مدارس خراسان رضوی در اولویت دریافت خدمات شرکت گاز قرار دارند


مدارس خراسان رضوی در اولویت دریافت خدمات شرکت گاز قرار دارند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مدارس مستقر در شهرها و روستاهای متصل به شبکه سراسری گازرسانی در سطح استان مکانهای اولویت‌دار برای دریافت خدمات‌ این شرکت و برخورداری از سوخت پاک هستند.

حسن افتخاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت ملی گاز در چارچوب قانون هیچ محدودیتی برای ارائه گاز طبیعی به مدارس واقع در مناطق متصل به شبکه سراسری گازرسانی ندارد.
وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۰۰ درصد نقاط شهری و افزون بر ۹۴ درصد مناطق روستایی واجد شرایط در سطح خراسان رضوی از خدمات شبکه سراسری گازرسانی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این وضعیت ضریب گازرسانی در استان امکان بهره‌مندی بخش عمده‌ای از مدارس خراسان رضوی را از جریان گاز طبیعی ممکن کرده است و شرکت گاز خراسان رضوی مشارکت جدی برای اقدامات لازم در حذف تجهیزات گرمایشی غیراستاندارد از مدارس دارد.

افتخاری افزود: موافقتنامه‌ای به همین منظور در چارچوب اجرای "بند ه تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹" بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت ملی گاز ایران منعقد شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس مسوولیت صحت‌سنجی عملیات اجرایی آیین‌نامه مصوب هیات وزیران با موضوع استانداردسازی سامانه و ادوات گرمایشی مدارس، بر عهده مدیریتهای استانی شرکت ملی گاز ایران در سطح کشور گذاشته شده است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این شرکت آمادگی دارد تا در چارچوب اجرای قانون با همکاری سازمان نوسازی مدارس در زمینه جایگزینی بخاریهای نفتی و گازی با دیگر سامانه‌های گرمایشی استاندارد مانند بخاریهای گازسوز نوع C هرمتیک دارای رده برچسب انرژی A با بدنه سرد، سامانه پکیجهای گازسوز گرمایش مرکزی یا سامانه زمینی، سامانه گرمایش مرکزی موتورخانه و همچنین سامانه گرمایشی برقی اقدام کند.
طرح استاندارسازی سامانه گرمایشی مدارس خراسان رضوی هم‌ اینک در ۱۲ منطقه و ۱۹۱ مدرسه این استان به پایان رسیده و در ۱۲۲ مدرسه دیگر خراسان رضوی در حال اجراست.

جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان خراسان رضوی در حدود پنج هزار مدرسه این استان تحصیل می‌کنند.

۲.۵ میلیون مشترک شهری و روستایی زیر پوشش خدمات شرکت گاز در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟