جذب سرمایه 200میلیارد تومانی فلایتیو از هلدینگ ارنیکا


فلایتیو در راند دوم سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان از هلدینگ ارنیکا جذب سرمایه کرد که بخشی از این مبلغ امکان افزایش تا 300 میلیارد تومان هم دارد. استارتاپ گردشگری فلایتیو در این سرمایه‌گذاری 70 درصد سهام خود را به این هلدینگ واگذار کرده است. پیشتر این استارتاپ گردشگری در راند اول سرمایه‌گذاری خود 20 درصد سهام خود را در اختیار...

جذب سرمایه 200میلیارد تومانی فلایتیو از هلدینگ ارنیکا
فلایتیو در راند دوم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان از هلدینگ ارنیکا جذب سرمایه کرد که بخشی از این مبلغ امکان افزایش تا ۳۰۰ میلیارد تومان هم دارد. استارتاپ گردشگری فلایتیو در این سرمایه‌گذاری ۷۰ درصد سهام خود را به این هلدینگ واگذار کرده است. پیشتر این استارتاپ گردشگری در راند اول سرمایه‌گذاری خود ۲۰ درصد سهام خود را در اختیار شرکت صبا ایده گذاشته بود که به گفته مدیران این شرکت با جذب سرمایه جدید، سهام صبا ایده به ۷ درصد کاهش پیدا کرده و بخشی سهام متلق به ارنیکا مربوط به سهام ۲۰ درصدی صباایده است.
مدیران این استارتاپ شب‌گذشته (۲۶ اردیبهشت) در نشست خبری فلایتیو که در کلاب‌هاوس برگزار شد، اعلام کردند که آن‌ها ترجیح دادند سهم بزرگتری را از دست بدهند و سرمایه بیشتری را کسب کنند تا بتوانند برای گرفتن سهم از رقیبان خود خیلی پویا وارد بازار شوند.
احسان داوودی، مدیرعامل فلایتیو در پاسخ به سوال آی‌تی ایران مبنی بر اینکه با توجه به اینکه ۷۰ درصد سهام در اختیار هدلینگ ارنیکا قر ار گرفته، مدیریت و استراتژی فلایتیو به عهده مدیران قبلی خواهد بود یا خیر، اعلام کرد که در قراردادی که بین دو طرف نوشته شده است، همچنان مدیریت فلایتیو دراختیار مدیران قبلی بوده و براساس برنامه‌ای که داشتند پیش خواهند رفت. او توضیح داد که فلایتیو همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و تغییری در نام و برند این استارتاپ اتفاق نخواهد افتاد و قرار است تمرکز خود را روی محصولی که ۵ سال است توسعه داده‌اند بگذارند.
همچنین داوودی در توضیح برنامه‌های آینده فلایتیو با جذب سرمایه جدید اعالم کرد که استراتژی کلان این شرکت براساس گرفتن سهم بازار بیشتر است و با این جذب سرمایه قرار نیست محصول جدیدی راه‌اندازی کنند اما یکی از برنامه‌های آن‌ها ایجاد برخی از تغییراتی است که در حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.
هلدنیگ ارنیکا پلتفرم‌های هومسا، اکسکوینو (کیف‌پول رمز ارز)، بیت‌راه و کانکتا را در زیر مجموعه خود دارد. یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این هدلدینگ شرکت «راهکار نوین سفرآسا» است که با برند هومسا، سامانه رزرو و اجاره آنلاین ویلا و سوئیت و اقامتگاه به عنوان زیرمجموعه هلدینگ ارنیکا در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده است. به گفته مدیرعامل فلایتیو پس از گذشت زمان ممکن است که این دو مجموعه با هم ادغام شوند. اما در حال حاضر هر دو مجموعه به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و به هم سرویس عرضه می‌کنند.
سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری روی استارتاپ‌های گردشگری
داوودی در ادامه با اشاره به راند اول جذب سرمایه فلایتیو و تاثیر آن روی این استارتاپ گفت: «پس از جذب اولین سرمایه ما کرونا با فاصله کمی وارد کشور شد و با توجه به حجم کنسلی سفرها و مبلغ استردادها فشار سنگینی به فلایتیو وارد شد که سرمایه صبا ایده در این ایام بسیار کمک کننده بود. از تابستان سال ۹۹، شرایط کمی بهتر شد و با از سر گرفتن سفرهای کاری دوباره به شرایط رقابتی برگشتیم. در این مدت ما به این فکر کردیم که دوباره جذب سرمایه انجام دهیم و پس از مذاکره دو ماه با هلدینگ ارنیکا این جذب سرمایه انجام شد. دلیل این همکاری هم فاکتورهای زیادی مانند مبلغ موردنیاز ما، شرایط بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر بود. همچنین این هولدینگ تجربه فعالیت ۳ سال در حوزه گردشگری هم دارد.» به گفته او یکی از دلایل آن‌ها برای جذب سرمایه دوباره، آرام‌تر شدن شرایط کرونا بود. همچنین طبق گزارش تک‌کرانچ در سال ۲۰۲۱، روی استارتاپ‌های گردشگری سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده است تا این کسب‌وکارها بتوانند از این شرایط عبور کنند. در این گزارش آمده است که ۱۷۳ مورد سرمایه‌گذاری به ارزش ۳و نیم میلیارد دلار در استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا