نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران با افراک


نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران با افراک

در سال های اخیر کسب درآمد دلاری از یوتیوب بسیار ترند شده است. برای کسب درآمد از یوتیوب، فقط نیاز است که به تولید محتوا بپردازید. در این صورت دیگر شما برای شرکتی کار نمی کنید و صرفا در مورد مواردی که به آن علاقمند هستید تولید محتوا می کنید. اما شاید این سوال برایتان […] نوشته نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران با افراک اولین بار در چطور پدیدار شد.

در سال های اخیر کسب درآمد دلاری از یوتیوب بسیار ترند شده است. برای کسب درآمد از یوتیوب، فقط نیاز است که به تولید محتوا بپردازید. در این صورت دیگر شما برای شرکتی کار نمی کنید و صرفا در مورد مواردی که به آن علاقمند هستید تولید محتوا می کنید. اما شاید این سوال برایتان پیش آید که چگونه می توان درآمد یوتیوب را نقد کرد؟ با افراک همراه باشید و بخوانید که چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشیم و نحوه نقد کردن درآمد یوتیوب بیشتر بخوانید.

چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشیم

در دهه اخیر استفاده از یوتیوب و ولاگری یعنی بلاگ های ویدئویی بسیار پرطرفدار شده است. در حال حاضر افراد زیادی در جهان هستند که درآمد میلیونی به دلار از یوتیوب کسب می کنند. دلیل محبوبیت یوتیوب این است که بیش از 10 میلیون ویدئو در این بستر وجود دارد و همین باعث میشود که حجم بازدیدهای روزانه زیاد شود. یوتیوبرها به خوبی می دانند که این حجم از بازدیدهای روزانه چقدر سود به همراه دارد.

ناگفته نماند که این سود یک طرفه نیست، زیرا هم به نفع تبلیغ کننده می باشد هم به نفع کسی که تولید محتوا می کند. البته این به این معنا نیست که همه کسانی که در یوتیوب محتوا قرار می دهند درآمد کسب نمی کنند. کسب درآمد از یوتیوب شرایط خاص خود را دارد:

حداقل 1000 دنبال کننده داشته باشید طی 12 ماه گذشته حداقل ویدئو های شما 4000 ساعت مشاهده شده باشند کانال و محتوای شما باید از قوانین YouTube Partner Program پیروی کند

وقتی کانال شما به این شرایط برسد، به اصطلاح مانیتایز شده و از بعد از آن می توانید به کسب درآمد بپردازید. البته قبل از اینکه روش های نقد کردن درآمد یوتیوب توضیح داده شود بد نیست با برخی از اصطلاحات این حوزه آشنا شوید:

پرداخت به ازای بازدید (Cost Per Impression) : هر وقت کسی یک تبلیغ را در فیلم های شما می بیند، یوتیوب مبلغی را برای شما لحاظ می کند. پرداخت به ازای بازدید یا CPI معیاری است که YouTube برای اندازه گیری میزان پرداخت به شما از آن استفاده می کند. مقدار دلار دریافتی به ازای CPI: میانگین CPI حدودا ۲ دلار است. ممکن است CPI ویدئوهای شما از چند سنت تا حداکثر ۱۰ دلار باشد. نحوه تصمیم گیری این مبلغ بر اساس الگوریتم های یوتیوب می باشد. این عوامل شامل قیمت تبلیغات هستند، اینکه مخاطب شما کل تبلیغ را تماشا می کند یا نه ، مخاطب هدف کانال شما چه افرادی هستند و کانال شما چه میزان محبوبیت دارد نیزاز جمله موارد مهم است.نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران با افراک

کسب درآمد از یوتیوب

نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران دشواری های زیادی وجود دارد. اما خوشبختانه مجموعه افراک یک راه حل برای این مشکل ارائه کرده است. پیش از رسیدن به مرحله نقد کردن درآمد دلاری خود، ابتدا باید کانال بسازید، محتوایی متناسب با قوانین یوتیوب ایجاد کرده و منتشر کنید. پس از اینکه به شرایط درآمدزایی یا مانیتایز شدن رسیدید باید کانال خود را به یک اکانت گوگل ادسنس وصل کنید. پس از آن با استفاده از کارت های اعتباری می توانید درآمد خود را از یوتیوب دریافت کنید.

اما نگران نباشید. فقط کافی است به فکر تولید محتوای با کیفیت باشید و کلیه پروسه نقد کردن درآمد یوتیوب خود را به افراک بسپارید. برای اینکه مشکلی برای کانال شما و نقد کردن درآمد یوتیوب شما پیش نیاید بهتر است موارد زیر را بدانید و از آنها پیروی کنید.

تایید صلاحیت توسط یوتیوب

برای تایید صلاحیت، یوتیوب موارد زیر را نیز در نظر خواهد گرفت:

موضوع اصلی و منحصر به فرد بودن محتوای کانال ویدئوهای بیشتر مشاهده شده جدیدترین ویدیوهای منتشر شده بیشترین نسبت زمان تماشا به تعداد ویدئو ها

نحوه پرداخت های یوتیوب

گوگل تا زمانی که آستانه پرداخت را پر نکنید هیچ مبلغی به شما پرداخت نمی کند. این سقف پرداخت، بسته به واحد پول شما دارد و در کشور های گوناگون متفاوت است، اما در مورد دلار آمریکا، سقف اولیه برای شروع پرداخت 100 دلار است. این بدان معناست که شما ابتدا باید حداقل 100 دلار درآمد کسب کنید، پس از آن گوگل به حساب شما مراجعه کرده و پرداخت های شما را شروع می کند. اگر آستانه پرداخت را پر کرده اید و مشکلی برای حساب شما وجود نداشته باشد، گوگل ماهانه در زمان مشخصی مبالغی که شما دریافت کرده اید را پرداخت می کند.

نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران با افراک درآمدزایی از یوتیوب

نوع تبلیغ خود در یوتیوب را مشخص کنید

بعد از انجام مراحل بالا، شما باید مشخص کنید که چه نوع تبلیغاتی را برای کانال یوتیوب خود قبول خواهید کرد. در یوتیوب تبلیغاتی وجو دارند که بیننده در ابتدا یا حین پخش ویدئوی خود آن ها به صورت اجباری می بیند و هیچ راهی برای رد کردن آن ها ندارد. اما شما همچنین می توانید تبلیغ هایی را انتخاب کنید که در جایگاه های دیگر سایت نمایش داده شود. انواع تبلیغ در یوتیوب به شرح زیر است:

تبلیغات نمایشی را در کنار ویدئوی خود نمایش دهید تبلیغات همپوشانی (تبلیغات کوچک در پایین یک ویدیو) تبلیغات ویدئویی قابل رد کردن (تبلیغاتی در ابتدای ویدئو که بیننده می تواند پس از پنج ثانیه از آن بگذرد تبلیغات ویدئویی غیر قابل رد شدن (تبلیغاتی در ابتدا که بینندگان نمی توانند از آن رد شوند) و تبلیغات Bumper (تبلیغات کوتاه در ابتدای ویدیو در تلفن همراه) تبلیغات Midroll (تبلیغات در وسط یک ویدیوی طولانی تر

کلام آخر

برای اینکه در یوتیوب موفق تر باشید می توانید از مشاوره رایگان افراک برای یوتیوبر شدن استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!