جذب 94 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کیش در 8 سال گذشته


جذب 94 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کیش در 8 سال گذشته

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از جذب 94 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درجزیره کیش در8سال گذشته تاکنون خبرداد.

جذب 94 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کیش در 8 سال گذشتهبه گزارش پول نیوز، دایوش سلیمی اظهار داشت: در8 سال گذشته تاکنون میزان سرمایه گذاری های جذب شده به صورت میانگین ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه خود افزایش داشته که ۷۸ هزار میلیارد ریال آن در بخش غیرصنعتی و ۱۶ هزار میلیارد ریال نیز در بخش صنعتی سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سرمایه گذاری های جذب شده در این مدت مربوط به سال ۱۳۹۹ است افزود: سرمایه گذاری تحقق یافته ارزی در این دوره نیز بیش از ۵۷۸ میلیون دلار تخمین زده شده که به طور متوسط ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه خود رشد داشته است.

سلیمی اضافه کرد: در سال های ۹۳ تا ۹۹ به طور متوسط سالانه ۶۷۷ شغل در بخش صنعتی منطقه آزاد کیش ایجاد شده و در پایان سال ۹۹ با افزایش بیش از چهار هزار و ۷۰۰ شغل تعداد کل شاغلان در واحدهای صنعتی به پنج هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

وی گفت: در طول خدمت دولت تدبیر و امید در این منطقه به طور متوسط سالانه ۱۸ واحد صنعتی شروع به فعالیت کرده و تاکنون با شروع بکار ۱۲۶ واحد تعداد واحدهای فعال جزیر به ۳۶۹ مورد رسیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ۶۰ درصد این واحدها در سال های ۹۸ و ۹۹ شروع بکار کرده است گفت: همچنین با حمایت دولت به طور متوسط هر سال هشت واحد راکد دوباره به مدار تولید بازگشته است.

وی افزود: حمایت های مالی، تسهیل روند تولید و تداوم فعالیت از جمله حمایت های انجام شده در این مدت از واحدهای غیر فعال بوده که در نتیجه آن ۵۶ واحد مجددا شروع به تولید کرده است.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403