بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)


بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

اگر به‌دنبال گوشی هوشمندی برای بازی می‌گردید، نیازی نیست حساب بانکی‌تان را خالی کنید. در این مقاله، بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

شاید تصور کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایل برود؟ می‌خواهیم توجهتان را به آماری جالب جلب کنیم: در سال ۲۰۲۰، کل صنعت بازی‌های ویدئویی ۱۶۵ میلیارد دلار درآمد داشته که از این رقم بیش از ۵۰ درصد، یعنی ۸۵ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۳۳ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص داشته است. بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل را جدی گرفت.

تعداد درخورتوجهی از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاهشان صرفا به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. این گوشی‌ها معمولا عملکردی قدرتمند و سیستم خنک‌کننده‌ای ویژه و امکانات سخت‌افزاری خاصی ارائه می‌دهند؛ ولی درمقابل، قیمتشان گران است که آن‌ها را از دسترس بیشتر کاربران موبایل خارج می‌کند.

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

شارژدهی زیاد باتریبهره‌مندی از تراشه قدرتمندنمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی زیادسیستم خنک‌کننده ویژه برای پایداری عملکرد پردازندهبهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌عامل‌های موبایلامکانات نرم‌افزاری ویژه بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن پیام‌ها

درست مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که کارت گرافیک عامل اصلی تصمیم‌گیری برای اجرای بازی‌ها محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند درصد «گیمینگ» بودن گوشی را مشخص کند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم در قالب راهنمای خرید فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتا با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.

بهترین گوشی گیمینگ تا 5 میلیون تومان

شیائومی ردمی نوت 10

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

تقریبا محال است بتوانیم گوشی مخصوص بازی تا 5 میلیون تومان معرفی کنیم؛ چراکه هیچ‌کدام از گوشی‌ها در این بازه‌ی قیمتی از تراشه‌ی قدرتمندی بهره نمی‌برند؛ اما اگر واقعا می‌خواهید حداکثر با 5 میلیون تومان مدلی تهیه کنید که بهترین انتخاب برای اجرای بازی‌های موبایل باشد، ردمی نوت 10 شیائومی را پیشنهاد می‌کنیم. علاوه‌بر اینکه تراشه اسنپدراگون 678 می‌تواند به‌راحتی از‌پسِ اجرای بازی‌های سبک برآید، امکانات دیگر این گوشی مثل بلندگوهای استریو و نمایشگر OLED و باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، آن را به گزینه‌ی مناسبی برای بازی تبدیل می‌کند؛ البته از تراشه‌ی ردمی نوت ۱۰ نباید انتظار اجرای روان بازی‌های سنگینی مثل Call of Duty Mobile یا Asphalt 9 رو داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتما بررسی ردمی نوت 10 به‌‌ویژه بخش عملکرد و باتری آن را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی گیمینگ تا 6 میلیون تومان

پوکو X3

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

اگر بودجه‌تان را تقریبا یک‌میلیون تومان افزایش دهید و به حدود 6 میلیون تومان برسانید، می‌توانید پوکو X3 را تهیه کنید که گوشی به‌مراتب مناسب‌تری برای بازی به‌حساب می‌آید. پوکو X3 با تراشه اسنپدراگون 732G حداقل می‌تواند برخی از بازی‌های سنگین را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کند. به‌علاوه، نمایشگر این گوشی جزو معدود مدل‌ها در بازه‌ی قیمتی حدود ۶ میلیون تومان است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتز را ارائه می‌دهد. اگر به ویژگی‌های یادشده بلندگوهای استریو و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را هم اضافه کنید، دلیل انتخاب پوکو X3 را به‌عنوان بهترین گوشی گیمینگ تا 6 میلیون تومان متوجه خواهید شد. برای آشنایی بیشتر با گوشی محبوب پوکو، بررسی پوکو X3 را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی گیمینگ تا 8 میلیون تومان

پوکو X3 پرو

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

پوکو X3 پرو مدل پیشرفته‌ای از پوکو X3 مدل NFC محسوب می‌شود که به‌جای تراشه اسنپدراگون 732G از تراشه اسنپدراگون 860 بهره می‌برد. اگر بخواهیم خیلی ساده دو تراشه را باهم مقایسه کنیم، باید بگوییم در اجرای بازی‌های موبایل، تراشه اسنپدراگون 860 بین ۲ تا ۲٫۵ برابر سریع‌تر از اسنپدراگون 732G است؛ بنابراین، اکثر بازی‌های موبایل را می‌تواند با نرخی نزدیک به ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کند. به‌جز تراشه، تفاوت دیگری بین پوکو X3 پرو و پوکو X3 مدل NFC وجود ندارد. این گوشی هم از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتز، بلندگوهای استریو و باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد.

بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون تومان

شیائومی می 10 تی

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

با بودجه ۱۰ میلیون تومان و بیشتر، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌های پرچم‌دار تهیه کنید. می 10 تی شیائومی، یکی از گوشی‌های گیمینگ ارزان‌قیمت، از تراشه اسنپدراگون 865 قدرت می‌گیرد؛ یعنی همان تراشه‌ای که در گوشی‌های پرچم‌دار سال گذشته مثل شیائومی می 10 یا سری وان پلاس 8 به‌کار رفته است. اسنپدراگون 865 قدرت کافی برای اجرای بازی‌های محبوبی مثل Call of Duty Mobile با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه یا حتی کمی بیشتر را نیز دارد. به‌علاوه، نمایشگر ۱۴۴ هرتز می 10 تی اجازه می‌دهد بازی‌های سبک‌تر را با نرخی بیش از ۶۰ فریم اجرا کنید. اگر درکنار بازی دوربین گوشی هم برایتان اهمیت دارد، می‌توانید مدل «پرو» می 10 تی را تهیه کنید که کمی گران‌تر است؛ ولی از دوربین کارآمدتری با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل بهره می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی توان پردازشی یا تجربه‌ی بازی با می 10 تی پیشنهاد می‌کنیم بررسی شیائومی می 10 تی را در زومیت مطالعه کنید.

بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی S20 FE نسخه 5G

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان، می‌توانید مدل 5G سامسونگ گلکسی S20 FE را تهیه کنید که تمام امکانات جذاب گلکسی S20 FE را درکنار تراشه اسنپدراگون 865 ارائه می‌کند تا نیازی به سروکله‌زدن با عملکرد ناپایدار و گرم‌شدن تراشه اگزینوس 990 نداشته باشید. صرف‌نظر از تراشه‌ی قدرتمند، گلکسی S20 FE یکی از بهترین گوشی‌های رده‌بالای بازار محسوب می‌شود که به‌طورکلی، تجربه بسیار بهتری در‌مقایسه‌با رقبایی مثل می 10 تی شیائومی ارائه می‌دهد. گلکسی S20 FE نمایشگر به‌مراتب بهتری از می 10 تی دارد که انجام بازی‌های موبایل را لذت‌بخش‌تر می‌کند. به‌علاوه، S20 FE از بدنه سبک‌تر، باریک‌تر و خوش‌دست‌تر و رابط کاربری بهینه‌تری درمقایسه‌با شیائومی می 10 تی بهره می‌برد.

بهترین گوشی گیمینگ تا 20 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی S21 پلاس

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

گلکسی S21 پلاس یکی از سه پرچم‌دار 2021 سامسونگ است که اوایل سال جاری میلادی معرفی شدند. گلکسی S21 پلاس مثل گلکسی S21 معمولی امکانات جذابی برای گیمرها ارائه می‌دهد که برای نمونه می‌توانیم به تراشه قدرتمند اگزینوس 2100، نمایشگر ۱۲۰ هرتز AMOLED با پشتیبانی از +HDR10، شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس، اسپیکرهای استریو بهینه‌شده‌ی شرکت AKG و باتری قدرتمند با شارژ سریع باسیم و بی‌سیم اشاره کنیم. گلکسی S21 پلاس در‌مقایسه‌با گلکسی S21 معمولی نمایشگر بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تری دارد؛ بنابراین، انتخاب مناسب‌تری برای گیمرها خواهد بود. پیش‌تر، درباره‌ی تراشه قدرتمند گلکسی S21 پلاس در بررسی اگزینوس 2100 سخن گفته‌ایم. با وجود چنین تراشه قدرتمندی، نگرانی‌ای بابت اجرای بازی‌های سنگین موبایل روی گوشی پرچم‌دار سامسونگ نخواهید داشت.

بهترین گوشی گیمینگ تا 25 میلیون تومان

اپل آیفون 12

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

آیفون‌های اپل همیشه جزو بهترین گوشی‌ها برای بازی محسوب می‌شوند و آیفون 12 هم از این موضوع مستثنا نیست. با اینکه نمایشگر آیفون 12 به نرخ نوسازی ۶۰ هرتز محدود است، همخوانی فوق‌العاده‌ی بین نرم‌افزار و سخت‌افزار اجرای روان و بدون نقص همه بازی‌های موبایل حال‌حاضر را تضمین می‌کند. با چنین همخوانی دقیقی، نه لازم است نگران داغ‌شدن یا ناپایداری عملکرد تراشه باشید، نه با پیغام‌های خطای احتمالی و مشکلات نرم‌افزاری دیگر روبه‌رو شوید. نمایشگر OLED با دقت رنگ عالی و بلندگوهای استریو با کیفیت کم‌نظیر و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی هم ازجمله ویژگی‌هایی هستند که آیفون 12 را به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران تبدیل می‌کند. برای آشنایی با قدرت تراشه A14 Bionic اپل، حتما بررسی آیفون 12 را در زومیت بخوانید.

بهترین گوشی گیمینگ بیش از 25 میلیون تومان

ایسوس ROG Phone 5

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی (اردیبهشت 1400)

اگر به دنیای کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی علاقه‌مند باشید، حتما نام برند ROG یا همان Republic of Gamers را شنیده‌اید. ROG، یکی از زیرمجموعه‌های ایسوس، ازجمله شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری مخصوص بازی به‌حساب می‌آید که در چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی هم تولید می‌کند. اواخر اسفندسال گذشته، ایسوس به‌همراه برند ROG پنجمین نسل از گوشی گیمینگ خود با نام ایسوس ROG Phone 5 را رونمایی کرد. این گوشی‌ هوشمند گیمینگ از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت می‌گیرد و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن‌ شارژدهی فوق‌العاده‌اش را تضمین می‌کند. ناگفته نماند باتری‌ این محوصل از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کنند تا گوشی در کمتر از یک ساعت از صفر تا صد درصد شارژ شود.

داخل جعبه‌ی ROG Phone 5 سیستم خنک‌کننده‌ای مجهز به فن وجود دارد که به پشت گوشی می‌چسبد تا جلوِ داغ‌شدن آن هنگام بازی‌کردن طولانی‌مدت را بگیرد. روی بدنه‌ی گوشی هم دکمه‌هایی لمسی با فناوری فراصوت وجود دارد که گوشی را به دسته بازی شبیه می‌کند. در زمان نگارش این مقاله‌‌، ایسوس ROG Phone 5 بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان مدل مجهز به حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی آن را می‌توان تهیه کرد‌؛ یعنی دو برابر رم کامپیوتری که این مقاله با آن نوشته شده است!

از دیدگاه شما خوانندگان عزیز زومیت، بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار ایران کدام است؟

.titr.livenow.liveBox.titr.livenow>span.livenow>span:nth-child(1).livenow>span:nth-child(2).livenow>span:nth-child(3).livenow>span:nth-child(4)@-webkit-keyframes live40%}@keyframes live40%}.liveT,.Titr.liveT.titr a.titr a:hover

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه