روی خط پایتخت؛ احداث پهلوگاه های اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان


روی خط پایتخت؛ احداث پهلوگاه های اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 19 تهران از احداث 2 پهلوگاه توقف اضطراری به منظور کاهش تصادفات منجر به فوت در حاشیه کندروی بزرگراه آزادگان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه شهرداری منطقه ۱۹، «علی توکلی» ضرورت ایجاد این پهلوگاه ها را توقف خودروها در زمان های اضطراری از جمله رفع نقص فنی خودرو، توقف خودرو به علت تصادف و یا امدادرسانی خودروهای امدادی اعلام کرد و گفت: در همین راستا ۲ پهلوگاه توقف اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان جانمایی شد.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث این پهلوگاه ها با هماهنگی پلیس راهور در مسیر شرق به غرب این محور بعد از پل شهید صنیع خانی و بعد از پل شهید کاظمی تمام شده و بزودی به بهره برداری می رسد.

توکلی عرض پهلوگاه های اضطراری را سه و طول آن ها را ۱۰۰ متر عنوان کرد که در قالب اجرای اقدامات عمرانی شامل تخریب جداول، خاکبرداری، جدول بندی، زیرسازی، اجرای فضای سبز، اجرای رویه آسفالت و در نهایت نصب علائم و تجهیزات ترافیکی در حال احداث هستند.

وی در ادامه به عملیات خط کشی سرعتکاه های محدوده تقاطع مهران مطهری اشاره کرد و افزود: طی این عملیات ضمن ایمن سازی معبر، دو سرعتکاه به عرض هفت متر و یک سرعتکاه نیز به عرض ۱۲ متر خط کشی شد.

روی خط پایتخت؛ احداث پهلوگاه های اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان

حرکت کاروان سیار جشن بندگی در محلات جنوب شهر

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: کاروان سیار جشن بندگی همزمان با عید سعید فطر در معابر عمومی این منطقه به حرکت در می آید.

وی گفت: این برنامه فرهنگی در راستای زنده نگهداشتن آداب و سنن ماه مبارک رمضان و پاسداشت مراسم و مناسبت های ملی مذهبی در قالب حرکت خودروهای مجهز به سیستم صوت همراه با برنامه های متنوع آئینی، فرهنگی و هنری، از ساعت ۱۷ تا نماز مغرب و عشا امروز/ پنجشنبه در معابر عمومی منطقه برگزار می شود.

به گفته توکلی، ضمن اینکه به مناسبت این عید سعید مراسم نور افشانی در معابر و مراکز عمومی و پر تردد منطقه اجرا خواهد شد.

روی خط پایتخت؛ احداث پهلوگاه های اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان

واگذاری غرفه رایگان کسب و کار برای نیازمندان در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ از واگذاری غرفه های رایگان به اقشار نیازمند جامعه و زنان سرپرست خانوار در این منطقه جنوبی پایتخت در روزهای دوشنبه و پنچشنبه بازار خبر داد.

داود لطفی در این باره گفت: هدف از این اقدام، حمایت از نیازمندان به ویژه زنان سرپرست خانوار بوده و در این غرفه ها صنایع دستی، پوشاک و مواد غذایی از جمله محصولاتی است که از سوی نیازمندان و زنان سرپرست خانوار منطقه ۱۷ ارائه می شود.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: در محدوده منطقه ۱۷ دو بازار روز یکی در خیابان قزوین دوشنبه بازار هر هفته با ظرفیت ۴۰۰ غرفه و دیگری در خیابان وصفنارد پنجشنبه بازار هر هفته با ظرفیت ۲۵۰ غرفه برپا می شود، که هر یک متر مربع اجاره این محیط در زمان برگزاری بازار بین ۵ تا ۷ هزارتومان که برای یک محیط ده متر مربعی حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان اجاره بهاست که برای افراد نیازمند کاملا به شکل رایگان صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر افراد نیازمند که از این خدمات بهره مند می شوند بانوان سرپرست خانوار هستند که امور بانوان شهرداری منطقه این افراد را معرفی کرده است تا این غرفه ها در اختیارشان قرار گیرد، البته واحد ساماندهی شهرداری منطقه نیز در صورت نیاز محیطی را برای افراد نیازمند در نظر می گیرد.

لطفی یادآور شد: تنها در دوشنبه بازار بین ۵۰ غرفه رایگان در اختیار افراد نیازمند قرار دارد و شهرداری همواره در کنار افراد نیازمند بوده است.

روی خط پایتخت؛ احداث پهلوگاه های اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان

طراحی بیش از ۱۵ کیلومتر مسیر دوچرخه در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ در منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه در ۶ماهه دوم سال گذشته ۱۵۴۹۳ متر مسیر امن و پیوسته دوچرخه در این منطقه ساخته شد گفت: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، کاهش بار ترافیکی و کمک به محیط زیست و ارتقای سلامت جسمانی و روانی شهروندان شهرداری را به ساخت مسیرهای دوچرخه سواری مصمم کرد.

محمود کلهری در وبیناری با موضوع «طراحی و پیاده سازی طرح خانه تا مدرسه با دوچرخه» در مورد طرح استفاده از دوچرخه در مدارس گفت: وقتی شهردار تهران در آغازین روزهای حضورش در شهرداری روزهای سه شنبه را به عنوان «سه شنبه های بدون خودرو» مطرح کرد که برخی این حرکت را اقدام نمایشی و فانتزی تلقی کردند اما استمرار آن نشان از یک باور عمیق و جدی در مورد فرهنگ دوچرخه سواری و گسترش آن دارد.

وی افزود: می شود ادعا کرد که دوچرخه ارزان ترین و پاک ترین وسایل حمل و نقل عمومی است و به همین دلیل به این باور رسیدیم که ضرورت دارد تا در مورد گسترش آن اقدام کنیم.

شهردار منطقه ۵، سه اصل را در گسترش و ساخت مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت مهم دانست و گفت: اصل اول ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بود. اصل دوم کاهش بار ترافیکی و کمک به محیط زیست و اصل سوم هم ارتقای سلامت جسمانی و روانی شهروندان.

کلهری با بیان تجربه سابق خود در شهرداری منطقه ۱۷ گفت: در این‌منطقه به سراغ اقشار دانش آموز رفتیم تا این طرح را در مدارس پیاده کنیم. با کمک آموزش و پرورش علاوه بر اهدافی چون ارتقای سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان و تحقق شعار «تهران شهری برای همه» به ایجاد انگیزه برای نمرات دانش آموزان و تشویق آنها، ارتقای حس مسئولیت پذیری به واسطه‌ی استفاده از دوچرخه های اشتراکی و ایجاد شادابی و نشاط با حرکت دانش‌آموزان با لباس‌های متحدالشکل کمک شد.

وی افزود: ما در یک هماهنگی خوب با پلیس راهور و آموزش و پرورش این طرح را پیاده کردیم و اثربخشی زیادی بین معلمان و دانش آموزان داشت اما متاسفانه اپیدمی کرونا برخی از برنامه‌ها را مختل کرد. این حرکت با شتاب خوبی جلو می‌رود و اگر فضا مناسب‌تر باشد در ادامه نیز می تواند این اتفاق رخ دهد.

کلهری با اشاره به ساخت مسیرهای دوچرخه سواری در سطح تهران گفت: ساخت مسیر امن و پیوسته دوچرخه سواری که خانواده‌ها اعتماد کنند بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر پیاده رو و دوچرخه در سطح شهر تهران طراحی شده تاکید کرد: در ۶ ماه دوم سال ۹۹ در منطقه ۱۵۴۹۳ متر مسیر امن و پیوسته دوچرخه طراحی شد و مطالعه امکانسنجی ساخت ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در منطقه ۵ صورت گرفته است. امیدوارم با گسترش این مسیرها از این وسیله حمل و نقل سالم و پاک بیشتر استفاده شود.

روی خط پایتخت؛ احداث پهلوگاه های اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان

ابلاغ پیام تسلیت شهردار تهران به سفیر جمهوری اسلامی افغانستان، توسط شهردار منطقه ۲

شهردار منطقه ۲ تهران در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی افغانستان، پیام تسلیت شهردار و مدیریت شهری پایتخت ایران اسلامی را به مردم داغدار کشور دوست و همسایه افغانستان ابلاغ کرد.

در پی حمله تروریستی در شهر کابل که موجب شهادت مظلومانه و معصومانه جمعی از دانش آموزان مدرسه دخترانه شد حسن صفات، شهردار منطقه ۲ به‌ منظور ابراز همدردی با مردم و دولت افغانستان و ابلاغ پیام تسلیت شهردار تهران در سفارت این کشور حضور یافت و با «عبدالغفور لیوال» سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه این حمله تروریستی و به شهادت رساندن دختران دانش آموز در کلاس درس رانشان‌دهندۀ دشمنی تروریست‌های جنایتکار با علم و فرهنگ، اسلام و انسانیت دانست.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه افغانستان بخشی از سرزمین اسلام است، گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی، جغرافیایی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان، دردمندی و تالم مردمان این کشور همسایه، به شدت مردم ایران را نیز متاثر کرده است.

صفات درپایان ضمن محکوم کردن این واقعه دردناک، گفت:خانواده مدیریت شهری پایتخت ایران اسلامی با همه برادران و خواهران هم‌کیش، هم‌ مذهب و همسایه داغدار افغانستان، به ویژه خانواده‌های معظم شهیدان مظلوم، که فرزندان بی گناه جامعه مسلمین هستند ابراز همدردی نموده و از درگاه ایزد منان طلب صبوری و سرانجام خیر برای مردم شریف و نجیب کشور دوست و همسایه افغانستان دارد.

روی خط پایتخت؛ احداث پهلوگاه های اضطراری در حاشیه بزرگراه آزادگان

پروژه های توسعه محله ای یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری منطقه ۲۱ است

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در حاشیه این بازدید میدانی چند ساعته با اشاره به پیشرفته مطلوبه فیزیکی پروژه های کوچک مقیاس منطقه ۲۱ گفت: این منطقه یکی از مناطق وسیع شهر تهران و ورودی غربی این کلانشهر از جهات جغرافیای غرب و جنوب غرب است که به لطف خدا مساله مهم نگهداشت شهر در این بخش از پایتخت به خوبی صورت می پذیرد.

مصطفی سلیمی افزود: با بهره برداری از پروژه های زیرساختی مهم در حوزه های ترافیکی و عمرانی شاهد کاهش بار ترافیکی در ساعات اوج رفت و آمد در محورهای عبوری منطقه ۲۱ هستیم؛ امید است با یاری خداوند مابقی پروژه‌های بزرگ و فرامنطقه ای نیز در آینده‌ای نزدیک مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به گستردگی فضای سبز شهری منطقه ۲۱ یادآور شد: وجود پهنه های سبز شهری در حاشیه بزرگراه ها، بوستان های شاخص و بزرگ و در نگاهی کلی سرانه بالای فضای سبز این منطقه، خود گواهی بر این مدعاست که حوزه نگهداشت شهر به صورت جدی پیگیری می شود.

سلیمی با اشاره به استمرار ارزیابی منطقه ۲۱ تا پایان امروز گفت: طبق بررسی های صورت گرفته و شاخص‌های مدنظر، معاونت‌ها و نواحی سه گانه این منطقه حائز عملکرد مطلوب هستند.

این مقام مسئول ارشد پایتخت همچنین یادآور شد: منطقه۲۱ به عنوان صنعتی ترین نقطه شهر تهران و برقرار کننده ارتباط قوی و موثر فی مابین صنعت، شهرداری و مراکز خدماتی، باعث ایجاد فرصت های مطلوب برای اشتغال ساکنین و همچنین شریک بودن آنها در سهم خود از تولید ملی کشور شده است.

سلیمی در پایان تصریح کرد: امیدواریم خدماتی که مدیریت شهری منطقه ۲۱ به شهروندان ارائه می دهد، همچنان به قوت خود ادامه پیدا کند و رتبه مطلوب منطقه را به رتبه عالی ارتقاء بخشد.

همجواری صنعت و سکونت به ایجاد فرصت های مطلوب منجر شده است

شهردار منطقه ۲۱ نیز در این بازدید میدانی گفت: با عنایت به وجود نگاه نظارتی و حمایتی در مجموعه ستادی شهردار تهران، تمامی گزارش های منحصر به منطقه ۲۱ اعم از نقاط مثبت و منفی را با آغوش باز می پذیریم.

رضا رجب زاده افزود: توجه ویژه و اولویت قرار دادن تفاوت های ساختاری در هر منطقه خود مبین تدوین برنامه صحیح و در کنار آن عملکرد دقیق و کارشناسی و درنهایت رضایتمندی حداکثری شهروندان خواهد بود.

وی یادآور شد: منطقه۲۱ منطقه ای متفاوت و تولید محور و محل استقرار بسیاری از کارخانجات مادر است که در دانش جغرافیای ژئوپلیتیک این ویژگی های منحصربفرد، به صورت توامان فرصت ها و تهدیداتی را دربردارد.

رجب زاده ادامه داد: به واسطه وجود صنایع، انبارها، کارخانجات و مراکز نظامی در محدوده شهری منطقه۲۱؛ و در مقابل جمعیت کمتر نسبت به مساحت به نوعی عدم توازن مشاهده می شود که برقراری تعادل بین این دو امر، گاهی دشوار به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: این منطقه دروازه ورودی شهر تهران از جهات جغرافیایی غرب و جنوب غرب می باشد، همچنین راه اتصال باغستان، شهریار، ملارد، شهرقدس و گرمدره از طریق شبکه عظیم بزرگراهی به پایتخت است و معبر مهمی در کلانشهر تهران به حساب می آید.

رجب زاده تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته، ۱۲۵۵ متر پیاده رو سازی و مناسب سازی داشتیم، ۲۵۰۰ متر مجموعا طول مسیرهای ویژه دوچرخه سواری است. در بحث آسفالت، بسیاری از معابر در فروردین امسال مورد بهسازی روکش مکانیزه آسفالت قرار گرفت.

وی افزود: منطقه ۲۱ به عنوان ورودی غربی تهران آبروی پایتخت به حساب می آید، مبحث نگهداشت شهر و جداول بزرگراهی و ایمن سازی مسیرها همواره دارای اولویت است.

شهردار منطقه ۲۱ ادامه داد: پروژه های اولویت دار منطقه۲۱ اعم از توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، کندروی فتح به آزادگان، کانال زیرگذر تقاطع کفش ملی و ... در سال۱۴۰۰ با قدرت درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص معضل آبگرفتگی باتوجه به وسعت معابر بزرگراهی و وجود روددره های مهم کن و قوری چای و سرریز شدن آب ناشی از بارش های فصلی از مناطق بالادست به سمت منطقه ۲۱ نیاز به اقدامات عمرانی و زیرساختی جهت جلوگیری از بروز سیلاب همواره در حال انجام است.

سفیران صلح و دوستی میهمان ویژه منطقه۱۷ شدند

شهردار منطقه ۱۷ در دیدار نماینده فرهنگی سازمان اکو و مروج صلح سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کارگروه موسسه ویژه کودکان گفت: دارالشهدای تهران بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی ویژه‌ کودکان است.

در این جلسه داود لطفی با اشاره به نقاط قوت و ظرفیت‌های دارالشهدای تهران این منطقه را بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی ویژه‌ کودکان دانست.

در این نشست در مورد انتخاب فضای شهری جهت اجرای این طرح بحث و هم‌اندیشی شد و همچنین با پیشنهاد طیبه محمد طرح ایجاد بوستان صلح در منطقه۱۷ نیز مطرح و در پایان جلسه ضمن اهدای تابلو یادبود، از سطح منطقه نیز بازدید به‌عمل آمد.

این جلسه با حضور داود لطفی حضور شهردار منطقه۱۷، شهریار رشید علیپور معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه و سعید مرادی شهردار ناحیه۳، طیبه محمد مدیر موسسه سفیران صلح و دوستی، نماینده فرهنگی سازمان اکو و مروج صلح سازمان ملل متحد و میترا حجار بازیگر و دبیر اجرایی کارگروه موسسه ویژه کودکان؛ طرح "مسئولیت اجتماعی و اجتماع مسئولیت پذیر" در ساختمان شهرداری منطقه۱۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد