اولویت استان کرمان مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته است/ شناسایی گریزگاه ها


اولویت استان کرمان مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته است/ شناسایی گریزگاه ها

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان گفت: شناسایی گریزگاه ها در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان در دستور کار کمیسیون استان است.

"نادر ملائی" در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر این که باید هماهنگی بیشتری میان دستگاه های متولی امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود داشته باشد تا انگیزه از نیروهای کاشف گرفته نشود، اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات اساسی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان خواهیم بود.

وی افزود: دستگاه های متولی امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با حساسیت بیشتر و با تمام توان پای کار باشند زیرا استان کرمان خاکریز مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور است.

ملائی به ظرفیت سامانه های نظارتی در اختیار دستگاه های متولی اشاره کرد و افزود: راه اندازی این سامانه ها، امر نظارت و پیگیری را آسان تر کرده و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده و متخلفین را شناسایی کرد.

ملائی با بیان این که شناسایی گریزگاه ها در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان در دستور کار کمیسیون استان است، بیان کرد: با تمام توان پای کار ایستاده ایم و از رهنمودهای فرماندهی انتظامی برای پیشبرد اهداف ستاد مرکزی در استان استقبال و استفاده می کنیم.

فرماندهی انتظامی استان نیز در این دیدار، با تاکید بر این که پلیس با تمام توان برای امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده است، گفت: اولویت ما در استان مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته است.

"سردار عبدالرضا ناظری" تصریح کرد: کار کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز چند وجهی است و سازمان های متعددی باید برای دریافت یک خروجی مطلوب با هم همکاری داشته باشند. بنابراین حضور یک فرد آگاه به مسائل حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مسئولیت دبیری این کمیسیون بسیار ضروری است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» افزود: یکی از محوری ترین اقداماتی که برای تحقق این شعار باید انجام شود، بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی با بیان این که متاسفانه برخی از سازمان ها و نهادها درک صحیحی از این مسئولیت ندارند، گفت: این در حالی است که سرمنشاء بسیاری از مشکلات اقتصادی که امروز با آن مواجه هستیم همین بحث قاچاق کالا و ارز است.

ناظری با تاکید بر این که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نباید کالاها به راحتی آزاد شود و باید بررسی پرونده ها در نهایت دقت باشد تا زحمت پلیس به عنوان دستگاه کاشف هدر نرود، خاطرنشان کرد: در حوزه افزایش تجهیزات پلیس امنیت اقتصادی باید از سوی کمیسیون استان پیگیری های لازم صورت پذیرد.

وی به برخی مشکلات پلیس امنیت اقتصادی استان در شهرستان های با حجم کشفیات بالا اشاره کرد و گفت: نبود انبارهای اموال تملیکی در این شهرستان ها، دستگاه کاشف را با مشکل مواجه کرده زیرا هزینه حمل کالای قاچاق به مرکز استان زیاد است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی در مرکز استان به صورت مستقل فعالیت می کند و در نظر داریم در شهرستان های استان نیز این پلیس مستقل از پلیس آگاهی فعالیت داشته باشد.

وی با بیان این که استان کرمان 2100 کیلومتر مرز مشترک با استان های همجوار دارد، خاطرنشان کرد: در استان کرمان شاهد قاچاق دوطرفه (هم قاچاق ورودی و هم قاچاق خروجی) هستیم بنابراین شرایط ما با بسیاری از استان های دیگر کشور متفاوت است، بنابراین باید امکانات و توجه بیشتری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استان کرمان شود.

ناظری با اشاره به اقدامات پلیس در شرق، غرب، جنوب و شمال استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، بیان کرد: راه اندازی ایست و بازرسی مصوب شهرستان انار در دستور کار است.

وی اظهار کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها پلیس امنیت اقتصادی بلکه کلیه نیروهای پلیس از جمله 23 فرماندهی انتظامی شهرستان های استان، پلیس راه، پلیس مواد مخدر، یگان های تکاوری و یگان ویژه با تمام توان پای کار ایستاده اند و هیچ جای نگرانی در زمینه همکاری پلیس با مجموعه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیست زیرا معتقدیم هر برخوردی که با قاچاقچیان کالا و ارز صورت می گیرد، یک چراغ کارخانه روشن می شود و اشتغال برای هموطنانمان ایجاد می کند بنابراین انتظار پلیس این است که در حوزه نظارت با قدرت و محکم کار شود تا جلوی بسیاری از سوء استفاده ها گرفته شود.

وی تاکید کرد: جلسات کمیسیون اصلی نیز باید به ریاست استاندار برگزار شود و جلسات از روند گزارش عملکردی خارج شوند و در این جلسات بیشتر به راهکارها پرداخته و مسئولیت ها مشخص شود.

ناظری با اشاره به ظرفیت های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: باید از مسئولین کشوری در جلسات کمیسیون اصلی دعوت شود و از ظرفیت ها و اختیارات آن ها استفاده کرد تا متولیان امر در استان هم دلسرد نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان