بحران فرآورده‌های خونی در خراسان جنوبی


بحران فرآورده‌های خونی در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر شرایط با همین منوال مراجعه برای اهدای خون پیش رود ممکن است در روزهای آینده با مشکل و بحران مواجه شویم، گفت: از مردم تقاضا داریم برای اینکه در آینده با مشکل مواجه نشویم برای کمک به نیاز خون بیمارستان‌های استان نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد نیاز پلاسما، گلبول قرمز و پلاکت استان را تأمین می‌کنیم و در صورت اعلام نیاز از استان های هم‌جوار، خون مازاد نیاز استان را به استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان که استان معین خراسان جنوبی است، ارسال می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه معمولا پس از ماه رمضان هر سال با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه می‌شویم، تصریح کرد: اکنون دو مرکز اهدای خون در شهرستان بیرجند و یک مرکز در طبس، یک مرکز در فردوس و یک مرکز در قاین پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

میری مقدم ادامه داد: مرکز اهدای خون بیرجند نیز همه روزه صبح‌ها و روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصر فعال است.

وی با بیان اینکه چون نمی‌دانیم وضعیت کرونا در آینده چگونه خواهد بود باید ذخیره کافی پلاسما داشته باشیم، بیان کرد: از بهبودیافتگان کرونا نیز درخواست داریم برای اهدای پلاسما مراجعه کنند تا با اعلام نیاز از سوی بیمارستان‌های استان ذخیره کافی داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر شرایط به همین منوال پیش رود، در روزهای آینده با کمبود خون و بحرانی خونی در استان مواجه خواهیم شد؛ لذا از مردمی که شرایط را دارند، تقاضا داریم برای اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور