مادر باردار شاهین‌دژی توسط اورژانس هوایی نجات یافت


مادر باردار شاهین‌دژی توسط اورژانس هوایی نجات یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: یک مادر باردار 52 ساله که 2 قلو حامله بود بخاطر فشارخون بالا با یک فروند بالگرد به بیمارستانی در مرکز استان اعزام شد.

امین قلندرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت بحرانی مادر و جنین طی هماهنگی های بعمل آمده با ستاد هدایت دانشگاه با اعزام یک فروند بالگرد مادر باردار به همراه متخصص زنان و زایمان جهت ادامه روند درمانی به بیمارستان دکتر مهرزاد ارومیه اعزام شد.

وی با بیان اینکه این مادر باردار ۵۲ ساله ۳۴ هفته از حاملگی وی گذشته و دچار فشار خون بالا شده بود، ادامه داد: این مادر باردار با دوقلویی "دی کوریون"، "دی آمنیون حاملگی با IVF بعداز منوپوز" و با شکایت اولیه درد شکم و احتیاط ادراری به مدت ۲۴ ساعت نیاز به اعزام ضروری داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: با توجه به گزارش سونوگرافی به علت وضعیت بدحال بیمار، بیمار توسط اورژانس هوایی با همکاری پایگاه ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی در سریعترین زمان به بیمارستان مرکز استان انتقال یافت.

مادر باردار شاهین‌دژی توسط اورژانس هوایی نجات یافت

قلندرزاده بیان کرد: این اولین ماموریت بالگرد برای انتقال مادران باردار در این منطقه است که با حضور به موقع نیروهای اورژانس هوایی و تلاش فوریت های پزشکی شاهین دژ از مرگ مادر و نوزاد جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین گزارش حال عمومی بیمار پس از انتقال و بستری در مرکز استان پایدار گزارش شده است اظهار داشت: در صورت اعزام نشدن این مادر احتمال فوت جنین و مادر وجود داشت.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم