ملاک‌های خرید کتاب طنز از زبان صابر قدیمی+معرفی چند کتاب طنز


ملاک‌های خرید کتاب طنز از زبان صابر قدیمی+معرفی چند کتاب طنز

برای خرید کتاب اعم از ترجمه و تالیفی و طنز، در اولین قدم، از یک فرد سرشناس در این حوزه بخواهیم تا به ما کتاب... ادامه مطلب نوشته ملاک‌های خرید کتاب طنز از زبان صابر قدیمی+معرفی چند کتاب طنز اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

برای خرید کتاب اعم از ترجمه و تالیفی و طنز، در اولین قدم، از یک فرد سرشناس در این حوزه بخواهیم تا به ما کتاب معرفی کند.

به گزارش شیرین طنز، صابر قدیمی طنز پرداز و ترانه سرا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد ملاک‌های خرید کتاب طنز اظهار کرد: ملاک‌هایی کلی برای خرید کتاب وجود دارد که شامل خرید کتاب‌های طنز هم می‌شود. کتاب‌ها شامل دو بخش کتاب‌های تالیفی و ترجمه هستند. برای خرید کتاب‌های تالیفی، ابتدا باید نویسنده یا شاعر را بشناسیم. از طریق جستجو در اینترنت می‌توان با نمونه‌ کار‌های افراد آشنا شد.

کتاب‌های ترجمه

وی درباره کتاب‌های ترجمه بیان کرد: در این کتاب‌ها، باید مترجم ترجمه را به خوبی انجام داده که مفهوم موثر واقع شود؛ زیرا ترجمه بسیاری از کتاب‌ها با استفاده از دیکشنری یا گوگل ترنسلیت صورت می پذیرد؛ بنابراین معنی را به ذهن نمی‌رساند و از میزان جذابیت می‌کاهد. بنابراین ما باید برای انتخاب نویسنده، شاعر و مترجم، به یک اجماع برسیم.

وی در رابطه با رویکرد‌های کلی انتخاب کتاب اشاره کرد: برای خرید کتاب اعم از ترجمه و تالیفی، در اولین قدم، از یک فرد سرشناس در این حوزه، بخواهیم که کتاب معرفی کند. این رویکرد قطعا می‌تواند مشکلات خرید کتاب را به حداقل برساند.

وی با بیان اهمیت انتخاب ناشر افزود: نکته دوم در خرید کتاب، انتخاب ناشر مناسب است. معمولا ناشران حرفه‌ای توجه بیشتری به ویراستاری کتاب، انتخاب مترجم و کیفیت اثر داشته و هیئت نظارت دارند.

اهمیت تعداد چاپ کتاب

وی با اشاره به اهمیت تعداد چاپ کتاب افزود: تعداد چاپ الزاما به معنی خوب بودن کتاب نیست، اما می‌تواند یکی از ملاک‌های تاثیرگذار باشد. به هرحال کتاب‌های خیلی خوب، تجدید چاپ می‌شوند. اگر فرد مطلعی کتابی را معرفی کرد و آن کتاب به چاپ چندم رسیده می‌توان بر خوب بودن کتاب به جمع بندی برسیم.

وی با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط مخاطب با قلم مولف گفت: لازم است قبل از خرید کتاب، بخش‌هایی از کتاب را در اینترنت جستجو کرده و بخوانیم. در صورتی که توانستیم با قلم مولف ارتباط برقرار کنیم، آن کتاب را بخریم. معمولا در سایت‌های خرید کتاب، چند صفحه اول کتاب قرار داده شده است. می‌توان با خواندن مقدمه و فهرست کتاب، با فضای کلی آن آشنا شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به منابع در کتاب‌های پژوهشی اظهار کرد: اگر کتاب به صورت تحقیقی یا پژوهشی است، منابع انتها کتاب، مدخل خوبی برای انتخاب کتاب است. به عنوان مثال برای بررسی شعر طنز معاصر، در انتها کتاب طرز طنز، بیش از صد عنوان کتاب، مقاله و پایان نامه به عنوان منابع آمده است. با توجه به علاقه و گرایش مخاطب به طنز، میتوان از منابع کتاب استفاده کرد. هر کدام از این منابع، پلی به یک دنیای جدید است.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */ قدیمی در انتها چند مورد از کتاب‌های طنز خوب را معرفی کرد: مجموعه اشعار طنز رفوزه ها، سروده‌های زرویی نصرآبادی، انتشارات نیستان مجموعه غلاغه به خونش نرسید، نوشته زرویی نصرآبادی کتاب خاطرات حسنعلی خان مستوفی، نوشته زرویی نصرآبادی گزیده شعر طنز خرتناق، اثر رحیم رسولی، انتشارات نیماژ کتاب اتحادیه ابلهان، جان کندی تول، انتشارات چشمه مجموعه کتاب داستان‌های کوتاه وودی آلن، انتشارات بیدگل مجموعه آثار ابوالقاسم حالت آثار زنده یاد محمدعلی جمالزاده مجموعه آثار ایرج پزشک زاد کتاب چنین کنند بزرگان، ترجمه نجف دریا بندری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان