افزایش تعاملات ایران و سوییس در زمینه مالکیت معنوی


افزایش تعاملات ایران و سوییس در زمینه مالکیت معنوی

در دیدار سفیر سوییس با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر تعاملات ایران و سوییس در زمینه مالکیت معنوی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مارکوس لایتنر سفیر سوییس با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار کرد. در این دیداد ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن خوشامدگویی و ابزار خرسندی از تفاهم نامه منعقد شده بین دو کشور ایران و سوسیس در رابطه با مالکیت معنوی، مرکز مالکیت معنوی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از مراکز فعال در سازمان جهانی مالکیت معنوی معرفی کرد و گفت: کشور ایران در ثبت اظهارنامه‌های داخلی رتبه چهارم جهانی را بر اساس آمار سال ۲۰۱۹ و در ثبت اظهارنامه‌های طرح‌های صنعتی رتبه یازدهم را کسب کرده است و جزو ۲۰ کشور برتر در ثبت اظهارنامه‌های اختراعات است.

وی افزود: همکاران صاحب نظر و باتجربه‌ای در بخش مالکیت معنوی مشغول به فعالیت هستند و ارتباط صمیمانه‌ای با کشور‌های فعال در بخش مالکیت معنوی دارند و خوشبختانه در اجرای این تفاهم‌نامه هم همکاری خوبی با کشور سوییس وجود دارد.

معاون رئیس قوه قضاییه هدف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه مالکیت معنوی را ارتقای همکاری‌های بیشتر با سازمان جهانی مالکیت معنوی و کشور‌های پیشرو در این زمینه عنوان کرد.

وی بر بحث آموزش کارآفرینان و تولیدکنندگان و تجار و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در مواردی مانند تجاری‌سازی و ورود به بازار‌های بین‌المللی تاکید و ابراز امیدواری کرد سطح همکاری مرکز مالکیت معنوی دو کشور ایران و سوییس افزایش یابد.

سفیر سوییس هم در این دیدار از اقدامات صورت گرفته در مرکز مالکیت معنوی ایران استقبال کرد و گفت: در حوزه صنعت و تجارت، نوآوری مهم است و برای تقویت نوآوری مالکیت معنوی باید تقویت شود.

وی بر افزایش تعاملات بین دو کشور در زمینه مالکیت معنوی و ثبت علائم تجاری تاکید کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس