نصب 5 مجسمه شاهنامه در جلوخان آرامگاه فردوسی


نصب 5 مجسمه شاهنامه در جلوخان آرامگاه فردوسی

رییس اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از ساخت و نصب پنج مجسمه از هشت مجسمه تعبیه شده برای جلوخان آرامگاه فردوسی طی 10 ماه گذشته خبر داد.

بهزاد چوپانکاره با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور تکریم جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و تقویت هویت ملی‌مذهبی ایرانیان، فراخوان طراحی مجسمه‌های جلوخان آرامگاه فردوسی طی سه نوبت منتشر شد که از ماحصل آن تاکنون پنج مجسمه تعیین تکلیف شده و تنها برای سه مجسمه دیگر اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مجسمه دقیقی طوسی توسط هنرمند هادی عارفی‌منش با ارتفاع چهار مترف بدون پایه ساخته و در مرداد ماه سال گذشته در محل مورد پیش‌بینی نصب شد. همچنین مجسمه آرش کمانگیر اثر اسماعیل رزاقی با ارتفاع هشت متر در شهریور ماه ۹۹ نصب گردید و پس از آن مجسمه نبرد رستم و اسفندیار که توسط محدثه نیک‌فرجام ساخته شده بودف در آذر ماه همان سال روی پایه خود جای گرفت تا این سه مجسمه در روز پایانی این ماه به صورت همزمان مورد رونمایی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، چوپانکاره تصریح کرد: همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه، مصادف با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان از مجسمه ‌«رستم و سهراب» که توسط هنرمند، محمد حسین ماموریان، با ارتفاع چهار متر بدون پایه و مجسمه «رستم دیوبند» با ارتفاع هشت متر با پایه که توسط رضا قره باغی ساخته شده بودف در جلوخان آرامگاه فردوسی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)