ و سایر بزرگان شیراز انجام نشده است


امروز شرمنده هستیم که کاری ارزشمند پیرامون سعدی، حافظ و سایر بزرگان شیراز  انجام نشده است

سهرابی با اشاره به اینکه امروز شرمنده هستیم که کاری ارزشمند پیرامون سعدی، حافظ و سایر بزرگان شیراز انجام نشده است، اضافه کرد: 26 قسمت انیمیشن در مورد سفرهای سعدی آماده شد و قرارداد 26 قسمت دیگر هم مهیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید تقی سهرابی»، امروز (پنج شنبه 16 اردیبهشت) در مراسم رونمایی از مستند «دیبای منقش» که در سینما «گلستان» با حضور «اصغر همت» برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته شیراز را به همه مردم شیراز تبریک می گویم و از خدا می خواهم در این ماه شریف طاعات و عبادات ما را قبول کند، گفت: در خصوص شیراز و فارس صحبت کم نشده است، اما باید گفت ما هنوز از پوسته عبور نکرده ایم و به عمق موضوع نرسیده ایم، شیراز و فارس در ابعاد مختلف خدمات ارزنده ای به فارس و کشور و حتی جهان کرده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با یادآوری این مطلب که این شهر یک شهر جهانی است که تعلق به همه دنیا دارد و متعلق به افرادی است که عاشق سخنان نقضی هستند که از دل حافظ و سعدی بیرون آمده است، اضافه کرد: ما در شیراز کار می کنیم ولی برای دنیا کار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمی شود در مورد شیراز صحبت کرد ولی به عمق موضوع نرفت، اظهار کرد: باید نقش هنر و فرهنگ در تربیت به نسل امروز و فردا گفته شود، این 2 نسل اگر با ریشه خودش آشنا شود از همه مسائل دور خواهد بود و نقش ما، نقش مهم است چرا که این 2 نسل را با ریشه خود آشنا می کنیم.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که زبان، هنر، فرهنگ و رسانه بهترین راه برای انتقال این ریشه به این 2 نسل است، تاکید کرد: باید خدمات این شهر و دیار را به مردم جهان گفت، ما در صدا و سیمای مرکز فارس، مستند «نبرد ادسا» پیرامون پیروزی ایرانیان بر والرین رومی ساخته شده است و به زودی رونمایی می شود.

سهرابی با اشاره به اینکه فارس مملو از روایت های شیرین و تلخ تاریخی است و فرزندان این مرز و بوم حق دارند آن را ببینند، افزود: در حوزه ادب، فرهنگ و فلسفه از شیراز آوازه بلند کرده اند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه امروز شرمنده هستیم که کاری ارزشمند پیرامون سعدی، حافظ و سایر بزرگان این دیار انجام نشده است، اضافه کرد: 26 قسمت انیمیشن در مورد سفرهای سعدی آماده شد و قرارداد 26 قسمت دیگر هم مهیا شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه در مورد شیراز و خدمات این سرزمین به سراسر کشور باید گفته شود، تاکید کرد: شیراز مامن و پناهگاهی شد که عالمان و فرهنگوران آن زمان از تاراج مغول به شیراز حضور یافتند.

وی با اشاره به این مستند، گفت: این مستند یک روایت شعرگونه و شاعرانه است.

به گفته سهرابی، نقش شیراز و شیرازی ها در حوزه مشروطه گفته نشده و در انقلاب مشروطه شیراز و شیرازی ها کارهای بزرگی انجام دادند که در این کار گوشه ای به آن اشاره شده است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید