طب سنتی ایران یکی از معروف ترین نظام های پزشکی سنتی است. در این طب از داروهای گیاهی، حیوانی و یا مواد معدنی استفاده می شود. اساس اولیه طب سنتی درمان با گیاهان است. گیاهان امروزه به طور گسترده ای در چای ها، ویتامین ها و مکمل های طبیعی استفاده می شوند. هر فرهنگ و هر سیستم دارویی در جهاناز گیاهان برای اهداف درمانی استفاده کرده اند. هزاران گیاه با هزاران کاربرد مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها در این طب و همچنین برای درمان های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه به شما میگوییم که در سایت پی جو میتوانید پزشکان متخصص طب سنتی در شهرهای مختل مانند پزشک متخصص طب سنتی در شیراز را در سایت پی جو بیابید.

نقش طب سنتی در زندگی

بشر از دیرباز با این طب خود را درمان کرده است. قبل از ظهور فن آوری مدرن، پزشکان و بیماران آنها برای درمان بیماری ها یا بهبود آسیب ها مجبور بودند به تکنیک های طبیعی و داروهای گیاهی اعتماد کنند. از سرماخوردگی گرفته تا بیماری های تهدید کننده زندگی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی بدون استفاده از تجهیزات پزشکی مدرن می توانند از داروهای گیاهی در روند درمان خود استفاده کنند.

دانستنی های طب سنتی

طب سنتی

استفاده از دانه ها، توت ها، ریشه ها، برگ ها، پوست، یا گل های گیاهی برای اهداف دارویی است. گیاه درمانی از دیرباز در استفاده از داروهای معمولی نیز استفاده می شد. این روند در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی و همگانی است زیرا بهبود در تجزیه و تحلیل و کنترل کیفیت در این طب همراه با پیشرفت تحقیقات بالینی، به ارزش داروهای گیاهی در درمان و پیشگیری از بیماری نیزپی برده است.

فواید طب قدیمی

داروهای شیمیایی غالباً در بیمارانی که آنها را مصرف می کنند واکنش های نامطلوبی ایجاد می کنند. در مقابل، در این طب از روند بهبود طبیعی بدن برای درمان بیماری ها استفاده می کنند. مواد مورد استفاده موادی است که به طور منظم در بدن تولید می شود. از سوی دیگر، درمان با این طب مقرون به صرفه است.یکی از نکات مهم در پزشکی مدرن هزینه آن است. همچنین، می توانید بیشتر داروهای گیاهی را بدون نسخه خریداری کنید، این بدان معناست که نیازی به داشتن بیمه درمانی گران نیست.برخلاف داروهای شیمیایی، استفاده از طب قدیمی با مزایای زیادی همراه است که به آنها اشاره می کنیم.

لیست کامل پزشکان متخصص طب سنتی در تهران را در سایت پی جو میتوانید مشاهده نمایید.

کاهش خطر عوارض جانبی

اکثر داروهای سنتی توسط بیماراستفاده می شوند و عواقب ناخواسته آن کمتر از داروهای شیمیایی است. داروهای طب سنتی به طور معمول عوارض جانبی کمتری دارند و ممکن است با گذشت زمان استفاده از آنها بی خطر باشد.

موثر در درمان بیماری های مزمن

داروهای سنتی برای درمان برخی بیماری های مزمن که به درمان شیمیایی پاسخ نداده اند موثر است. اما روند درمان با طب قدیمی در این شرایط ممکن است طولانی مدت باشد.

دانستنی های طب سنتی

طب سنتی

هزینه کمتر

مزیت دیگردر این طب هزینه است. قیمت داروهای سنتی بسیار کمتر از داروهای تجویزی و شیمیایی است. آزمایشها به میزان قابل توجهی به هزینه داروهای تجویزی می افزایند.

در دسترس بودن گسترده ی داروها

یکی دیگر از مزایای داروهای سنتی در دسترس بودن آنها است. این داروها بدون نسخه پزشک در دسترس هستند. حتی شما می توانید برخی گیاهان ساده مانند نعناع و بابونه را در خانه پرورش دهید.

موارد احتیاطی در استفاده از طب سنتی

در برخی موارد، افراد بدون اینکه متوجه شوند علائم ممکن است با بیماری دیگری مرتبط باشد، به استفاده از داروهای گیاهی و این طب روی می آورند. بر خلاف داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی بدون نسخه تجویز می شوند. به این معنی که در بعضی موارد، فرد ممکن است با داروی خود تحت آزمایش و خطا قرار گیرد.اگرچه پزشک طب سنتی توانایی درمان بسیاری از بیماری ها را دارد، اما دوره درمان در مقایسه با داروهای معمول معمولاً طولانی تر است. هنگام انجام درمان های گیاهی، فرد باید صبر و حوصله زیادی داشته باشد.

دانستنی های طب سنتی

طب سنتی

داروهای طب سنتی در برخی موارد می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. قبل از استفاده از داروهای گیاهی بایددکتر طب سنتی را مطمئن کنید اطمینان که به گیاه خاصی که مصرف می کنید حساسیت ندارید. داروهای شیمیایی همچنین می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند، اما این داروها معمولاً با نسخه تجویز می شوند به همین دلیل احتمال واکنش های آلرژیک کمتر است.

معرفی دکتر طب سنتی

درمان با این طب حرفه ی راحتی نیست و نیاز به دانش قوی درباره طبیعت و خواص مواد طبیعی در درمان بیماری ها دارد.

پزشک متخصص طب سنتی در سایت پی جو

اگر شما قصد دارید از مزایای درمان با طب قدیمی بهره مند شوید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که در انتخاب پزشک طب سنتی دقت زیادی داشته باشید و برای جست و جوی این پزشکان بهتر است که به سایت پی جو مراجعه کنید. نام، نشانی و دیگر اطلاعات مربوطه به پزشکان طب سنتی کشور مانند پزشک طب سنتی در اصفهان ، پزشک طب سنتی در یزد ، پزشک طب سنتی در کرمان و...در سایت پی جو موجود است و در هر نقطه ایی از کشور باشید می توانید به راحتی به این پزشکان مراجعه کنید.