طرح ترافیک پزشکان، هزینه و شرایط ثبت نام


طرح ترافیک پزشکان، هزینه و شرایط ثبت نام

https://iranecar.com/wp-content/uploads/2021/05/110.webp???طرح ترافیک پزشکان یک سهمیه تخصیص یافته به پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران است که به آنها اجازه می‌دهد تا در محدوده طرح تردد کنند. این طرح دارای شرایط و ضوابط خاصی است که متقاضی با برآورده کردن همۀ آنها می‌تواند از خدماتش استفاده کند. با توجه به پرسش‌های متعدد جامعه پزشکی مبنی بر چگونگی...

طرح ترافیک پزشکان یک سهمیه تخصیص یافته به پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران است که به آنها اجازه می‌دهد تا در محدوده طرح تردد کنند. این طرح دارای شرایط و ضوابط خاصی است که متقاضی با برآورده کردن همۀ آنها می‌تواند از خدماتش استفاده کند.

با توجه به پرسش‌های متعدد جامعه پزشکی مبنی بر چگونگی استفاده از آرم طرح ترافیک پزشکان سال ۱۴۰۰، ما در مقاله دیگری در مورد نحوه ثبت نام، مدت زمان و مدارک مورد نیاز برای خرید طرح ترافیک نظام پزشکی صحبت می‌کنیم.

اهمیت طرح ترافیک پزشکان

از زمان اعلام محدودیت در تردد خودروهای در تهران بزرگ، طرح ترافیک به عنوان یک چارچوب قانونی به خودروها در ازای پرداخت عوارض اجازه ورود به طرح را می‌دهد؛ اما این قوانین برای تعدادی از خودروهای عملیاتی سازمان آب، برق، گاز، اورژانس و آتش نشانی صادق نیست.

در این میان، برخی از مشاغل حساس مانند پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران می‌توانند از تخفیفات طرح ترافیک استفاده کنند. طرح ترافیک پزشکان ۱۴۰۰ با توجه به سهمیه و ظرفیت اختصاص یافته به این مشاغل، اجازه ورود و تردد به طرح را می‌دهد. اگر ظرفیت پُر شود، باید از طریق «سامانه تهران من» نسبت به رزرو اقدام کرد.

ثبت نام طرح ترافیک پزشکان

مدت زمان طرح ترافیک پزشکان چقدر است؟ مدت زمان طرح ترافیک پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران یک سال است. ببینیم پزشکان برای ثبت نام طرح ترافیک باید به کجا مراجعه کنند؟ افراد فعال در این مشاغل می‌توانند از طریق سامانه ثبت نام آرم طرح ترافیک ویژه پزشکان شهر تهران به آدرس http://armtraffic.tehranmc.org فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

ثبت نام در دو مرحله انجام می‌پذیرد که به شرح زیر هستند:

در مرحله اول باید اطلاعات و مدارک مورد نیاز در سایت ثبت و آپلود (بارگذاری) شوند. و پس از ثبت نام اولیه، برای متقاضی شماره درخواست صادر می‌شود. مرحله دوم زمان بررسی صحت اطلاعات و مدارک و تأیید سازمان نظام پزشکی استان تهران است. اگر متقاضی مورد تأیید قرار گیرد، می‌تواند با در دست داشتن شماره درخواست خود، اقدام به پرداخت هزینه ثابت نام آرم طرح ترافیک پزشکان کند.

توجه: در بارگذاری مدارک باید دقت کافی صورت گیرد. اگر مدارک اسکن شده فاقد خوانایی و کیفیت لازم باشند، امکان بررسی و تأیید اطلاعات وجود نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای خرید آرم طرح ترافیک پزشکان

متقاضیان می‌بایست با در دست داشتن کارت ملی، کلیه مدارک مورد نیاز را اسکن کرده و سپس در سایت آپلود کنند. اسناد مورد نیاز عباراتند از:

مدارک اشتغال

شاغلین آزاد: متقاضیانی که دارای پروانه مطب و پروانه تأسیس هستند باید مجوز فعالیت در شهر تهران را ارائه دهند. شاغلین هیئت علمی: اعضای هیئت علمی دانشگاه باید نامه تأیید محل خدمت خود در داخل طرح ترافیک را ارائه دهند. شاغلین مراکز درمانی: افراد مشغول در مراکز درمانی خصوصی و دولتی باید گواهی اشتغال به کار خود را از مسئول فنی مرکز با قید آدرس به همراه ساعات و روزهای فعالیت ارائه دهند.

مدارک سکونت

متقاضیان باید مدرک لازم جهت اثبات اشتغال یا سکونت در داخل محدوده اصلی طرح ترافیک را ارائه دهند. این مدرک شامل کپی سند یا اجاره نامه ملک و قبض تلفن ثابت به نام مالک سند است. همچنین، روی قبض تلفن ثابت باید کدپستی ۱۰ رقمی درج شده باشد.

در صورتی که قبض تلفن ثابت به نام همسر متقاضی باشد، کپی شناسنامه صفحه اول و دوم همسر باید ارسال شود. برای متقاضیان مستأجر ارائه تصویر اجاره نامه رسمی با کد رهگیری الزامی است.

همین طور بخوانید: طرح ترافیک خبرنگاری

مدارک خودرو

برگ سبز خودرو تصویر معاینه فنی کپی مفاصا حساب شهرداری برگه عدم خلافی خودرو

آرم طرح ترافیک پزشکان تنها به متقاضیانی ارائه می‌شود که سند خودرو به نام خود یا به نام همسر متقاضی باشد. در هر صورت، ارائه کپی از صفحه اول و دوم شناسنامۀ متقاضی یا همسر او الزامی است. واگذاری آرم به سایر خودروها که به نام افراد دیگر (مثلاً فرزندان) است، امکان پذیر نیست!

آیا طرح ترافیک مشترک برای زوجین پزشک، صادر خواهد شد؟ متقاضیانی که هم خودشان و همسرشان عضو سازمان نظام پزشکی هستند و هر دو نیاز به دریافت آرم طرح ترافیک دارند، لازم است هر یک به تنهایی جهت اقدام کنند. در حقیقت، آرم طرح ترافیک به هر کد ملی تخصیص یافته است.

خودروهای زیر پنج سال نیاز به ارائه معاینه فنی ندارند. خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند می‌توانند از ۳۰ درصد تخفیف عوارض ورود به طرح ترافیک برخوردار شوند. خودروهای صفر کیلومتر نیز در صورت داشتن معاینه فنی برتر مشمول استفاده از این تخفیف هستند.

کپی مفاصا حساب شهرداری باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران انجام گیرد. ذکر این نکته ضروری است که دریافت مفاصا حساب به تنهایی کافی است و دیگر نیازی به آپلود آن در سایت نظام پزشکی نیست!

نکته: متقاضیانی که در محدوده ترافیک و آلودگی هوا ساکن هستند می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف شهرداری برخوردار شوند. این مورد برای افرادی که به طور مداوم در محدوده طرح تردد نمی کنند، مقرون به صرفه است. این دسته از افراد می‌توانند مستقیماً از سایت شهرداری به صورت روزانه یا هفتگی طرح خریداری کنند.

جدول تعرفه عوارض سالیانه برای دریافت آرم طرح ترافیک پزشکان ۱۴۰۰

میزان آلایندگی وسائل نقلیه / نوع معاینه فنی مبلغ عوارض سالیانه (ریال) تعرفه خدمات سازمان ترافیک (ریال) مبلغ کل (ریال)
خودروهای هیبریدی یا برقی ۶.۱۳۸.۰۰۰ ۱.۴۰۰.۰۰۰ ۷.۵۳۸.۰۰۰
خودروهای دارای معاینه فنی برتر ۴۲.۹۷۰.۰۰۰ ۱.۴۰۰.۰۰۰ ۴۴.۳۷۰.۰۰۰
خودروهای دارای معاینه فنی عادی ۶۱.۳۸۰.۰۰۰ ۱.۴۰۰.۰۰۰ ۶۲.۷۸۰.۰۰۰
کلام آخر

طرح ترافیک پزشکان تخفیف ویژه‌ای برای مشاغل پزشکی، پیراپزشکی و پرستاران است. متقاضیان با دریافت این طرح می‌توانند همه روزه در محدوده طرح آلودگی هوا تردد کنند. دریافت آرم طرح ترافیک وابسته به ثبت نام در سایت و پرداخت هزینه سالانه است. این طرح یک سال اعتبار دارد و بعد از آن متقاضی برحسب ظرفیت می‌تواند برای سال جدید نیز به ثبت نام و رزرو اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا