روز قدس تنها به مسلمانان تعلق ندارد


روز قدس تنها به مسلمانان تعلق ندارد

محسن آشوری در گفت ‌وگو با شبکه اینترنتی «اس ان ان» هند اظهار کرد: روز قدس تنها به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه روز اعلام انزجار تمامی آزادیخواهان جهان از استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی هندوستان در گفت‌وگو با شبکه اینترنتی «اس ان ان» با اشاره به فرا رسیدن جمعه الوداع و روز جهانی قدس گفت: قدس تنها به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه برای همه ادیان و تمامی آزادیخواهان جهان مهم و عزیز است. بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با توجه به دشمنی استکبار جهانی و تشکیل رژیم اشغالگر قدس برای مقابله به دین مبین اسلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (جمعه الوداع) را روز جهانی قدس نامیدند و آن را متعلق به همه مسلمانان جهان عنوان کردند و خواستار اتحاد میان صفوف مسلمانان در جهت نجات مردم مستضعف فلسطین شدند.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی اهمیت مقابله با این رژیم منحوس را به خوبی دریافته بودند و به همین دلیل این روز را روز اسلام نامیدند. این روز برای همه بشریت نه تنها مسلمانان، بلکه برای غیر مسلمانان نیز مهم است.

آشوری با اشاره به انتشار ویروس کرونا و موج دوم کرونا در هند، اظهار کرد: متأسفانه تجمعات اعتراض‌آمیز را نمی‌توان در ماه رمضان امسال برگزار کرد اما استفاده همگان از فضای مجازی، بستری مناسب برای اعتراضات به صورت مجازی فراهم آورده است.

مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی تأکید کرد: اگر به کارنامه سیاه این رژیم نگاهی کنیم در می‌یابیم که اعمال سخیف و ددمنشانه این رژیم نه تنها برعلیه مسلمانان بلکه بر علیه انسانیت بوده و هست و مدعیان حقوق بشر در برابر اعمال این رژیم مهر سکوت بر لب‌های خود زده‌اند و متأسفانه برخی از کشورهای عربی که به دلیل منافع خود اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم پرداختند، آنها بایستی به خوبی بدانند در برابر اسلام و قرآن مسئول هستند و روزی باید پاسخگوی این خیانت در پیشگاه خداوند و امت اسلامی باشند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار