بازار مرغ در آذربایجان غربی به ثبات رسید


بازار مرغ در آذربایجان غربی به ثبات رسید

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دولت از مرغداری های متضرر از کرونا با تسهیلات کم بهره حمایت کند.

اکبر کرامتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان جزو وظایف ما به شمارمی رود، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای بخش کشاورزی از جمله مرغداری ها تحت تاثیر قرار گرفتند و صنعت مرغداری دچار صدمات جبران‌ناپذیری شد.
کرامتی با بیان اینکه لازم است دولت با در نظر گرفتن تسهیلات کم بهره ، از این واحدهای تولیدی حمایت و پشتیبانی کند، تصریح کرد: همزمان با روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۲ تن مرغ در کشتارگاه های آذربایجان غربی کشتار و به بازارعرضه شد. این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۳۸هزار و ۲۸۲ قطعه مرغ زنده با تناژ بیش از۲۳۲ تن درسطح ۱۱ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیاز استان در روز ‌‍ ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است ، ادامه داد: در حال حاضر بازار مرغ در سطح استان به حالت ثبات رسیده و مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد، اما باید بازرسی و نظارت‌ها مؤثر و کاربردی تر از گذشته انجام گیرد تا عرضه مرغ موجود در بازار به وضعیت پایداری برسد.
کرامتی اظهار کرد: نمایندگان سازمان‌های جهادکشاورزی و صمت و اداره کل دامپزشکی به صورت ثابت در کشتارگاه ها مستقر هستند و کلیه فعالیت ها از زمان ورود مرغ زنده تا خروج مرغ گرم و ارسال به مراکز توزیع را صورتجلسه می کنند، لذا انتظار داریم سازمان تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صمت و سایر نهادهای مسئول بر رصد و نظارت بیشتر در این زمینه اهتمام و با هر گونه انحراف در این خصوص برخورد قانونی انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟