مسجدی که در کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا موفق بوده است


مسجدی که در کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا موفق بوده است

مسجد پنج تن آل عبا(ع) با تلاش جهادی امام جماعت و بسیجیان در حوزه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و کمک به آسیب‌دیدگان حوادثی همچون سیلاب و زمین‌لرزه موفق عمل کرده و توانسته در پیک‌های مختلف شیوع کرونا به کادر درمان و مبتلایان کمک‌های چشمگیری داشته باشد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد پنج تن آل عبا (ع) (واقع در تهران، شهرک ولیعصر (عج)، خیابان شهید میرزایی) در همان نگاه اول این حس را به مخاطب می دهد که در تراز اسلام و تراز انقلاب اسلامی و مجموعه ای دینی، فرهنگی، علمی، خدماتی و اقتصادی است.

مسجدی که در کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا موفق بوده است

مسجدی که مجموعه ای دینی و فرهنگی و علمی و خدماتی فراهم آورده است

مسجد پنج تن آل عبا (ع) با داشتن حوزه علمیه ای به همین نام، چندین مرکز و واحد تجاری، کتابخانه و درمانگاه در خدمت رسانی به گروه های مختلف مردم بسیار موفق است. حجت الاسلام والمسلمین محمد عرب لو در این باره به شبستان گفت: خداوند این توفیق را به بنده داد که بتوانم چنین مجموعه را در این نطقه از جنوب غرب تهران بنا کنم و تمام واحدهای مسجد پنج تن آل عبا (ع) را وقف کرده ام تا برای همیشه در خدمت ترویج دین و مردم باشد.

وی با بیان اینکه وقتی کار ساخت مسجد پنج تن آل عبا (ع) را شروع کرد شهرک ولی عصر (عج) این قدر وسیع نشده بود و این همه ساکن نداشت، ولی ما به این نتیجه رسیدیم که برای ساکنان این شهرک باید مسجدی بزرگ و دارای امکانات مختلف ایجاد کنیم تا همه گروه های مردم از کودک، نوجوان تا میانسال و کهنسالان، از حوزوی تا دانشگاهی، و از با سواد و بی سواد بتوانند از این مسجد بهره مند شوند.

خدمت متقابل مسجدی و حوزویان در شهرک ولی عصر (عج)

مسجد پنج تن آل عبا (ع) دارای حوزه علمیه این به نام «پنج تن آل عبا(ع)» است که زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران فعالیت دارد. به گفته عرب‌لو این حوزه ظرفیت پذیرش 90 طلبه را در سطح اول دارد و الان 70 طلبه در آن مشغول تحصیل هستند. نکته بسیار مهم این است که تعامل خوبی میان استادان و طلاب این حوزه علمیه با کارگزاران مسجد پنج تن آل عبا (ع) وجود دارد به طوری که بسیاری از فعالان این مسجد، طلبه هستند.

گروه جهادی این مسجد ترکیبی از همین طلاب انقلابی و متدین و پای کار و بسیجیان مسجد پنج تن آل عبا (ع) هستند که در دوره شیوع ویروس کرونا کارهای زیادی کردند که در ادامه بیان می شود. نکته جالب دیگر این است که درس های عمومی به ویژه اخلاق حوزه علمیه در مسجد پنج تن آل عبا (ع) برگزار می شود که با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو می شود. همچنین دوره اختبار و تثبیت این حوزه که همچون سایر حوزه های علمیه در هنگام پذیرش طلاب صورت می گیرد، در فضای مسجد پنج تن آل عبا (ع) برگزار می شود.

اشاره کردیم که گروه جهادی مسجد پنج تن آل عبا (ع) اقدامات زیادی در دوره شیوع ویروس کرونا داشتند که به گفته عرب لو، مهم ترین آنها توزیع بیش از 800 بسته بهداشتی (هر بسته شامل ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی کننده و شیلد) میان مدافعان سلامت و خانواده های دارای بیماران کرونایی و همچنین نیازمندان است و این برنامه بهداشتی همچنان ادامه خواهد یافت.

کار دیگر اهالی مسجد پنج تن آل عبا (ع) با محوریت گروه های جهادی آن، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و معابر شهرک ولی عصر (عج) است که در هر یک از پیک های شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است. کار دیگر تهیه آب میوه طبیعی و توزیع میان بیماران کرونایی و کادر درمان است که طی مدتی که از شیوع این بیماری منحوس می گذرد بیش از چهار هزار بسته آب میوه توزیع شد. اقدام دیگر تهیه و توزیع بسته ارزاق، پوشاک و کفش و کارت هدیه میان نیازمندان است که در راستای رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه صورت گرفت و بیش از ۱۶۰۰ مورد را شامل می شود.

مسجدی که در کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا موفق بوده است

کمک به زلزله زدگان سی سخت و سایر آسیب دیدگان حوادث مشابه

اهالی مسجد پنج تن آل عبا (ع) در کمک رسانی به زلزله زدگان و زلزله زدگان نیز بسیار فعال هستند که به گفته حجت الاسلام والمسلمین عرب لو در آخرین مورد یعنی در کمک رسانی به زلزله زدگان شهر سی سخت، 22 میلیون تومان صورت گرفت. در کمک رسانی به سیل زدگان در سه استان کشور، زلزله زدگان استان کرمانشاه و سایر حوادث این چنینی نیز گروه جهادی و بسیجیان مسجد پنج تن آل عبا (ع) به خوبی و به موقع عمل کردند.

مسجد پنج تن آل عبا(ع) با تلاش جهادی امام جماعت و بسیجیان در حوزه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و کمک به آسیب دیدگان حوادثی همچون سیلاب و زمین لرزه بسیار موفق است. فعالیت چندین و چند واحد تجاری وابسته به این مسجد به گفته امام جماعت آن زمینه اشتغال ده ها نفر را فراهم کرده است که در نوع خود بسیار خوب و مثال زدنی است.

مسجدی که در کاهش آسیب‌های اقتصادی کرونا موفق بوده است

در مسجد که باز باشد خدمت رسانی ها متنوع تر می شوند

نکته بسیار مهم این است که برنامه های مسجد پنج تن آل عبا (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار و با کمترین میزان تعطیلی همراه شد که این از نکات قوت هر مسجدی به حساب می آید. عرب لو در این خصوص به شبستان گفت که وقتی در مسجد باز باشد بیشتر می توان به نیازمندان، زنان سرپرست خانوار و ایتام کمک کرد به همین دلیل با تلاش اعضای بسیج و طلاب حوزه علمیه این مسجد تلاش کردیم تا جایی که ممکن است مسجد پنج تن آل عبا (ع) تعطیل نشود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا