619 اثر به دبیرخانه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری قزوین ارسال شده است


619 اثر به دبیرخانه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری  قزوین ارسال شده است

قزوین - ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: 619 اثر به دبیرخانه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری که با موضوع خوشنویسی در استان قزوین برگزار می شود، ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی کمیته اجرایی هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی با اشاره به اینکه خوشبختانه یک اتفاق جمعی در راستای ترویج فرهنگ وقف از مسیر هنر و هنرمند اتفاق افتاده است، اظهار داشت : خط خوش و خوشنویسی از گذشته ها مورد توجه همگان بوده و از قدیم تمدن را با آن می شناختند و امیدواریم با این اجماع جمعی موجب ترویج و ماندگاری و جاودانه گی فراتر وقف و خط و خوشنویسی باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم جدا از برگزاری جشنواره و آشنایی هنرمندان با سنت حسنه وقف ، شاهد وقف آثار هنری از جانب هنرمندان باشیم.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه درباره آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت : ۶۱۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۷۰ درصد هنرمندان با یک اثر، ۲۰ درصد از هنرمندان با ۲ اثر و ۱۰ درصد از هنرمندان با ارسال ۲ اثر به بالا در این جشنواره حضور یافته اند که ۳۸۵ اثر متعلق به رشته نستعلیق، ۱۲۵ اثر به رشته شکسته نستعلیق و ۱۰۶ اثر به رشته نثر و ثلث می باشد.

این مسوول ادامه داد : ۱۷۵ هنرمند خانم و ۴۴ هنرمند آقا در این جشنواره شرکت کرده اند که ۷۸ نفر با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم ، ۴۳۱ نفر با تحصیلات کارشناسی و ۱۱۰ نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر می باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در جلسه کمیته اجرایی زمان برگزاری داوری، برگزاری جلسه هم اندیشی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اوقاف امورخیریه مشخص شد و همچنین علاوه بر برگزاری نمایشگاه های مجازی، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه های حضوری در اماکن میراثی، وقفی و محیط های باز و پر تردد شهری گرفته شد.

به گفته وی ، همچنین به منظور ترویج سنت حسنه وقف و معرفی آثار و هنرمندان برتر اقدام به چاپ سری نمایشگاهی جهت ارسال به سایر استان ها گرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق