عید فطر فرصتی برای تطهیر دوباره انسان است


عید فطر فرصتی برای تطهیر دوباره انسان است

حجت الاسلام باقری گفت: عید فطر فرصتی برای تطهیر دوباره انسان با روزه و اعمال خاص است تا بتواند به فطرت خود بازگردد.

حجت الاسلام «یوسفعلی باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: عید فطر روز بزرگ مسلمانان و روز شرف، کرامت و سرافرازی مسلمانانی است که یک ماه با روزه داری بندگی خدا کردند و در روز عید فطر پاداش و مزد کار خود را دریافت می کنند.

امام جماعت کانون زینبیه نکا افزود: روز عید فطر و برگزاری نماز روز عید فطر دارای برکات فراوان فردی و اجتماعی است که اقتدار و وحدت مسلمانان را به رخ جهانیان می کشاند و امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت دستور العمل های بهداشتی این نماز وحدت آفرین برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: براساس دستور العمل ستاد ملی کرونا نماز عید سعید فطر در کانون های مساجد هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی، اقامه شد تا همه با هم برای این روز بزرگ و بندگی خداوند تلاش کنیمو مزد یک ماه بندگی خود را از خداوند دریافت کنیم.

حجت الاسلام باقری گفت: عید فطر فرصتی برای تطهیر دوباره انسان با روزه و اعمال خاص است تا بتواند به فطرت خود بازگردد.

امام جماعت کانون زینبیه نکا با اشاره به فعالیت بچه های مسجد در طول ماه رمضان تصریح کرد: تلاش برای دستگیری از نیازمندان مهمترین مولفه بچه مسجدی ها در کنار عبدات و بندگی ماه رمضان امسال و در کنار شیوع کرونا بوده است که موجب شد تا بخش زیادی از مشکلات نیازمندان برطرف شود.

وی افزود: روز عید فطر روح ایمان و نشاط را برای بندگان الهی به ارمغان می‌آورد تا فطرت الهی بار دیگر در وجود مؤمنان الهی رشد کند و لذا باید دستگیری از نیازمندان در ادامه ماه رمضان هم در دستور کار بیشتر قرار گرفته و استمرار یابد.

حجت الاسلام باقری یادآور شد: بازگشت به خداوند متعال، دستاورد مهم ماه رمضان و عید فطر است و باید تلاش کنیم با دوری از گناهان و زشتی ها ضمیر و وجودمان را پاک و بی آلایش نگه داریم و تلاش شود تا قلب مان خاستگاه خدا و خوبی ها و پاکی ها باشد.

وی با اشاره به تلاش بچه مسجدی های کانون زینبیه نکا در رمضان امسال تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول ضد عفونی کننده توسط اعضای کانون فرهنگی هنری و بسیج کانون زینبیه در رمضان امسال ستودنی بود و امیدواریم این کار خیر استمرار داشته و نیازمندان بیشتری از این نعمت کمک مردمی و خیران بهره‌مند شوند.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس