نقش موثر پارک‌های علم و فناوری در تجاری سازی مقالات علمی


نقش موثر پارک‌های علم و فناوری در تجاری سازی مقالات علمی

کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی گفت: مراکز رشد جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه سعی در تحقق تجاری سازی مقالات علمی دارند.


نقش موثر پارک‌های علم و فناوری در تجاری سازی مقالات علمی

کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی گفت: مراکز رشد جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه سعی در تحقق تجاری سازی مقالات علمی دارند.

زینب رضائی، کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری در تجاری سازی مقالات علمی و فناوری اظهار کرد: بطور کلی رسالت پارک‌های علم و فناوری جهت دهی به تحقیقات و مقاله‌های معتبر علمی دانشجویان است تا از طریق حمایت قرار دادن آن‌ها این مقالات در نهایت به محصول تبدیل شده و با تجاری سازی شان به اقتصاد کشور کمک شود؛ بنابراین‌های پارک علم و فناوری که مراکز رشد و نوآوری هستند با جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه سعی در تحقق این هدف دارند.

او افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه الفبای کارآموزی به صاحبان ایده از جمله وظایف و برنامه‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد خواهد بود تا از این طریق راه ورود به بازار برای صاحبان ایده و مقالات فراهم شود.

رضائی ادامه داد: در واقع پارک‌ها با ارزیابی و پایش روند کار شرکت‌ها در عملیاتی شدن برنامه‌های شان برای دستیابی به محصول کمک می‌کنند و با توجه به شرایط و نیاز شرکت پارک‌های علم و فناوری آموزش‌های لازم برای تجاری سازی و ورود محصول در حال تولید به بازار را به این افراد ارائه می‌دهند.

این کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری شهید بهشتی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری با انجام اقداماتی از قبیل تامین مالی، سرمایه گذاری، ارائه تضامین مالی، معرفی به سازمان ها، انعقاد قرارداد شرایط تجاری سازی محصولات را برای صاحبان ایده تسهیل می‌کنند و از طرفی هم حضور شرکت در پارک‌ها سبب می‌شود تا شرکت‌ها از همان ابتدا خود را در یک محیط پویا و شبکه تعاملی بسیار خوبی از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ببیند.

رضایی گفت: شرکت‌های نوپا با قرار گرفتن در پارک‌های علم و فناوری نه تنها می‌توانند در تامین نیاز‌های اولیه یکدیگر نقش موثری داشته باشند بلکه با انتقال تجربیات خود در زمینه‌های کسب و کار و بازاریابی بیمه و مالیات و دیگر مسائل حقوقی می‌توانند به گسترش بازار فروش محصولاتشان کمک کنند.

او با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در تبدیل تحقیقات و پایان نامه‌ها به خدمات تولیدی و تجاری نقش موثری خواهند داشت، گفت: در این خصوص با مشارکت پارک‌های علم و فناوری طرح گرنت فناوری به عنوان یک طرح ملی در حال برگزاری و انجام است که فاز اول آن تحت عنوان گرنت جوانه در دست اجرا بوده و با ارائه تسهیلات بلاعوض به پایان نامه‌های ارشد و رساله دکتری که منجر به دستیابی به محصول خواهد شد سعی در تحقق هرچه بیشتر این هدف دارند.

این کارشناس ارزیابی پارک علم و فناوری شهید بهشتی بیان کرد: اجرای طرح گرنت فناورانه سبب خواهد شد تا از همان ابتدا پایان نامه‌ها با هدف تولید محصول به منظور رفع نیاز بازار و جامعه تعریف شوند.

رضایی یادآوری کرد: بطور کلی پارک‌های علم و فناوری مراحل اجرایی تبدیل ایده به محصول ورود محصول به بازار و تجاری سازی را برای صاحبان ایده بصورت گام به گام مشخص می‌کنند این در حالی است که شرکت‌های بیرون از پارک‌های علم و فناوری و مراکز در زمان طی کردن این فرایند به جهت نداشتن شرایط لازم و ندیدن آموزش‌های اصولی برای رسیدن به هدفشان به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

بیشتربخوانید

رفع موانع پیش روی دانش‌بنیان‌ها هدف پارک‌های علم و فناوری خلق ثروت از علم؛ وظیفه اصلی شرکت‌های دانش بنیان اهمیت پارک‌های علم و فناوری در اشتغال پذیری دانشجویان

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی