عرضهٔ سوپر سدان آلفارومئو جولیا GTA به بازار


عرضهٔ سوپر سدان آلفارومئو جولیا GTA به بازار

آلفارومئو سرانجام سوپر سدان جولیا GTA را به بازار عرضه کرده و برای اولین بار می‌توانیم این ماشین را در دنیای واقعی ببینیم. جولیا GTA به لطف انبوهی از ارتقاءها که با همکاری شرکت مهندسی سائوبر طراحی شده‌اند و رانندگان فرمول یک این شرکت نیز در توسعهٔ آن‌ها نقش داشته‌اند، سبک‌تر و قوی‌تر از جولیا … The post عرضهٔ سوپر سدان آلفارومئو جولیا GTA به...

آلفارومئو سرانجام سوپر سدان جولیا GTA را به بازار عرضه کرده و برای اولین بار می‌توانیم این ماشین را در دنیای واقعی ببینیم. جولیا GTA به لطف انبوهی از ارتقاءها که با همکاری شرکت مهندسی سائوبر طراحی شده‌اند و رانندگان فرمول یک این شرکت نیز در توسعهٔ آن‌ها نقش داشته‌اند، سبک‌تر و قوی‌تر از جولیا کوادریفولیو شده و حالا می‌تواند در پیچ‌ها سرعت بالاتری داشته باشد. این خودرو در دو نسخهٔ GTA و GTAm ساخته می‌شود که دومی حتی وحشی‌تر و توانمندتر بوده و برای پیست آماده‌تر است.

عرضهٔ سوپر سدان آلفارومئو جولیا GTA به بازار

پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی کوادریفولیو در GTA به سیستم اگزوز تیتانیومی جدید و تنظیم مجدد ECU مجهز شده و حالا با ۵۴۰ اسب بخار قدرت، کمی قوی‌تر شده است. مهندسین همچنین گردش هوا در سیستم خنک‌کنندهٔ موتور را بهبود بخشیده و پیستون‌ها و شاتون‌ها را هم بازطراحی کرده‌اند. از سوی دیگر، به لطف استفادهٔ بیشتر از متریال سبک‌وزن مثل فیبر کربن و موارد کامپوزیتی در سراسر خودرو، جولیا GTA تا ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است. به لطف این اقدامات و همین‌طور سیستم لانچ کنترل جدید، سوپر سدان تولید محدود آلفا ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

عرضهٔ سوپر سدان آلفارومئو جولیا GTA به بازار

جولیا GTA به رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی جدید تک‌پیچ مجهز شده که با لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن کاپ ۲ پوشیده شده‌اند درحالی‌که GTAm از یک بال عقب عظیم قابل تنظیم و یک اسپویلر جلوی فعال هم برخوردار است که می‌تواند برای استفاده در پیست تا ۴۰ میلی‌متر بزرگ‌تر شود. در GTAm همچنین صندلی‌های عقب کاملاً حذف شده و بجای آن یک رول کیج و نگه‌دارنده‌های کلاه ایمنی قرار گرفته‌اند. این نسخه به کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای هم مجهز بوده و شیشه‌های جانبی و عقب آن بجای شیشه از پلی کربنات ساخته شده‌اند. کابین هردو مدل GTA و GTAm از تودوزی کامل آلکانترا در داشبورد، رو دری‌ها، ستون‌های جانبی و میانهٔ صندلی‌های مسابقه‌ای هم بهره می‌برد.

عرضهٔ سوپر سدان آلفارومئو جولیا GTA به بازار

در ایتالیا، قیمت آلفارومئو جولیا GTA از ۱۷۵ هزار یورو و قیمت GTAm از ۱۸۰ هزار یورو آغاز می‌شود و هر خودرو با کلاه ایمنی Bell با طرح اختصاصی، چادر و خدمات اختصاصی آلفارومئو ارائه می‌شوند درحالی‌که روی نسخهٔ GTAm یک دست لباس مسابقه‌ای کامل هم وجود دارد. از این سدان‌ها تنها ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد که به‌صورت مساوی بین دو نسخهٔ GTA و GTAm تقسیم می‌شود. این تعداد برای مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا در نظر گرفته شده و فعلاً هیچ برنامهٔ رسمی برای عرضهٔ آن‌ها در ایالات‌متحده وجود ندارد اما گزارش‌های قبلی اشاره کرده‌اند که ممکن است آلفارومئو نظر خود را تغییر دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق