برنامه کانون «قطعه‌ای از بهشت» برای تحصیل، تهذیب و ورزش بچه‌های مسجد


برنامه کانون «قطعه‌ای از بهشت» برای تحصیل، تهذیب و ورزش بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظ‌له‌العالی)، شعار تحصیل، تهذیب، ورزش را ملاک فعالیت‌های خود قرار داده و با برگزاری دوره‌های قرآنی و کلاس‌های رباتیک در راستای تحقق آن می‌کوشد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، برنامه سیمای خانواده ظهر امروز (دوشنبه، 20 اردیبهشت ماه) میزبان حجت‌الاسلام «علی امامی»، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» محله صادقیه تهران بود.

حجت‌الاسلام امامی در ابتدای مباحث خود با اشاره به شعار کانون فرهنگی هنری قطعه‌ای از بهشت اظهار کرد: این کانون از سال 1392 و با تأسی از بیانات و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) شعار «تحصیل، تهذیب، ورزش» را محورفعالیت‌های خود قرار داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری قطعه‌ای از بهشت گفت: مباحث علمی و موضوعات آموزشی برای مردم منطقه و محله‌ای که کانون در آن واقع شده است اهمیت به سزایی داشته و دارد؛ در نتیجه برگزاری دوره‌های آموزش‌های درسی و غیردرسی از جمله مهمترین فعالیت‌هایی است که در دستور کار برنامه کانون قرار گرفته است، در این راستا برگزاری دوره رباتیک، کلاس‌های ریاضی و فیزیک به صورت تخصصی و دروس دیگر از جمله مواردی است که استمرار دارد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر آموزش، مساله تعهد نیز در سلسله فعالیت‌های کانون قطعه‌ای بهشت به شکل جدی پیگیری می‌شود، به این معنا که شخص به جز کسب آموزش‌های علمی تبدیل به فردی خودساخته شود؛ ما با این هدف دوره‌های مختلفی داریم تا بتوانیم علاوه بر تربیت چنین افرادی شعار تحصیل، تهذیب، ورزش را محقق کنیم.

حجت‌الاسلام امامی با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی هنری قطعهای از بهشت در عرصه تهذیب گفت: برگزاری نمازهای جماعت، آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، مفاهیم، برگزاری هیئات مذهبی از جمله اقداماتی است که در عرصه تهذیب و فعالیت‌های کانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استقبال قابل توجهی از اقشار مختلف نسبت به فعالیت‌های کانون شده است، افزود: 200 عضو در میانگین سنی 8 تا 14 سال در کانون فرهنگی هنری قطعه‌ای از بهشت حضور داشته و فعالیت می‌کنند؛ اعضا و جمعیت کانون را برادران تشکیل می‌دهند اما تلاش داریم در عرصه بانوان نیز فعالیت‌های کانون را تقویت کنیم؛ البته بسیج مسجد در حوزه بانوان فعالیت های گسترده‌ای دارد.

این فعال مسجدی با اشاره به اقدامات جهادی کانون فرهنگی هنری قطعه‌ای از بهشت در ایام کرونا گفت: مهم این است که در این شرایط متحد شده و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم؛ اعضای کانون نیز با این هدف وارد عرصه مقابله با کرونا شده و فعالیت‌های مختلفی از تهیه و توزیع اقلام بهداشتی تا حمایت از محرومان را در دستور کار خود قرار دادند.

حجت‌الاسلام امامی در پایان خواستار حمایت و پشتیبانی مادی و همچنین در اختیار گذاشتن امکانات و فضای آموزشی بیشتر برای فعالیت‌های کانون‌های مساجد شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!