12 دلیل برای مصرف روزانه بادام


12 دلیل برای مصرف روزانه بادام

سلامت رکنا : هر روز سعی کنید بادام بخورید.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که مصرف بادام برای همه افراد مفید و مناسب است .در ادامه از دلایل مهم برای خوردن روزانه بادام مطلع خواهید شد.

به گزارش رکنا ، از خواص بادام بارها گفته ایم و خوب می دانید که این خوشمزه ی مقوی تا چه حد برای سلامت و زیبایی مفید است. متخصصان تغذیه همگی توافق دارند که مصرف بادام برای همه افراد مفید و مناسب است برای همین مصرف آن مدام توصیه می شود و این توصیه ها با تکرار برخی خواص که انسان های امروز بیشتر به آنها نیاز دارند قوت می گیرد به همین دلیل در این بخش قصد داریم که دلایلی برای خوردن بادام به شما معرفی کنیم تا هیچ گاه از مصرف آن دست نکشید.

دلایل مهم برای خوردن بادام

۱. کاهش چربی شکم

چربی شکم فقط به دلیل ظاهر بدش مشکل ساز نیست ، بلکه می تواند مشکلات زیاد دیگری را هم به وجود بیاورد و ارگان های دیگر را درگیر کرده و منجر به بیماری های مختلف شود. ۵۲ جوان را مورد مطالعه قرار دادند و سطح کلسترول بد آن ها را اندازه گرفتند و سپس روزانه به مدت ۶ هفته، مصرف بادام را پیشنهاد کردند و مشاهده کردند که بعد از این دوران ، چربی شکم آن ها و دور کمرشان کاهش یافته است.

همچنین مغزهای روغنی مانند بادام و پسته و ... که حاوی چربی هستند ، احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربی های زیاد را مهار می کنند.

۲. رفع بیماری های قلبی

مصرف بادام به بهبود سطوح چربی خون کمک می کند و برای قلب مفید است و موجب رفع بیماری های قلبی می شود. همچنین بادام سبب افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در جریان خون ، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می شود.

۳. کاهش کلسترول

افرادی که بادام مصرف می کنند ، ۴۴ درصد نسبت به بقیه کلسترول کمتری دارند. این موضوع در تحقیقات جدید به اثبات رسیده است. میان وعده حاوی بادام به سیر نگه داشتن شما کمک می کند و قند خون را تنظیم خواهد کرد و در نتیجه از اشتهای بیش از حد شما می کاهد.

۴. کاهش التهاب

طبق مطالعات جدید ، اگر افراد مبتلا به دیابت نوع دو به مدت سه ماه روزانه بادام مصرف کنند ، می توانند سطح فشار اکسیداتیو و التهاب بدن خود را کاهش دهند.

۵. وزن سالم در بارداری

تقریباً نصف خانم ها در زمان بارداری دچار اضافه وزن شدیدی می شوند. اضافه وزن نیز عاملی برای دیابت ، بارداری و فشار خون بالا می باشد اما بادام در این زمینه کمک می کند. مطالعات جدید نشان می دهد که وزن بالا و چاقی می تواند با مصرف بادام کاهش پیدا کند زیرا اشتها را نیز می کاهد و وزن سالم را در دوران بارداری به وجود خواهد آورد.

۶. افزایش کیفیت کلی رژیم غذایی

مطالعات نشان می دهد که اگر خانواده ها و فرزندان بادام را به رژیم غذایی خود به صورت روزانه اضافه کنند ، سطح کیفیت رژیم آن ها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

۷. متعادل شدن باکتری های بدن

مطالعات نشان می دهد که بادام می تواند باکتری های موجود در سیستم گوارشی را از بین ببرد و باکتری های مفید را متعادل کند به طور مثال باکتری میکروبیوم برای جنبه های مختلفی از سلامتی ضروری است و در نتیجه با خوردن بادام بهتر عمل می کند. پس بادام می تواند عاملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد زیرا علاوه بر متعادل کردن باکتری های مفید ، حاوی مواد مغذی و خواص آنتی اکسیدانی بالایی می باشد. یک مشت بادام به اندازه یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی اکسیدان پولی فنول به بدن می رساند.

۸. کنترل قند خون

مصرف بادام می تواند قند خون را بعد از وعده غذایی به حالت متعادل در بیاورد و یک غذای سالم برای ثابت نگه داشتن تعادل قند خون می باشد.

۹. مبارزه با سرطان

بادام ها حاوی نوعی ویتامین هستند که با سرطان مبارزه می کنند. مصرف بادام با دیگر آجیل ها ارتباط نزدیکی دارند و خطر ابتلا به سرطان هایی مثل پروستات و سینه را کاهش خواهند داد. مصرف بادام با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در تماس است.

۱۰. بهبود لبخند

مواد معدنی و همچنین بادام ها سلامت کلی لبخند شما را افزایش می دهند زیرا بادام حاوی منیزیم ، کلسیم و فسفر می باشد و به سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کند. مصرف بادام خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان را کاهش می دهد و از پوسیدگی دندان جلوگیری خواهد کرد.

۱۱. بادام های خوراکی قلیایی هستند

بادام ها برای بهبود سیستم گوارش بسیار عالی می باشند و هورمون ها را در بدن تنظیم می کنند. همچنین به کاهش PH بدن کمک می کنند و آن را به حالت متعادل در می آورند. زمانی که PH بدن کاهش پیدا کند، سیستم ایمنی قوی تر می شود و سیستم گوارش نیز بهتر کار خواهد کرد.

۱۲. بادام برای گیاه خواران

بادام برای افراد گیاه خوار که از محصولات حیوانی مانند گوشت و غیره استفاده نمی کنند، مفید است زیرا سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر و یکی از منابع پروتئین محسوب می شود.

بادام را به چه صورت بخوریم ؟

بهتر است بادام خام بخورید تا از چربی و نمک زیاد دور باشید زیرا برای بو دادن بادام معمولا از چربی های مضر استفاده می شود. همچنین بهتر است پوست نازک بادام را نکنید و بادام را با پوست نازک آن میل کنید زیرا این بخش از بادام سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بوده و خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فوق العاده ای دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید