دادستان: یک هزار و 500 زندانی در کرمانشاه به مرخصی رفتند 


دادستان: یک هزار و 500 زندانی در کرمانشاه به مرخصی رفتند 

کرمانشاه - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: حدود هزار و 500 زندانی در کرمانشاه از مرخصی ویژه وضعیت قرمز کرونایی و ماه مبارک رمضان استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، شهرام کرمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی در زندان های کرمانشاه به شدت رعایت می شود، افزود: همچنین برای تمام زندانیان تازه وارد قرنطینه اعمال می شود.

وی عنوان کرد: تاکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از زندانیان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند که آنهم زندانیان تازه وارد بوده اند و قبل از ورود به زندان قرنطینه و پس از بهبودی وارد زندان شده اند.

کرمی اعلام کرد: همچنین هیچ گونه مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا هم در زندان های استان نداشته ایم.

وی با بیان اینکه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی میزان تردد زندانیان به شعب دادسرا هم کاهش پیدا کرده، اعلام کرد: باتوجه به اینکه دادرسی الکترونیکی در تمام استان راه اندازی شده، بنابراین در همه شعبات قضات می توانند بصورت مستقیم و به شکل الکترونیک با زندان ها ارتباط برقرار کنند و سولات خود را از زندانی بپرسند و زندانی هم دفاع خود را انجام دهد.

دادستان کرمانشاه عنوان کرد: این مساله در راستای حفظ سلامت بیشتر زندانیان و کاهش تردد آنها به زندان ها صورت گرفته که اقدام موفقیت آمیزی است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: هر چند تعداد زندانیان ما از ظرفیت اسمی زندان ها بیشتر است اما در مقایسه با سنوات گذشته و با توجه به افزایش ورودی پرونده ها و جرم، تعداد زندانیان تقریبا افزایشی نداشته که این یک موفقیت محسوب می شود.

مجموع جانباختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به هزار و ۷۸۳ نفر رسیده است.

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، سرپل ذهاب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر در وضعیت زرد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه