چهار هزار هکتار از اراضی ملی کرمانشاه امسال سنددار می‌شود


چهار هزار هکتار از اراضی ملی کرمانشاه امسال سنددار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه چهار هزار هکتار از اراضی ملی کرمانشاه امسال سنددار می‌شود، گفت: اولویت کار در سال جدید صدور اسناد است که با این شیوه از بسیاری از سواستفاده‌ها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» روز سه شنبه در اولین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با تاکید بر اجرای مصوبات و پیگیری مستمر و مداوم آنها برای عملیاتی سازی، افزود: خوشبختانه کارهای خوبی در این شورا و در سال گذشته انجام شده به نحوی که در بسیاری از آمارها در یکسال گذشته بیشتر از ۱۰ سال پیش از آن کار انجام شده است.

رییس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ادارات ذیربط خصوصا ثبت اسناد باید این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار دهند که در این راستا مقرر شده است تا پایان سال ۱۴۰۰ برای بیش از چهار هزار هکتار سند اراضی ملی و در ماه آتی برای بیش از ۷۸۷ هکتار از این اراضی سند صادر شود.

رییس کل دادگستری استان تاکید کرد: نباید هیچ تغییر کاربری صورت گیرد که ناچار به تشکیل پرونده قضایی و به تبع آن تخریب شویم بنابراین راه برون رفت از بسیاری مشکلات در این زمینه عدم صدور تغییر کاربری هاست.

توسلی زاده با مروری بر مصوبات سال ۱۳۹۹ شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان و میزان پیشرفت و عملیاتی کردن این مصوبات خاطر نشان کرد: در سال جدید علاوه بر پیگیری جدی مصوبات، تمامی مصوبات سال گذشته باید همچنان با قوت خود به سرانجام برسند و کوچکترین کوتاهی پذیرفته نخواهد شد.

در پایان این نشست حدود ۱۰ پیشنهاد به صورت مصوبه ابلاغ شد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار را مرتع تشکیل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!