هفت هزار و 500 کیلومتر بزرگراه‌ در هشت سال گذشته احداث شده است


هفت هزار و 500 کیلومتر بزرگراه‌ در هشت سال گذشته احداث شده است

مهاباد- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، هفت هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

محمد اسلامی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: با وجود مشکلات موجود در کشور ما شاهد رشد بی‌سابقه ای در احداث خطوط بزرگراهی در کشور بودیم.

وی افزود: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تنها ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث شده بود که این میزان هم اکنون به ۱۸ هزار کیلومتر و تا پایان کار دولت به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید که اقدام مهمی در توسعه راه های کشور به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در هشت سال گذشته سالانه حدود هزار کیلومتر به بزرگ‌راه‌های کشور اضافه شده است که این این روند نسبت به بودجه کشور مطلوب و در حد یک رکورد محسوب می شود، اضافه کرد: ایجاد این بزرگراه ها موجب ایمنی و افزایش بهره وری و کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها و راه های کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل در همه محورها به صورت جدی در سال‌های اخیر در کشور توسعه پیدا کرده، گفت: به علت قرار گرفتن سکونت گاه‌ها در اطراف شهرها و در راستای کاهش بار ترافیکی درون شهرها و ایجاد یک مسیر امن و ایمن برای شهروندان، توسعه بزرگراه‌ها در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

اسلامی افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی را گام مهمی در تکمیل این بزرگراه مهم عنوان کرد و افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند که حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

وی تاکید کرد: یک سند مادری که سند لجستیک کشور محسوب می شود طراحی شده است که حمل و نقل را از مبدا تا مقصد برای بار و مسافر هم به لحاظ زیرساخت‌ها و هم به لحاظ سیستم‌ها و سامانه‌ها و وسایل حمل و نقل تنظیم کرده است تا در قالب یک برنامه بتوان اهداف کمی را محقق کرد.

به گزارش ایرنا در این آیین ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ٩٠٠ میلیارد ریال طی آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی شامل ۵۱ کیلومتر در سه راهی ایواوغلی، ۱۰ کیلومتر محور ایواوغلی به خوی، سه کیلومتر محور خوی به سلماس، ۱۲ کیلومتر محور محمدیار و ۲۷ کیلومتر در محور محمدیار به بوکان است.

تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق