تخصیص اعتبار فوق‌العاده تبصره 16 به زنجان در سال‌جاری


تخصیص اعتبار فوق‌العاده تبصره 16 به زنجان در سال‌جاری

استاندار زنجان گفت: در بحث تبصره 16 اعتبار فوق‌العاده‌ای به این استان در سال‌جاری اختصاص یافته است.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان، اظهار کرد: انجام هر گونه پروژه از سوی دستگاه‌های اجرایی منوط به تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان است و اقدام خارج از شورای برنامه‌ریزی نباید انجام گیرد؛ چرا که مشکلاتی به دنبال دارد. دبیران کارگروه‌های مجموعه نیز باید تلاش کنند در موعد مقرر جلسات برنامه‌ریزی‌ شده در سال‌جاری که افزایش ۲۰ درصدی دارد را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: بر این اساس باید در سال‌جاری اقدامات در این خصوص جدی‌تر و عملیاتی‌تر باشد که با توجه به تعدد جلسات، معاونان استانداری استان نیز باید پیگیر تشکیل این جلسات بوده و این مهم را به دقت رصد کنند.

این مسئول با بیان اینکه در بحث تبصره ۱۶ اعتبار فوق‌العاده‌ای به این استان طی سال‌جاری اختصاص یافته است، ادامه داد: تبصره‌های دیگری که از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطرح شد، اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد. در این راستا باید یک برنامه اجرایی و راهکار عملی مد نظر قرار گیرد. با توجه به مبلغ بالای اختصاصی از محل تبصره ۱۶ باید نظارت و کنترل لازم تا تحقق آن انجام شود.

استاندار زنجان با اشاره به آمایش سرزمین استان، تصریح کرد: این مهم در استان طی چند دوره زمانی به طول کشید، تا در نهایت به جمع‌بندی کامل رسیده که برای نحوه اجرایی شدن آن نیز باید طراحی لازم انجام گیرد. علاوه‌ بر آن برای عملیاتی شدن فرمایش مقام معظم رهبری در سال‌جاری باید طرحی تدوین شود.

حقیقی با بیان اینکه انجام برخی امور در ساعات اداری امکان‌پذیر نیست و مدیران باید وقت بیشتری را صرف آن کنند، یادآور شد: در وظایف محوله نباید با هیچ دستگاه اجرایی شوخی کرد و اشکالات باید گفته شود. طبق گزارش اعلام شده دستگاه‌های اجرایی که نتوانستند اعتبار لازم جذب کنند یا بر اساس وظیفه اعلامی، آن را انجام نداند بر مبنای جدول ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشخص خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه جذب نکردن اعتبارات از جانب دستگاه‌ها پذیرفته نیست، عنوان کرد: مجموع اعتبار تملک دارایی تخصیصی تبدیل شده نقد استان ۳۰۹ میلیارد تومان بوده و علاوه بر آن ۶۰۴ میلیارد تومان نیز با پیگیری انجام گرفته اعتبار جذب شده و با شرایطی دنبال جذب اعتبارات ملی بود و باید به گونه‌ای کارسازی شود که در این خصوص مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به بحث پروژه‌های ۲۴ گانه مدارس استان، خاطرنشان کرد: اقدامی که در حوزه مسکن ملی انجام گرفته به ویژه ساخت فضاهای آموزشی این کارهای بزرگ محسوب می‌شود، به دلیل آنکه در این زمینه ۴۸۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه کارسازی شده که اغلب شهرک‌های فاقد فضای آموزشی باز می‌گردد و این موضوع اهمیت آن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان