خودروهای کروک معمولاً روشهای مختلفی برای باز و بسته شدن دارند که برخی ساده و کوتاه و برخی حوصله سر بر هستند اما بیایید نگاهی به بهترینها و عجیبترین آنها بیندازیم.
دوج وایپر نسل اول
شروعی برای یک اسطوره! خودرویی که هرچند دستگیره در و شیشه جانبی نداشت اما از نیروگاهی ۱۰ سیلندر بهرهمند بود که با داشتن آن، همهی این نداشتهها را فراموش خواهید کرد.
سوزوکی X90
شاسیبلندی کوچک و جمعوجور که دارای صندوق عقب است و فقط توانایی جمل دو سرنشین را دارد.
پژو ۴۰۲
شاید یا خود فکر کنید که مرسدس SLK نسل اول یا فورد گلکسی اولینهای دارای سقف فلزی هستند اما احتمالاً پژو ۴۰۲ را از قلم انداختهاید. با روش آن متوجه خواهید شد که در آن زمان مهندسان تا زدن را بلد نبودهاند و سقف را یکجا درون صندوق عقب قرار میدادند.
مرسدس SLK نسل اول
در زمان معرفی این مدل همهی کروکها سقف پارچهای داشتند اما مرسدس با ایده خود به میدان آمد و با آمدن آن، همه شروع به تقلید از آن کردند جالب اینجاست که این خودرو در هر دو مدل سقف بسته یا باز زیبایی و فرم خود را حفظ میکند اما برخی رقبا خیر.
فراری ۵۷۵ سوپر آمریکا
از زیباترین مکانیسمها برای باز شدن سقف بهره میبرد که همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است.
شورلت SSR
با یک سقف فلزی بازشونده همچنان شبیه به مدلهای کانسپت است اما حقیقت آن در موتور ۴۰۰ اسب کورت و گیربکس ۶ سرعته دستی آن است.
مایباخ لندولت
اختلاف طبقاتی هیچ کجا به اندازه این نمونه زیاد نیست زیرا فردی که در عقب مینشیند از قسمت راننده کاملا مجزا است.
ترانس ام T-TOP
با مکانیسم زیبای خود همه را شگفتزده میکند هنوز هم میتواند بازگشتی شکوهمند داشته باشد.
ژیان
سادهتر از این وجود ندارد فقط کافی است پارچه سقف را روی آن پهن و در موقع بینیازی آن را لوله کنید!
سیتروئن پلوریل
با گذشت ۱۸ سال از تولید آن، نمیدانم آن را خوب بخوانم یا بد اما این همان خودروی شهری و جمعوجور است که بوده تنها عیب آن این است که اگر سقف و ستونها را باز کنید باید آنها را در خانه بگذارید چون مکانی برای قرارگیری آنها در نظر گرفته نشده است.
گردآوری: محمد دهقان