2 ایستگاه مترو تهران در آستانه بهره برداری قرار گرفت


2 ایستگاه مترو تهران در آستانه بهره برداری قرار گرفت

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به افتتاح ایستگاه های مرزداران و اقدسیه اعلام کرد: 2 ایستگاه شهرک آزمایش و باقرخان در مرحله بهره برداری قرار گرفته و تا 2 ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، علی امام روز شنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران در خطوط ۳ و ۶ مترو تهران اظهار داشت: خط ۶ شامل ۴ فاز است که این ایستگاه در فاز دو خط ۶ مترو تهران قرار گرفته است که فاز نخست آن در فروردین ۹۸ حد فاصل ایستگاه دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) افتتاح شد و همچنین ۴ ایستگاه از فاز دوم نیز حدفاصل ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری در اسفند به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه اجرای فاز سوم در اولویت عملیات اجرایی مترو قرار دارد، گفت: فاز سوم جزو بخش میانی خط ۶ محسوب می‌شود که از جهت مسافرگیری و عبور از مرکز شهر بسیار مهم است که محدوده میانی خط ۶ به طول ۷۴۰۰ متر از ایستگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری را شامل می‌شود که پیش از این‌ و در ۳ ماه پایانی سال گذشته، ایستگاه‌های یادگار امام (ره)، شهید ستاری، دانشگاه تربیت مدرس و شهید اشرفی اصفهانی به بهره برداری رسیدند، البته ایستگاه امیرکبیر که مربوط به خط ۶ است اما در محدوده میانی آن بشمار نمی‌آید چرا که در اواخر آذر افتتاح شد.

امام با بیان اینکه امروز ورودی شمالی ایستگاه مرزداران افتتاح شد اظهار داشت: ورودی جنوبی بخاطر نصب نشدن پله برقی‌ها هنوز آماده نیست و تا دو ماه دیگر تحویل شهروندان داده خواهد شد.

وی درباره ایستگاه اقدسیه، نیز گفت: این ایستگاه بیست و پنجمین ایستگاه در خط سه است که به بهره برداری رسید، البته این خط یک ایستگاه دیگر هم دارد، ایستگاه تقاطعی G۳ در محدوده تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و خیابان ولیعصر (عج) است که در سنوات گذشته حذف شده بود. اما در برنامه اجرایی برای امسال قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: توسعه شمالی خط ۳ به طول ۸ کیلومتر و ۱۰۰ متر در دوره مدیریت شهری پیشین آغاز شده بود و از زیر خیابان موحد دانش عبور کرده بود اما به دلایلی این توسعه منتفی شد اما با تاکید شورای شهر پنجم مطالعات جامعی دراین باره اتفاق افتاد تا اینکه ۱۲ گزینه برای توسعه خط ۳ از ایستگاه نوبنیاد تا تجریش دیده شد. ‌ درنهایت یک گزینه اصلی از تیر ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

برای مترو تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است

عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: در این دوره از مدیریت شهری تکمیل و توسعه ۴۰ کیلومتر از خطوط مترو با حدود ۳۰ ایستگاه مترو افتتاح شد که به نرخ امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

محمد علیخانی گفت: برآورد ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه است و ما اگر با روند فعلی جلو برویم تا ۲۰ سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود لذا هم کمک دولت لازم است و هم اقداماتی مانند تی او دی در ۳۰۰ متری ایستگاه ها می توان تراکم را افزایش داد و درآمد آن را صرف خطوط کرد که رقم بزرگی را شامل می شود.

وی تاکید کرد: یکی از روش هایی که می توان به تکمیل مترو تهران سرعت داد بازنگری در طرح تفصیلی است و شورای عالی شهرسازی می تواند در این موضوع ورود کند و اصلاح طرح تفصیلی در این راستا در برنامه سوم شورا آمده است.

این عضو شورای شهر تهران درباره مناسب سازی معابر و ناوگان حمل و نقل برای معلولان گفت: بحث مناسب سازی برای استفاده افرادی که معلولیت جسمی دارند و قبلا استفاده آنها از امکانات شهری مشکل بود در دستور کار شورای شهر بوده است و یکی از کارهای خوب این دوره احداث آسانسور در ایستگاه ها است، هیچ ایستگاهی بدون آسانسور بهره برداری نشد و اتوبوس ها و مینی بوس های جدید به تجهیزاتی که تردد معلولان را تجهیز کنند.

علیخانی بر تحقق خرید ۶۳۰ واگن مترو که دولت وعده آن را داده بود تاکید کرد و افزود: اگر از ابتدا پیگیری این خرید به عهده شهرداری بود قطعا می توانستیم زودتر شاهد زحماتی باشیم که کشیده شده است.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاح و بهره برداری از ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران در خطوط ۳ و ۶ مترو تهران با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی؛ پیروز حناچی، شهردار تهران؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا