داورزنی: استعدادیابی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون والیبال است


داورزنی: استعدادیابی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون والیبال است

بیرجند - ایرنا - رییس فدراسیون والیبال گفت: استعدادیابی از مهمترین برنامه‌های این فدراسیون برای رسیدن به نتیجه مطلوب است که امیدواریم با تلاش هیات‌های استانی بتوان این برنامه را محقق کرد.

محمدرضا داورزنی روز دوشنبه در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات والیبال استان خراسان جنوبی افزود: موفقیت والیبال بدون تلاش هیات‌های استانی امکان‌پذیر نیست و اگر استان‌ها استعدادیابی درستی نداشته باشند شاهد جهش قابل ملاحظه‌ در این رشته ورزشی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: فقط با کشف و پرورش استعدادها می‌توانیم تیم موفقی بسازیم و گرنه کار گلخانه‌ای کردن نمی‌تواند ما را در تحقق برنامه‌های راهبردی به نتیجه برساند.

رییس فدراسیون والیبال گفت: هر سال باید بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از نسل جدید را با فیزیک بدنی مناسب شناسایی کنیم و بدانیم که اگر هیات‌های استانی منفعل باشند، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی افزود: "مهسا کدخدا" والیبالیست بیرجندی از سرمایه‌های والیبال کشور است و باید زمینه رشد بقیه استعدادها نیز فراهم شود که جز با تعامل و هم‌افزایی در استان‌ها برای شناسایی استعدادها میسر نمی‌شود.

داورزنی اظهار داشت: مردم ایران با والیبال احساس غرور و لذت می‌کنند و فرصتی است برای مردم که در بروز توانمندی‌هایشان در دنیا خود را از طریق یک تیم ورزشی معرفی کنند.

وی گفت: جایی که قدرت‌های حال حاضر هستند جوانان این مرز و بوم با این محدودیت‌ها قهرمان می‌شوند اما بدون کار و تلاش کوتاه مدت و بلندمدت نمی‌توان به نتیجه رسید.

رییس فدراسیون والیبال افزود: باید هیات‌ها مانند معدن‌داران از دل کوه، الماس و طلا را استخراج کنند و از دل مدارس بتوانند کسانی همچون مهسا کدخدا را جذب کنند.

وی بیان کرد: در اردوهای تیم ملی از تمام نقاط کشور در آن حضور دارند و تعداد زیادی از ورزشکاران، روستایی هستند بنابراین می‌توان در روستاها هم به دنبال استعداد باشیم.

داورزنی گفت: وضعیت باید طوری ادامه یابد که زمینه رشد و راهیابی به تیم ملی برای روستاییان هم فراهم شود، سخت هست اما باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود.

وی افزود: اگر بخواهیم والیبال تبدیل به رشته ورزشی اول کشور شود و مردم استان انتظار شنیدن معرفی فرزندان این استان را به اردوهای تیم ملی داشته باشند باید در زمینه استعدادیابی تلاش بیشتری شود.

رییس فدراسیون والیبال گفت: برای ما مهم این است که امکانی فراهم شود تا هر جوان ایرانی یا هر دین و مذهبی بتواند با وجود شایستگی در لیگ‌ها شرکت کند.

وی اظهار داشت: رشد والیبال در استان باید متوازن باشد و در کنار استعدادیابی، نیروهای متخصص داوری و ‌مربی هم تربیت شوند.

داورزنی گفت: بی‌ثباتی مدیریت ورزش خراسان جنوبی در سال‌های گذشته بر استعدادیابی تاثیر گذاشت که امیدواریم با ثبات مدیریت، استعدادها بتوانند حضور جدی در کشور داشته باشند و در سطح ملی بدرخشند.

وی با تاکید بر اینکه باید استان نسبت به والیبال حساس شود اظهار داشت: انتظار داریم حمایت‌های استانی بیشتر باشد.

رییس فدراسیون والیبال گفت: هیاتی که فعال‌تر است، بیشتر دیده می‌شود و این موضوع علاوه بر دید استانی در سطح کشوری هم مطرح است.

وی افزود: فدراسیون والیبال در چند ماه پیش‌رو برنامه‌های زیادی دارد و تیم ما به لیگ ملت‌ها می‌رود همچنین تیم ملی ۱۸ روز در ایتالیا خواهد بود و بازی‌های فراوانی خواهد داشت و خود را برای المپیک آماده می‌کند.

وی گفت: تیم نوجوانان برای قهرمانی نوجوانان جهان و تیم بانوان برای قهرمانی آسیا و تیم ساحلی به منظور شرکت در رویداد تک ستاره بلغارستان آماده می‌شود.

داورزنی از میزبانی مسابقات آسیایی رده بزرگسالان خبر داد و گفت: این مسابقات در تقویم آسیایی بین ما و تایلند انجام خواهد شد اما ما اعلام آمادگی کردیم.

وی تصریح کرد: نگاه همه مردم به المپیک است و تلاش فدراسیون میز مبتنی به راهبرد مستمر است تا بتوانیم هر دوره در المپیک حضور داشته باشیم.

رییس فدراسیون والیبال اضافه کرد: با توجه به سرعت انتشار اطلاعات، اخبار به‌سرعت منعکس می‌شود و طبیعتا این سرعت انتقال اطلاعات، انتظارات مردم را هم بالا می‌برد.

وی گفت: مردم وقتی ببینند از یزد ۲ تیم لیگ برتری و آذربایجان غربی ۲ تیم لیگ برتری داریم انتظار جامعه ورزشی خراسان جنوبی هم افزایش می‌یابد و بالغ بر صد تیم در لیگ‌های سال گذشته با وجود شرایط کرونایی حضور داشتند.

داورزنی افزود: حضور در لیگ برتر فقط در توان رییس هیات استان نیست بلکه نیازمند حضور مسوولان عالی رتبه استانی و بنگاه‌های اقتصادی است که می‌توانند کمک‌کننده در این حوزه باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه در سه دوره گذشته شاهد موفقیت فراوان در حوزه والیبال بوده‌ایم گفت: ارتقای رتبه فدراسیون از ۲۷ به هشتم بیانگر حضور ذی‌قیمت آقای داورزنی است.

حسن عزیزی افزود: در آستانه برگزاری المپیک توکیو هستیم و ۲۰ درصد سهمیه مربوط به والیبالیست‌های ایران است.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی هم ظرفیت‌های خوبی داریم و در این حوزه ورزش و جوانان آمادگی دارد با نگاه ویژه زمینه را برای استعدادیابی به منظور حضور ورزشکاران در لیگ‌های کشوری فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: کمک‌های فنی و تجهیزاتی فدراسیون از مهمترین کمبودها است که تربیت مربی‌های جوان از مهمترین آنهاست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه والیبال جزو رشته‌های مطرح است نگاه ویژه‌ای به اردوهای تیم ملی و حضور مربیان فدراسیون در رده‌های نونهال و نوجوان را باید داشته باشیم که بتوانیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا کنیم.

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات والیبال استان خراسان جنوبی امروز با حضور رییس فدراسیون والیبال، مدیرکل ورزش و جوانان، ۱۵ نفر اعضا و ۲ نامزد ریاست هیات برگزار شد.

در این نشست "محمد رمضانی" با کسب هشت رای برای چهار سال به عنوان رییس هیات والیبال خراسان جنوبی انتخاب و از خدمات هشت ساله "عبدالحسین ملکی" رییس سابق هیات تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند