فعالیت امواج ناپایدار تا پایان هفته در استان سمنان ادامه دارد


فعالیت امواج ناپایدار تا پایان هفته در استان سمنان ادامه دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: فعالیت امواج ناپایدار در استان تا پایان هفته به ویژه در ساعات بعد ازظهر و شب به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گاهی تگرگ تداوم دارد.

ایرج مصطفوی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام هشدار سطح نارنجی ابراز داشت: بعد از ظهر امروز دوشنبه تا اواخر وقت شب، با تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات شمال غربی استان، رگبار شدید و رعد و برق و تگرگ هم چنین وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها، امکان آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: همچنین احتمال خسارت های ناشی از باد، امکان خسارت به بخش کشاورزی و دامپروری به دلیل رگبار شدید و تگرگ، احتمال صاعقه و اختلال در تردد در محورهای شمال استان نیز وجود دارد.

مصطفوی تاکید کرد: لایروبی جوی‌ها، آبراه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های نیمه‌کاره، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، احتیاط در هنگام تردد در محورهای استان، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: خنک‌ترین منطقه استان سمنان در پنج روز آینده رضوان در شهرستان میامی با دمای هشت درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه ایوانکی و گرمسار با ۳۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۸ و بیشینه ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند