آزادی 150 زندانی در فارس با پابند/وجود 121 محکوم مهریه


آزادی 150 زندانی در فارس با پابند/وجود 121 محکوم مهریه

به گفته مدیرکل زندان‌های فارس، هم‌اکنون 150 زندانی در این استان با استفاده از پابند الکترونیکی، آزاد هستند و به‌زودی 100 پابند جدید نیز در اختیار زندانیان واحد شرایط که مدت حبس آنان کمتر از 2 سال باشد قرار می‌گیرد.

اسحاق ابراهیمی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در دیدار با استاندار فارس با بیان اینکه شمار محکومان جرائم مالی غیرعمد در فارس زیاد است، این تعداد را ۸۴۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۲۱نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان به جرم ناتوانی در پرداخت مهریه گرفتار هستند؛ اگرچه اکثر آنان در مرخصی بسر می‌برند.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: سال گذشته زمینه اشتغال برای ۵۴ درصد محکومان در داخل و بیرون زندان فراهم شد؛ این آمار امسال با حمایت مسئولان قضایی و تلاش سازمان زندان‌های فارس به ۸۰درصد افزایش خواهد یافت.

ابراهیمی ادامه داد: تعداد ۱۵ انجمن حمایت زندانیان در حوزه‌های قضایی دارای زندان در استان فعالیت می‌کنند و از این تعداد تنها ۲ انجمن در شیراز و داراب دارای ساختمان مجزا هستند.

او از استاندار فارس تقاضا کرد که فرمانداران به عنوان اعضای هیئت مدیره انجمن‌های حمایت از زندانیان، در واگذاری زمین مناسب به انجمن‌ها برای احداث ساختمان اداری، آموزشی در راستای توانمندسازی و مهارت آموزی خانواده‌های زندانیان همکاری کنند.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین در خصوص تأمین اعتبارات عمرانی و مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه، انتقال زندان عادل آباد به خارج از شهر و حمایت از خانواده زندانیان تأکید کرد.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مسئولان زندان‌ها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان، گفت: زندانی در بند و گرفتار است و به خاطر جرم ارتکابی محکوم به حبس شده اما همنوع ما و انسان هستند و حقوق انسانی آنان باید حفظ و رعایت شود.

عنایت‌الله رحیمی خاطرنشان کرد: لازم است زمینه سالم سازی و بازپروری زندانیان فراهم شود تا بازگشت مفیدی به جامعه داشته باشند.

استاندار فارس همچنین در خصوص بررسی مشکلات زندان‌ها در حوزه‌های مختلف و همکاری در راستای مرتفع کردن آنها و تأمین اعتبار، قول مساعدت و همکاری داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته