اجرای طرح هر خانه یک امدادگر و چند خبر از منطقه شمال اصفهان


اجرای طرح هر خانه یک امدادگر و چند خبر از منطقه شمال اصفهان

کاشان - ایرنا - اجرای طرح هر خانه یک امدادگر، برگزاری نماز عید فطر در بقاع متبرکه‌، جشنواره علمی - پژوهشی دانش‌آموزی و هزینه 600 میلیون تومانی شهرداری کاشان برای مکان‌های ورزشی و دستگیری 43 تبعه غیرمجاز خارجی و 16 قاچاقچی در اردستان از جمله خبرهای روز یکشنبه منطقه شمال استان اصفهان است.

اجرای طرح هر خانه یک امدادگر در کاشان

فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن در ارایه خدمات از سوی هلال احمر است، گفت: اجرای طرح هر خانه یک امدادگر در کاشان می‌تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ آموزش خدمات امداد و نجات برای مردم داشته باشد.

علی اکبر مرتضایی در دیدار رییس و جمعی از کارکنان هلال احمر کاشان به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) با تاکید بر لزوم بهره‌مندی هلال احمر از دانش و تجربیات روز جهانی اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود بودجه‌ای خاص در بخش آموزش هلال احمر دیده شود و فرمانداری کاشان نیز آمادگی همکاری لازم با هلال احمر را در حوزه‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا از هلال احمر و داوطلبان این سازمان درخواست می‌شود در زمینه ایستگاه‌های ایست و بازرسی همکاری لازم را با دیگر دستگاه‌های مربوطه داشته باشد.

مرتضایی با تاکید بر همکاری بسیار خوب و مطلوب هلال احمر در طرح شهید سلیمانی برای پایش و غربالگری بیماران مشکوک کرونایی با دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: جمعیت هلال احمر از بازوهای مفید مردم در سوانح و حوادث مختلف است.

وی هلال احمر را به عنوان یک سازمان مردم نهاد و برخوردار از توان بالا برای خدمت به مردم دانست و گفت: امداد و نجات یک نیاز اصلی برای مردم است

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی فراوان سال‌های گذشته در کاشان ابراز داشت: همواره هلال احمر به خوبی در کنار این سوانح به کمک مردم آمده است.

مرتضایی با بیان اینکه هلال احمر باید نیروهای متخصص، باانگیزه و شجاع داشته باشد، تصریح کرد: افرادی که در هلال احمر فعالیت می کنند باید دارای زوایای مختلف خاص و زبده باشند.

وی با ارایه پیشنهاد ورود خیران به حوزه امداد و نجات و خاطرنشان کرد: ورود ظرفیت‌های خیران کاشان به حوزه امداد و نجات می تواند منشا خدمات گسترده‌ای برای نجات جان انسان‌ها شود.

بهره‌مندی افزون بر ۱۱ هزار نفر از طرح ملی ناظران و آمران سلامت هلال احمر

رییس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: بیش از ۱۱ هزار کاشانی از خدمات ناظران و آمران سلامت جوانان و داوطلبان این شهرستان در همکاری با طرح شهید قاسم سلیمانی بهره‌مند شدند.

سید منصور میرابوطالبی افزود: بیش از ۲ هزار صنوف توسط ناظران سلامت جمعیت هلال احمر کاشان در همکاری با طرح شهید قاسم سلیمانی پایش و بررسی شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۱ نفر از جوانان داوطلب این جمعیت در قالب ۱۱ تیم سیار و ۳۰ تیم ثابت در سطح شهر در طرح آمران سلامت جمعیت هلال احمر نیز به بیش از ۹ هزار نفر از شهروندان کاشانی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را آموزش دادند.

معاون مدیر عامل هلل احمر اصفهان به وجود ۲ پایگاه بین شهری این جمعیت اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیتی که در شهرستان کاشان وجود دارد جمعیت هلال احمر این شهرستان مدیریت حوادث شمال استان را نیز بر عهده دارد.

میرابوطالبی افزود: وجود مجموعه‌ای به وسعت ۴۲ هزار مترمربع و ۶ هزار مترمربع سوله‌‎های امدادی از جمله توانمندی‌های جمعیت هلال احمر کاشان است که در مواقع بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برگزاری نماز عید فطر در بقاع متبرکه‌ کاشان بدون دفن اموات

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی و اعلام ستاد مقابله با کرونای شهرستان، زیارت اهل قبور و برگزاری هرگونه آیین برای فوت‌شدگان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت همزمان با عید سعید فطر ممنوع است.

مسلم محمودزاده با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر درب صحن مطهر بقعه‌های متبرکه این شهرستان که دفن اموات دارند بسته و سایر بقعه‌ها باز خواهد بود افزود: نماز عید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بقعه‌های متبرکه‌ای که دفن اموات ندارند برپا می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در خصوص جمع‌آوری زکات فطره اظهار داشت: زکات فطره فقط از سوی مراجع مورد تایید شورای زکات شهرستان دریافت می‌شود، از این رو از فعالیت افراد و مراجع بدون مجوز و تایید شورای زکات شهرستان کاشان جلوگیری خواهد شد.

نزدیک به ۲ هزار و ۳۳۳ موقوفه و هشت هزار و ۹۲۵ رقبه وقفی در کاشان وجود دارد.

برگزاری مجازی جشنواره استعدادهای درخشان فرزانگان کاشان

دوازدهمین جشنواره علمی - پژوهشی دانش آموزی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان کاشان با عنوان «جوانه می زنم تا آفتاب بتابد» برای نخستین بار در کشور به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود.

مدیر دبیرستان فرزانگان کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دوره دوم دوازدهمین جشنواره علمی-پژوهشی دانش آموزی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان از ساعت هشت تا ۱۴ روزهای بیستم تا بیست و دوم اردیبهشت برگزار می‌شود.

فرشته جوادزاده اظهار داشت: این همایش علمی با هدف شناسایی استعدادهای برتر، ‌ایجاد شور و انگیزه فعالیت‌های گروهی، پژوهشی و انجام تحقیق‌های علمی دانش آموزان در محیطی مناسب و آموزش مهارت های فردی و اجتماعی از ابتدای آبان ماه ۹۹شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۶۰ طرح تحقیقاتی درحوزه‌های مختلف علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، ‌فرهنگ و هنر به دبیرخانه همایش افزود: ۲۱ طرح پس از سه نوبت داوری از سوی توسط بیش از ۲۲ نفر از دانش آموختگان مدارس سمپاد شهرستان کاشان برای ارایه در همایش انتخاب شد.

به گفته وی، سلول‌های مزانشیمی، آنکولوژی، قرص گیاهی، سنسور گیاهان، پماد سوختگی، مدگرایی، اثبات ریاضی، هوش هیجانی،APP، ارتباط جرم کودک ودندان از جمله طرح ‌های ارایه شونده در دوازدهمین جشنواره علمی - پژوهشی دانش آموزی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان کاشان است.

اهدای دستگاه انکوباتور پرتابل نوزاد به بیمارستان شهید بهشتی

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان از اهدای یک دستگاه انکوباتور پرتابل نوزاد به بخش نوزادان این مرکز خبر داد.

دکتر ابوالفضل شجاعی افزود: این دستگاه با مبلغ ۳۵ میلیون تومان از سوی خانواده شهید والامقام محمد مدرس‌زاده به بخش نوزادان مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی اهدا شد.

وی، با تقدیر از عمل خداپسندانه و خیر خواهانه این خانواده شهید، اظهار امیدواری کرد: خیرین سلامت این مرکز را در تجهیز هر چه بیشتر به دستگاه‌های پیشرفته درمانی مورد نیاز نیز همراهی کنند.

شجاعی تصریح کرد: دستگاه انکوباتور در بخش نوزادان و به طور معمول برای کودکان نارس با سیستم عصبی تکامل نیافته استفاده می‌شود که به علت کمبود انرژی قادر به تنظیم دمای درونی بدنشان نیستند.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه هوا را مرطوب و مقداری اکسیژن به آن اضافه می‌کند و برای ثابت نگه‌داشتن دمای بدن نوزادان اثربخشی دارد اضافه کرد: نوزاد نارس در این دستگاه انرژی خود را به‌جای ثابت نگه‌داشتن دمای بدن صرف رشد خواهد کرد. محفظه طراحی‌شده انکوباتور طوری است که شرایط طبیعی رحم مادر را برای نوزاد فراهم می‌سازد و همچنین پزشک و پرستار به‌راحتی می‌توانند برای معاینه به وی دسترسی داشته باشد.

مشارکت استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان در تألیف کتاب رفرنس بین‌المللی

یک فصل از کتاب رفرنس بین‌المللی آموزش پزشکی توسط عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ویرایش ششم کتاب رفرنس بین‌المللی آموزش پزشکی با عنوان "A Practical Guide for Medical Teachers" انتشار یافت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه کاشان گفت: فخرالسادات میرحسینی عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان مولف فصل چهل و یکم کتاب مذکور با عنوان "The Teacher as a Scholar" به همراه شعله بیگدلی از دانشگاه علوم پرشکی ایران در این تالیف مشارکت داشته‌اند.

حمیدرضا بنفشه افزود: ویرایش جدید این کتاب انگلیسی زبان از سوی ناشر Elsevier به چاپ رسیده است.

ویراستار کتاب پرفسور هاردن به عنوان یک متخصص برجسته بین‌المللی در آموزش پزشکی و دبیر کل انجمن بین المللی آموزش پزشکی (AMEE)است.

هزینه ۶۰۰ میلیون تومانی شهرداری برای نگهداری مکان‌های ورزشی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: این سازمان افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان سال ۱۳۹۹ در راستای اقدام‌های زیر ساختی به‌ویژه حفظ، نگهداری و رفع نواقص مکان‌های تفریحی ورزشی هزینه کرده است.

محمدحسین واحدیان انجام اقدام‌های زیر ساختی حوزه ورزش و تفریحات سالم را شامل بهینه‌سازی فضاهای تفریحی ورزشی، نگهداری مکان‌ها و وسایل ورزشی، خرید و نصب تجهیزات، ایمنی مکان‌ها و وسایل ورزشی و کاهش هزینه‌های انشعاب اماکن ورزشی برشمرد.

وی، با تاکید بر اینکه درآمد مجموعه‌های تفریحی ورزشی، هزینه‌های آن‌ها را پوشش نمی‌دهد، گفت: اقدام‌های زیر ساختی حوزه ورزش و تفریحات سالم با هزینه ۶۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان انجام شده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خرید و نصب کپسول آتش‌نشانی، گازکشی سالن، نصب ایزوگام، اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی، ساخت سرویس بهداشتی، تامین وسایل آبدارخانه، رنگ آمیزی تابلو سردرب، تامین وسایل ورزشی، خرید و نصب هواکش، تکمیل سیستم آبیاری، تعمیرات دوچرخه، نصب فنس و مقاوم‌سازی، اصلاح چمن مصنوعی، خرید دستگاه برس و نصب حفاظ برای امنیت مجموعه‌های ورزشی را با صرف هزینه ۴۱۱ میلیون تومان از مهمترین اقدام‌های زیر ساختی عنوان کرد.

واحدیان، رعایت الگوهای کاهش مصرف انرژی در مکان‌های و فضاهای ورزشی را ضروری دانست و یادآور شد: رفع نواقص موجود در تاسیسات مجموعه‌ها، اصلاح تعرفه‌ها از تجاری به ورزشی، خرید کنتور برق، اصلاح و تامین روشنایی، خرید سیستم صوت و تامین دوربین از دیگر اقدام‌های زیر ساختی حوزه ورزش و تفریحات سالم در سال ۱۳۹۹ است که با هزینه ۲۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان انجام شده است.

وی اضافه کرد: اقدام‌های زیر ساختی مذکور در سالن‌های ورزشی شهید اردهال فین بزرگ، شهدای کارگر، شهدای راوند، شهدای طاهرآباد، شهرک ۲۲ بهمن، شهدای لتحر، شهدای غواص، خانه ورزش اردیبهشت، زمین‌های تنیس خاکی پارک آیت‌اله مدنی، زمین‌های چمن مصنوعی راوند، پارک لاله، پارک جوان، بخش ۲ ناجی‌آباد، پارک شهید روحی، مجموعه‌های تفریحی ورزشی جوان، مهربانو و شهربانو انجام شده است.

واحدیان با بیان اینکه ورزش به عنوان یک موضوع فرهنگی نقش مهمی در توسعه جامعه دارد از ترویج فرهنگ ورزش به منظور تامین سلامت جامعه و ایجاد جامعه‌ای با نشاط به عنوان سیاست سازمان نام برد و اجرایی شدن این سیاست را در گرو توسعه زیر ساخت‌های ورزشی دانست.

شهروندان می‌توانند مسایل و مشکلات زمین‌ها و مجموعه‌های ورزشی تحت نظارت سازمان را به مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ اطلاع دهند.

دستگیری ۴۳ تبعه غیر مجاز خارجی و ۱۶ قاچاقچی در اردستان

فرمانده انتظامی اردستان از دستگیری ۴۳ تبعه غیرمجاز و ۱۶ قاچاقچی و سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده به خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح قرارگاه رمضان نیروهای کلانتری مهاباد در حین گشت زنی در جاده ترانزیت چهار دستگاه خوردو شامل، سه دستگاه نیسان آبی رنگ و یک دستگاه سواری پراید مشکی را مورد بازرسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودروها مقدار ۱۵۰ کیلوگرم‌ چوب درخت تاغ قاچاق، یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی و مقدار قابل توجه مواد مخدر از نوع تریاک و شیره آن کشف و ۶ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی اردستان خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری مهاباد در ادامه ۴۳ نفر تبعه غیر مجاز افغانستانی را دریک مکان خصوصی شناسایی ودستگیر کردند، همچنین ۲ نفر سارق سابقه‌دار را دستگیر که در بازجویی اولیه به ۲ فقره سرقت مکان خصوصی اعتراف کردند.

هاشمی زاده اظهار داشت: در اجرای طرح پیشگیری از قاچاق کالا پاسگاه انتظامی ظفرقند حین ‌گشت زنی در جاده ترانزیت هفت دستگاه خودرو شامل ۲ دستگاه پژو پارس، یک دستگاه پژو ۴۰۵، سواری پراید، سواری هایما، کامیون کشنده و اتوبوس اسکانیا را مورد بازرسی قرار دادند.

وی گفت: در بازرسی های صورت گرفته ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق، ۴۰ عدد شلوار لی،۳ طاقه پارچه خارجی کشف و ضبط و هفت نفر متهم را بازداشت کردند، همچنین یک دستگاه پراید سواری سرقتی را متوقف وسارق دستگیر شد.

فرمانده انتظامی اردستان گفت: چوب تاغ تحویل اداره منابع طبیعی، مواد مخدر کشف شده تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر، اموال سرقتی با هماهنگی پلیس آگاهی تحویل اداره تعزیرات حکومتی، دستگیر شدگان در اختیار مقام قضایی، اتباع بیگانه تحویل اردوگاه اتباع استان و خوردو ها به پارکینگ منتقل شدند.

هاشمی زاده در پایان از مردم متدین شهرستان خواست موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی