فلسطینِ متحد؛ بزرگترین مانع برابر طرح‌های استعماری صهیونیسم


فلسطینِ متحد؛ بزرگترین مانع برابر طرح‌های استعماری صهیونیسم

تهران- ایرنا- «احمدرضا روح‌الله‌زاد» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی روز قدس تاکید کردند که جامعه فلسطین به نوعی باید ید واحده شوند و بر اساس مقاومت با هم متحد باشند که در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به راحتی طرح‌های خود را پیش ببرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در بیاناتشان رژیم صهیونیستی را یک پادگان تروریستی دانستند که مبارزه با آن وظیفه همگانی است. مقام معظم رهبری در همین روز به مساله وحدت هم تاکید داشتند. در همین خصوص پژوهشگر ایرنا با «احمدرضا روح الله زاد» دبیر کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین به گفت و گو پرداخته است که متن گفت و گو را در ادامه می‌خوانیم:

فلسطینِ متحد؛ بزرگترین مانع برابر طرح‌های استعماری صهیونیسم

روح الله زاد درباره بیانات مقام معظم رهبری راجع به پادگانی بودن رژیم صهیونیستی، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی روز جهانی قدس به صورت مستقیم و با صراحت تمام اعلام کردند که رژیم صهیونیستی یک پادگان نظامی است که با اهداف خاصی در سطح منطقه شکل گرفت. برای اینکه مبنای فرمایشان ایشان را متوجه شویم می بایست یک مطالعه تاریخی داشته باشیم؛ یعنی بدانیم افرادی که رژیم صهیونیستی را به وجود آورده اند در این ارتباط چه صحبت هایی کرده اند. لوید جرج نخست وزیر وقت انگلیس صراحتا تاکید می کند که «ایجاد یک پادگان مستعمره‌ نشین یهودی در سرزمین باستانی فلسطین برای حفظ مصر و کانال سوئز بسیار مهم است» و یا جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس نیز معتقد بود «صهیونیسم دارای اهمیتی است که به تمایل ۷۰۰ هزار عرب ساکن این سرزمین قدیمی برتری دارد.» و همچنین لرد پالمرستون یکی دیگر از نخست وزیر های بریتانیا نیز در ارتباط با اهمیت فلسطین و بحث سلطه ای که باید جریان استعمار بر این منطقه داشته باشد، گفته است «فلسطین حلقه ارتباطی سه قاره است؛ یعنی اروپا، آسیا و آفریقا که کلید آسیا در فلسطین قرار دارد و هیچ سرزمینی در جهان نمی توان از لحاظ موقعیتی برای استعمار اروپا با فلسطین قابل قیاس باشد». بر همین اساس می گوید که اگر صهیونیست وجود نداشت، انگلیس می بایست به وجود می آورد.

رژیم صهیونیستی مدیریت ناامنی در منطقه را برعهده دارد

دبیر کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت: این گفته ها نشان می دهد که استعمار انگلیس در یک همداستانی با جریان صهیونیست در پی ایجاد یک پادگان نظامی در منطقه است. تئودور هرتسل که از او به عنوان رهبر صهیونیست سیاسی یاد می شود طی نامه ای که به سسیل رودر فرمانده ارتش استعماری بریتانیا می نویسد صراحتاً بر وجهه استعمار صهیونیست و اشتراکی که با دولت انگلیس دارد، اشاره می کند. او می گوید که من شما را به ساخت تاریخ دعوت می کنم و این موضوع ارتباطی با اروپا ندارد بلکه در آسیاست و آن هم نه همه آسیا بلکه بخشی از آسیای صغیر. و بعد در پاسخ می گوید برای اینکه کشور بریتانیا یک کشور استعماری است و اندیشه صهیونیست هم یک جریان استعماری است. براین اساس جریان صهیونیست و دولت انگلیس می تواند یک کار مشترک انجام دهد و جریان صهیونیست می تواند سدی در برابر آسیا برای اروپا باشد؛ یعنی یک پادگان نظامی. پس اگر استعمار یک پادگان نظامی ایجاد کند، آن یک وظیفه خاصی دارد و آن مدیریت ناامنی و درگیری ها در سطح منطقه تا منافع غرب تامین شود.

رژیم صهیونیستی یک موجودیت خطرناک برای امنیت و توسعه کشورهای منطقه است

روح الله زاد تاکید کرد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی در سطح منطقه وجود دارد جوامع منطقه به هیچ وجه روی آرامش نخواهند دید، توسعه پیدا نخواهند کرد، از مشکلات و اختلافات رنج خواهند برد و رژیم صهیونیستی یک موجودت خطرناک برای منافع و امنیت و توسعه همه کشورهای منطقه محسوب می شود؛ یعنی همان عبارتی که امام خمینی(ره) هم به آن اشاره کرده اند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. مقام معظم رهبری در سخنرانی خود تاکید کرده اند که مبارزه با اسرائیل یک مبارزه همگانی است که همه انسان های منطقه فارغ از هر نوع نگاه، اگر به دنبال پیشرفت، توسعه و رفاه هستند، می بایست در مبارزه با رژیم صهیونیستی مشارکت داشته باشند و تا زمانی که این رژیم وجود دارد، مبارزه نیاید متوقف شود.

ایران با اصرار بر آرمان فلسطین در مقابل جهان غرب ایستادگی کرده است

دبیر کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در مورد سخنان مقام معظم رهبری درباره افول رژیم صهیونیستی و غرب گفت: غرب با توجه به رشد سریع که در حوزه فناوری داشت و در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی توانست تمدنی ایجاد کند که مبنای آن ماتریالیست بود اما پس از مدتی که اردوگاه شرق که در مقابل آن بود، فرو ریخت، غرب مدعی رهبری جهان شد و تلاش کرد ایدئولوژی لیبرالیسم غربی و مشخصاً لیبرالیسم آمریکایی را به همه جهان تسری بدهد. لذا پس از فروپاشی شوروی ما شاهد اقدامات یکجانبه گرایانه از طرف امریکا در پرونده های خاورمیانه و به صورت خاص در حوزه فلسطین می بینیم اما جمهوری اسلامی ایران که بر اساس تفکر انقلابی تنها مخالف جدی عملگرای یکجانبه گرایی آمریکا بوده و باقی قدرت ها چندان ایستادگی در مقابل امریکا نمی کردند به همین دلیل آمریکا تلاش می کرد ایران را به عنوان دولت متمرد جا بزند و فشارهایی را علیه ایران در دستور کار قرار داده بود اما عملکرد و مقاوت ایران موجب شد که یکجانبه گرایی آمریکا در سطح بین المللی به چالش کشیده شود و الان هم شاهد هستیم که این یکجانبه گرایی به سمت چندجانبه گرایی رفته است.

روح الله زاد افزود: در حال حاضر لبیرالیزم با فروپاشی روبرو شده اما تفکر اسلام ناب که ایران مروج آن بوده ما شاهد هستیم که ابعاد کمی و کیفی پیدا می کند و رو به گسترش است. ایران با اصراری که بر حفظ استقلال خود و مخالفت با سیاست های استعماری غرب در منطقه و جهان داشته و با توجه به حمایت بی وقفه ای که بر آرمان فلسطین داشته با تاکید بر ضرورت حذف اسرائیل از معادله جهانی، موجب شکل گیری یک جریان وسیع و عمیق در سطح منطقه به نام مقاومت شده است. کارشناسان تاکید دارند که جهان اسلام در هیچ دوره تاریخی به این پایه قدرتمند نبوده است و جهان ناگزیر باید به سمت پذیرش این قدرت حرکت کند و در حال حرکت هم هست و در دنیای آینده با توجه به افولی که تمدن غربی داشته، نشان می دهد که افکار عمومی به دنبال اندیشه جدیدی است و اسلام می تواند از بسیاری جهات موفق عمل کند و با مقاومتی که در سطح منطقه شاهد هستیم این مقاومت می تواند فرهنگ ناب انسانی اسلام را در مسیر رشد و توسعه در سطح جهان برای افکار عمومی عرضه کند.

وحدت در جامعه اسلامی در مورد مساله فلسطین یک ضرورت است

دبیر کمیسیون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خصوص بیانات مقام معظم رهبری که فرموده بودند «وحدت بزرگترین سلاح فلسطینی ها» است، یادآور شد: وحدت در جامعه اسلامی یک ضرورت است و قرآن هم تاکید دارد که جوامع اسلامی باید وحدت داشته باشند و اکر وحدت نداشته باشند دشمن بر آنها سلطه پیدا می کند. در رژیم صهیونیستی با هدف اختلاف افکنی در سطح منطقه ایجاد شده است و تا زمانی که این اختلاف ها وجود داشته باشد این رژیم هم وجود خواهد داشت. در سطح فلسطین ما شاهد ۲ جریان خائن و جریان مقاومت هستیم. جریان مقاومت معتقد است که رژیم صهیونیستی اشغالگر است اما جریان خائن به بهانه صلح به نوعی به یکپارچگی ملت فلسطین آسیب زده است و آن چیزی که تا الان پیش رفته به خاطر همین مشکلات است. در چنین شرایطی مقام معظم رهبری تاکید کردند که جامعه فلسطین به نوعی باید ید واحده شوند و براساس مقاومت با هم متحد باشند که در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی نمی تواند به راحتی طرح های خود را پیش ببرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک