بهار رای اولی‌ها در انتخابات 1400


بهار رای اولی‌ها در انتخابات 1400

خرم‌آباد - ایرنا - بهار رای اولی‌ها در انتخابات 1400 طراوتی از نوع شور و اشتیاق حضور را به همراه دارد تا با انتخابی نو و آگاهانه سرنوشتی درخشان را برای خود و دیگر هموطنان رقم بزنند.

به گزارش ایرنا نخستین مهر حضور در بهار ۱۴۰۰ برای رای اولی ها ثبت می شود و این حضور نه تنها در ذهن تک تک آنان برای همیشه ماندگار خواهد ماند بلکه نتیجه و ثمره این انتخاب نو دوره ای چهار ساله را در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد.

البته که انتخاب، همیشه اقدامی مهم و تاثیر گذار در زندگی افراد است اما مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم و گرامی است چراکه جوانانی با افکار نو و تازه در جشن سیاسی انتخابات حاضر می شوند تا مهر حضور و توجه به ارکان کشور را برای نخستین بار در زندگی خود به ثبت برسانند.

انتخابات امسال در کنار سایر اقشار جامعه جوانانی حضور خواهند یافت که در صف های به هم تنیده همدلی و انتخاب، شور و شوق برگزاری جشن تکلیف سیاسی خود را دارند و پس از چندین ماه بررسی و مطالعه، گزینه سرنوشت ساز خود را از مسیر صندوق های رای راهی کرسی های تصمیم ساز کشور می کنند.

در تمامی انتخابات واژه ای بعنوان رای اولی وجود دارد که این کلمه پرمحتوا توام با طراوات، تازگی و امید و انرژی است که این افراد همین مفاهیم را با حضور پررنگ خود به صندوق های رای روانه می کنند و شاید همین دلیل است که هر انتخابی را رنگی نو و تازه می بخشد.

اگرچه در انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون آنگونه که باید شور انتخابات در میان جامعه و جوانان رونق نگرفته است اما آنانی که شور و شوق اولین انتخاب را با خود دارند روزهای تصمیم را سپری می کنند تا بتوانند در روز موعود دست به انتخابی نو و تاثیرگذار بزنند.

مردمان ایران اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دعوت به انتخابات را بر اساس وظیفه شرعی و دینی خود لبیک گفته اند و بارها در این صحنه، حمایت از انقلاب اسلامی و آرمان های آن را اثبات کرده اند.

در فصل سوم قانون انتخابات جمهوری اسلامی به شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب‌شوندگان ‌اشاره می شود و ماده ۲۷ این قانون درباره انتخاب‌کنندگان اعلام کرده است تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ۱۸ سال تمام و عاقل‌بودن از شرایط رای دادن است. ‌

یک جوان رای اولی در لرستان در گفت و گو با ایرنا می گوید: از اینکه به سن شرکت در انتخابات رسیده‌ام بسیار خوشحال هستم چراکه می توانم در رقم زدن سرنوشت کشور قدمی بردارم و به همین منظور در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوم تا برای خلق حماسه‌ای دیگر در دفتر انقلاب اسلامی همراه و همگام با سایر افراد واجدشرایط شرکت کنم.

نسیم صادقی افزود: تلاش می کنم با استفاده از سواد اجتماعی، سیاسی، آگاهی عمومی خانواده‌ و دوستان با مشورت پدر و مادرم فرد اصلح را برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرم انتخاب نمایم.

این جوان رای اولی با اظهار امیدواری از اینکه انتخابات ۱۴۰۰ بتواند رنگ و بوی جدیدی از موفقیت و رضایت را در کشور به نمایش بگذارد اظهار داشت: امیدوارم این انتخابات بتواند گام های بلندی در راه رفع مشکلات کشور به ویژه جوانان باشد.

رضا میرزایی دیگر جوان رای اولی لرستانی نیز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: من نیز مانند دیگر اعضای خانواده و اقوامم در انتخابات شرکت خواهم کرد چراکه رویکردهای چهار ساله کشورمان به این انتخابات بستگی دارد بنابراین نمی خواهم فرصت انتخاب و اظهار نظر را از خودم سلب کنم و به همین منظور با ثبت نخستین مهر انتخابات در آینده کشورم سهیم می شوم.

وی اظهار داشت: البته که مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد و همه به رفع آن امید داریم و از افرادی که انتخاب اکثریت هستند انتظار داریم نگاه به مردم را فراموش نکنند و همچون روزهای قبل از انتخابات که خود را از مردم می دانند پس از انتخابات نیز برای رضای خدا و آسایش شهروندان گام بردارند.

یکی دیگر از جوانان رای اولی خرم آباد گفت:در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می‌کنم تا با رای خود در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

مهرشاد رضایی افزود: با توجه به شرایط کشور و به خصوص استان از منتخبان مردم انتظار داریم به وضعیت و مشکلات رسیدگی کنند تا این عقب ماندگی تاریخی که در حوزه‌های مختلف لرستان وجود دارد، برطرف شود.

وی اظهار داشت: تلاش در راستای رفع مشکلات موجود و رسیدگی به مطالبات جوانان از نخستین انتظارات مردم از مسولان است چراکه سال های گذشته مردم شعارهای انتخاباتی را تجربه کرده اند و اکنون زمان حضور افراد توانمند است.

یک جوان رای اولی دیگر نیز با اشاره به اینکه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد، افزود: در نظام اسلامی حضور و شرکت در انتخاب سرنوشت ضروری است اما باید این حضور و مشارکت همه جانبه باشد.

زهرا امیری افزود: یک رای اولی می‌تواند با تحقق و کنکاش در برنامه‌های داوطلبان، به صورت مستقل به یکی از نامزدها رای بدهد هر چند سخنان پدر و مادرش می‌تواند تاثیرگذار باشد.‌

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک رای اولی می‌توانم در سرنوشت خودم و جامعه موثر باشم، گفت: در انتخابات پیش‌رو شرکت خواهم کرد و به دوستان و نوجوانان رای اولی پیشنهاد می‌کنم تحت تاثیر تبلیغات غربی قرار نگیرند و سرنوشت خود و مملکت‌شان را با بینش و آگاهی رقم بزنند.

مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در لرستان مهیا شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در این استان مهیا شده است.

"محمود ثمینی" اظهار داشت: انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری امسال به صورت الکترونیکی در سه شهر خرم آباد، بروجرد و کوهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری انتخابات الکترونیکی در همه شهرهای استان پیگیری شد اما به دلیل محدودیت در تعداد صندوق های الکترونیک، تنها در این سه شهر اجرا می شود.

ثمینی با تقدیر از تلاش فرمانداران و بخشداران برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور و استان، از فرمانداران خواسته شده است از هم اکنون برای عوامل اجرایی شعب اخذ رای در هیات‌های اجرایی تدابیر لازم را بیندیشند و پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مجازی انتخابات الکترونیک برای عوامل اجرایی نیز گفت: با پیگیری های انجام شده در ستاد انتخابات کشور، از جمله استان‌هایی هستیم که بیشترین تعداد شهرستان را در این زمینه داریم.

رییس ستاد انتخابات استان لرستان افزود: با توجه به بازگشت معکوس و مهاجرت به روستاها، آمار جمعیت روستاهای استان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و تعدادی از روستاها که در گذشته شورا نداشته اند امسال انتخابات شورای اسلامی دارند.

یک هزار و ۴۸۵ داوطلب شوراهای اسلامی شهرهای لرستان ثبت نام کردند که در مرحله اول اعلام صلاحیت ها، صلاحیت ۱۳۸نفر از آنها در هیات‌های اجرایی و ۹۷ نفر در هیات نظارت رد شد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود و تاکنون آماری از تعداد رای اولی های استان ارائه نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد